Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Batteribyte i nycklarna.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Mälardalen, Eskilstuna
    Inlägg
    93

    Batteribyte i nycklarna.

    SID'n varnar för taskigt batteri i mina nycklar, en är den gamla modellen med en större dosa samt en nyare med knapparna på själva nyckeln. Hitta hur man gör med den gamla modellen eftersom jag spanade i instruktionsboken men till den andra nyckeln är det fortf. ett mysterium.. ända jag hitta var det där lilla hålet på ena sidan men blev inte klokare för det.. känns ju som om det vore ngt smart.. man vill ju inte direkt bända sönder plasten med en liten instrumentmejsel.. Nån som har koll?

    Mvh, Daniel.
    what we do in life echoes into eternity..

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Man skall trycka in rätt långt och hårt i det hålet DOOOOOOOOOOH, hur lät det där
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Mälardalen, Eskilstuna
    Inlägg
    93
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Man skall trycka in rätt långt och hårt i det hålet DOOOOOOOOOOH, hur lät det där
    Hahaha ok ok då är jag med.. blir till att hitta något som är hårdare än ett gem alltså! Tack för hjälpen RZ!
    what we do in life echoes into eternity..

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2015
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Hej, jag vet inte riktigt alls hur man gör en ny topic här på detta forum, men jag har ingen aning om vart jag kan hitta lite hjälp angående min nyckel. Har en Saab 9-5 från 1999. Remoten till den bilen på nyckeln hade dött, så det byttes batteri på den, använde den en dag utan problem och sedan så funkade den inte efter det. Bytte batteri igen och det blev samma resultat.. Vad kan det bero på, vad gör jag för fel?

    Mvh

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Knappen "Posta nytt ämne" ovanför listan i respektive kategori kanske...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    502
    Citat Ursprungligen postat av Adríel Visa inlägg
    Remoten till den bilen på nyckeln hade dött, så det byttes batteri på den, använde den en dag utan problem och sedan så funkade den inte efter det. Bytte batteri igen och det blev samma resultat.. Vad kan det bero på, vad gör jag för fel?

    Mvh
    Är du säker på att den helt och hållet dött? Jag har två nycklar, den ena fungerar ALLTID varje knapptryckning, den andra var tionde, kanske tillomed var tjugonde tryck. Och det är den dåliga jag bytt batteri i, så den ligger på att-göra-listan för mig. Man kan spekulera i dåligt batterimärke, fast jag köpte Varta, så gissningsvis kan det vara knapparna på nyckelns kretskort som blivit dåliga. Enklaste metoden är ju att öppna nyckeln och titta på knapparna, sitter de kvar och ser lödningarna okay ut?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2015
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Den funkar inte, och alla knappar är som dom ska.. Kanske måste helt enkelt köpa nya remotes istället :/ Tack för hjälpen

Liknande ämnen

  1. Slitna och fula nycklar NG9-3
    Av -=Matte=- i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 23:46
  2. Batteribyte på 9-3 -99
    Av Foued25 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 19:14
  3. batteribyte
    Av Liljeblad i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 21:27
  4. Råd batteribyte 9-3SS
    Av zandman72 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 00:25
  5. Batteribyte i en 9-5 2,3T -00
    Av Roccorules i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 10:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •