Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 53

Ämne: ANG: Chip hos POWERCHIP OCH ITSFUN

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm/tyresö
    Inlägg
    15

    ANG: Chip hos POWERCHIP OCH ITSFUN

    Hej!!

    Första raderna jag skriver i detta forum har BARA hört en massa bra om er trots att jag har en v40 och är medlem på x40nordic.com,

    Jag har själv råkat ut för dem här jävlarna när dem kom till stockholm. Hadde en fult fungerande bil men som senare chipades (Boxen) och sen startade ej bilen. Då sa dem att det var mitt fel eftersom jag själv tog ur boxen på det sät som ha nsa till mig att göra. så total kostnad för att få bilen att rulla och chipad (hos en annan verkstad) 12000 kr, Kul lixom.

    Till frågan, Vem var du som chipade din SVARTA saab vid scandic hotel /kungens kurva i stockholm en fin sommardag 07. Jag minns att andreas från Powerchip satt och försökte få igång bilen med hjälp av att slå sinna händer på aparaten som kollar ditten o datten o datasystemet på bilen.


    Jag kom fram till dig som äger saaben och sa att du INTE skulle chipa hos dem och att du BARA kommer få problem (Dock efter att dem börjat pilla på den)


    Sen alla ni som tvekar om ITSFUN.se kan säga at tdem hjälpte mig att få igång bilen, och deras service (iaf mot mig) var fenumenal helt klockren.


    Trevlig dag grabbar

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 452
    Alla kan ju ha en dålig dag... Pillar man med mjukvaran i bilen så kan man stöta på problem som att den inte startar. Är det dessutom så att du själv skruvar ur boxen ur bilen och dom inte gör det åt dig så kan man misstänka att du gjort något fel nånstans... kan vara nåt så simpelt att du missat trycka tillbaks en tåt eller så, det kan inte han som chippade boxen veta något om.

    Är ganska säker på att dom använt samma chip i din bil som dom använt i hundratalet andra bilar med samma motor som du har utan att dom stött på problem.

    Att hänga ut ett företag för att dom gjort en miss är enligt mig helt fel. Dock borde dom hjälpt dig med felsökningen tycker jag...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Hej

    Tror denna tråd handlar om den killen som du träffade http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=183800

    Skönt att det löste sig för dig

    Mvh

  4. #4
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 524
    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Att hänga ut ett företag för att dom gjort en miss är enligt mig helt fel. Dock borde dom hjälpt dig med felsökningen tycker jag...
    Jag tycker det är helt rätt att göra så, om man har läst 1-5 dåliga kommentarer om detta företag så vist, då kan man tro/hoppas att de kan ha haft en dålig dag.
    Men i detta fall och detta företag så har man läst hundratals dåliga kommentarer, och det kallar inte jag för en slump..

    Skulle aldrig låta dessa killar få röra min bil.
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 452
    Citat Ursprungligen postat av evo_460
    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Att hänga ut ett företag för att dom gjort en miss är enligt mig helt fel. Dock borde dom hjälpt dig med felsökningen tycker jag...
    Jag tycker det är helt rätt att göra så, om man har läst 1-5 dåliga kommentarer om detta företag så vist, då kan man tro/hoppas att de kan ha haft en dålig dag.
    Men i detta fall och detta företag så har man läst hundratals dåliga kommentarer, och det kallar inte jag för en slump..

    Skulle aldrig låta dessa killar få röra min bil.
    Jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte hört något alls om powerchip tidigare. Har bara vänt mig till mer välkända företag som BSR, nordic osv när jag letat ny mjukvara till bilar..
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm/tyresö
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Alla kan ju ha en dålig dag... Pillar man med mjukvaran i bilen så kan man stöta på problem som att den inte startar. Är det dessutom så att du själv skruvar ur boxen ur bilen och dom inte gör det åt dig så kan man misstänka att du gjort något fel nånstans... kan vara nåt så simpelt att du missat trycka tillbaks en tåt eller så, det kan inte han som chippade boxen veta något om.

    Är ganska säker på att dom använt samma chip i din bil som dom använt i hundratalet andra bilar med samma motor som du har utan att dom stött på problem.

    Att hänga ut ett företag för att dom gjort en miss är enligt mig helt fel. Dock borde dom hjälpt dig med felsökningen tycker jag...




    Det handlar inte om att äns nudda vid boxen,, för at tfå ut boxen så måste man lirka av en metabit so msitter runt om,, när man lirkar på ett fäste så nuddar man inte äns vid boxen,, sen tog jag ur den och ga vden i hans hand... Boxen har sedan skickats 4 gånger til landreas i småland elelr vart han nu bor och lika många gånger till hans kollega uppot i sverige, Jag fick tillochmed åka till gävla en runda för at tdem skulle lösa det. Killarna p åitsfun öppnade upp boxen och kunde inte tro sinna ögon när dem såg hur powerchip försökt chipa min box, dem hadde gjort en massa galet och därför starta ej bilen, detta ville dock ej tysken på powerchip erkänna mm, Dem sa att det var itt fel TROTS att jag inte änns gjort något illa på boxen, bara nuddat med minna fingertoppar och sen gätt honom den.

    att hänga ut någon tycker jag inte att ja ggör,, bara att jag berättar vad som hänt MIG och hur dem behandlar vissa som rent ut sakt SKIT!!!


    jag vill inte att det ska hända fler , det som hände mig.

    Kan dock berätta att om det var han killen som ja gsåg med en svart saab 93 den gången då jag var där och återkrävde minna pengar,, då sa ja gtil lhonom att köra hem för dem komemr paja bilen,, vad hände,, bilen funkade ej.
    sen såg jag andreas bokstavligt talat SLÅ sin aparat som ska kolla så boxen och något annat i bilen har kontakt... ska det vara så ?? dem aparaterna ska väll man ta det försiktigt med ?

    Sen sa dem till mgi att dem har chipat 1000 tals bilar i sverige och INGEN har gått sönder. Jag har 2 st på minne samma dag.


    MVH//Dennis

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm/tyresö
    Inlägg
    15
    Det ja gvill säga til ler på detta forumet,, Jag har blvit behandlat som skit på ALLA sätt av dem hära grabbarna, FUnderar ni på att chipa bilen hos dem (trots billiga priset) visst just din bil kanske blir bra,, men nångång måste det ske att en bil ej funkar so mden ska mm mm.


    Så var MYCKET försiktiga när ni vill chipa bilen utan kvitto.


    //Dennis

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm/tyresö
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av SaabKillen
    Hej

    Tror denna tråd handlar om den killen som du träffade http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=183800

    Skönt att det löste sig för dig

    Mvh


    Visst löse det sig,,, 12 000 KR senare för at tfå bilen chipad o klar.
    Det var Itsfun som gav mig flera 1000 kr i rabbat och fick igång min bil med hjälp av volvokillar som ko mditt til lderas verksad mm för at tprogramera om boxen mm mm mm


    MVH//Dennis

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    194
    Hmm, saxat från tidigare nämda trimmfirmas sida :

    Sveriges mest prisvärda trimchip med prisgaranti*, hittar du något likvärdigt trimchip till lägre pris hos någon etablerad svensk tuningfirma så matchar vi deras pris. Vi uppgraderar alla bilar som är möjliga via OBD uttaget - bilens diagnosstikuttag - inga omlödningar av styrenheten behöver i de fallen att göras. Priser från 2000:- till sugmotorer och 2500:- för turbomotorer. ******.nu i samarbete med Jürgen Weise, längst erfarenhet av chiptrimning i Skandinavien med över 20 år i branschen.

    .....

    Efter förra omgångens tråd med skäll, varningar osv om och med PowerChip o Jürgen inblandade så vill jag inte starta nåt bråk eller på den vägen nåt dumt, ej heller nån smutskastning. (Därför tidigare nämda firma heter ******.nu, ingen nämd, alla glömda )
    Men på nåt vis så känns det lite fillurigt att dom estrella-matar bilen, sen funkar den inte, sen får du skicka den till deras verkstad och pynta 12 000 för att få den att funka, konspirations teori kanske men endå. Surt sa räven.

    Skönt att dom fick igång den igen iaf.. ...för den totala summan av 14 500 ( ? ) :-

    Tuning och Scandic parkeringar klingar lite betong i mina öron snarare än kristall, tyvärr.
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 474
    Jag chippade min 9-5 hos ett företag som är åf för maptun och min bil fick de bärga till en verkstad eftersom boxen måste giftas in med tech2. Så även åf till seriösa företag kan ha galen utrustning+kunskap. De fixade till allt i alla fall och jag fick rabatt för de skämde snog. Jag skulle dra öronen åt mig om man står på en parkering och säljer chip. Lägg några 1000 extra på en seriös firma eller skaffa en annan box. Har man inte råd får man väl låta bli eller chansa.
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm/tyresö
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av aeromagnus
    Jag chippade min 9-5 hos ett företag som är åf för maptun och min bil fick de bärga till en verkstad eftersom boxen måste giftas in med tech2. Så även åf till seriösa företag kan ha galen utrustning+kunskap. De fixade till allt i alla fall och jag fick rabatt för de skämde snog. Jag skulle dra öronen åt mig om man står på en parkering och säljer chip. Lägg några 1000 extra på en seriös firma eller skaffa en annan box. Har man inte råd får man väl låta bli eller chansa.

    jotack jag har lärt mig det,, iNNAN jag bestämmde mig för att åka till denna firma så kunde jag INGET OM CHIPNING. Min kompis chipade sin v40 hos dem och den gick som FAN... Men efter det så har jag lärt mig typp allt om trimning oc hur man ska gå tillväga mm mm mm. Så nu ska bilen snart få ny motor mm och nira sprut o sånt godis i sig. Lite trist dock att vissa saab ej behöver nira för att ändå få ut mer hk o så i sin bil


    MVH//Dennis

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 452
    Citat Ursprungligen postat av DennisV40
    jotack jag har lärt mig det,, iNNAN jag bestämmde mig för att åka till denna firma så kunde jag INGET OM CHIPNING. Min kompis chipade sin v40 hos dem och den gick som FAN... Men efter det så har jag lärt mig typp allt om trimning oc hur man ska gå tillväga mm mm mm. Så nu ska bilen snart få ny motor mm och nira sprut o sånt godis i sig. Lite trist dock att vissa saab ej behöver nira för att ändå få ut mer hk o så i sin bil


    MVH//Dennis
    Låter ju som att du borde byta märke istället... köp dig en saab
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 479
    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Efter förra omgångens tråd med skäll, varningar osv om och med PowerChip o Jürgen inblandade .
    Jürgen Weise har inget med Powerchip att göra.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Sthlm/Kungsängen
    Inlägg
    470
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Efter förra omgångens tråd med skäll, varningar osv om och med PowerChip o Jürgen inblandade .
    Jürgen Weise har inget med Powerchip att göra.
    Okei? Varför säger dom då att han samarbetar med dom?
    The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
    // 9³ Aero -02
    #6962

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 654
    DennisV40 <<< Vi som hänger här på forumet och har lite koll vet om vilka skojare dessa är, bra att du varnar för dem.

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 409
    Medlem#
    9481
    inte en ytterligare tråd där dessa grabbar misslyckats, de vekar ju iaf ha fler missnöjda än nöjda kunder....

    skulle aldrig lämna en bil i 100 000kr klassen till någon amatör på en hotelparkering, luktar ju oseriöst lång väg..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 479
    Citat Ursprungligen postat av Logical
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Efter förra omgångens tråd med skäll, varningar osv om och med PowerChip o Jürgen inblandade .
    Jürgen Weise har inget med Powerchip att göra.
    Okei? Varför säger dom då att han samarbetar med dom?
    Var hittar du det?
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    194
    [quote=Flåklypa]
    Citat Ursprungligen postat av Logical
    Citat Ursprungligen postat av "Flåklypa":mxg69e5u
    Citat Ursprungligen postat av Niding
    Efter förra omgångens tråd med skäll, varningar osv om och med PowerChip o Jürgen inblandade .
    Jürgen Weise har inget med Powerchip att göra.
    Okei? Varför säger dom då att han samarbetar med dom?
    Var hittar du det?[/quote:mxg69e5u]

    Det fanns en tråd här på forumet förut där han personligen va inne och skällde på forummedlemmar som handlade om just P.C. och deras "då" misslyckande chippning. Har för mig att det började med att en kille frågade om nån visste nåt om dom, en rolig följetång med var det i alla fall!

    Så som jag förstått det så ÄR Jürgen P.C. men har sen expanderat med Andreas och kanske fler, osäker på hur utvecklingen ligger till.
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 515
    Medlem#
    5737
    Jürgen Weise och Jörg är väl inte samma person, eller?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Jürgen Weise och Jörg är väl inte samma person, eller?
    Kan va jag som har trampat i klaveret ja... Sorry om det är så.
    Men endå, chippa bilar på Scandic parkeringen känns inte så seriöst, varesig det är en dyr eller billig bil.
    Skulle vart lika oseriöst i mina ögon om det var Speedparts, Maptun, Nordic, BSR eller nån annan som gjorde det.

    Iaf, sorry om det är jag som klampat i klaveret och ställt till det nu !
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

Liknande ämnen

  1. Hur bra funkar powerchip´s programvaror
    Av Henrik_87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 18:51
  2. itsfun.nu chip till 150hästarn?
    Av chrill3 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 02:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •