Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 253

Ämne: Eftersnack STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Eftersnack STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008

    Så... Nu borde alla vara inne på banan.
    Hur har ni haft det? Upp med bilder och filmer!

    Vi som ställde in pga väder, sommardäck, ofärdiga bilar osv är spända på att få höra och se.
    Vinkade av 3 bilar i snöblasket vid Kinna 0600 i morse. Där var humöret på topp i alla fall.

    Mvh Johan

  2. #2

    Re: Eftersnack STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    Vinkade av 3 bilar i snöblasket vid Kinna 0600 i morse.

    Mvh Johan


    Hoppas verkligen dom slapp snöblask på banan..

  3. #3
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988
    Ingen snö, och inget regn blev det!
    Det regnade vid avfärd från Hässleholm vid 07.20, men sen inget.
    Solen tittade fram en del på banan också.

    Har tyvär ingen kabel till kameran just nu, så inga bilder förän imorgon.
    Har filmat en del också.

    Åkte vid 14.00 ca, flickvännen var trött och ingen snabbare bankörning för mig idag.

    Men som det gick endå på banan, rastat bilen.

    Och nu undrar jag vem som hade den ljus/spy-gröna 9-5 Aero-kombin som höll 250 blås på rakan är.

    En har åkt av banan och en haverard motor på strippen.
    En blå 9-5 kombi, vet inte vad som hände..

    Och hemskt vad många kommenterade mina fälgar

    EDIT: Fanns en Turbo X med oss pckså idag.

  4. #4
    var också där.. det blev ju varmt och skönt till slut och allt torkade! jag åkte visserligen för en timmesedan och då var det hur skönt som helst!..
    bilder dyker upp snart! den blåa saaben va det en "frysplugg" som gått av tyckte jag att han sa.. förstod inte riktigt dialekten ... själv är jag skåning, hehe!!! det rök bra från motorn i alla fall!
    tack för en trevlig dag.. bra jobbat!!

    mvh henrik
    http://www.garaget.org/hirsch-305 -Mitt åk!
    Performance!!

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286
    Var ganska lyckat faktiskt, verkar som att det klickade betydligt bättre i vrew än tidigare år, uppmärkning av uppställningsköer och borttagandet av röd/gul uppdelning är nog en bidragande orsak.

    Själv är jag fortfarande lite byxis efter att ha fått lite för långa horn och bromsat lite väl sent efter målrakan, tryckte på bromsen så att högerbenet höll på att gå ur led men drev ändå upp på en hel radda curbs, small i bilen så att jag trodde att hjul och hjulupphängning låg kvar på backen, men efter noggrann inspektion verkar det bara som en fälg fått ett pyttemärke och frotnspoilern blivit duktigt skrapad i underkant ..

    Blev såpass skakis att jag drog in i depå direkt efter den incidenten ..

  6. #6
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988
    Här kommer en bild, alla bilar samlade inför förargenomgång, med Turbo X i nederkant!


  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Mycket trevlig träff, allt verkade funka idag. Många fina bilar och det blev ju några varv på banan. Skulle kört 201m men struntade i det eftersom det var riktigt blött. Nu på eftermiddagen så kom solen fram och det torkade upp fint.
    Tack för en kanonträff.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Var ganska lyckat faktiskt, verkar som att det klickade betydligt bättre i vrew än tidigare år, uppmärkning av uppställningsköer och borttagandet av röd/gul uppdelning är nog en bidragande orsak.

    Själv är jag fortfarande lite byxis efter att ha fått lite för långa horn och bromsat lite väl sent efter målrakan, tryckte på bromsen så att högerbenet höll på att gå ur led men drev ändå upp på en hel radda curbs, small i bilen så att jag trodde att hjul och hjulupphängning låg kvar på backen, men efter noggrann inspektion verkar det bara som en fälg fått ett pyttemärke och frotnspoilern blivit duktigt skrapad i underkant ..

    Blev såpass skakis att jag drog in i depå direkt efter den incidenten ..
    Hehe ja den avkörningen såg jag....skrapade ganska duktigt. Tur att inte mer blev skadat.
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286
    Citat Ursprungligen postat av jocke
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Var ganska lyckat faktiskt, verkar som att det klickade betydligt bättre i vrew än tidigare år, uppmärkning av uppställningsköer och borttagandet av röd/gul uppdelning är nog en bidragande orsak.

    Själv är jag fortfarande lite byxis efter att ha fått lite för långa horn och bromsat lite väl sent efter målrakan, tryckte på bromsen så att högerbenet höll på att gå ur led men drev ändå upp på en hel radda curbs, small i bilen så att jag trodde att hjul och hjulupphängning låg kvar på backen, men efter noggrann inspektion verkar det bara som en fälg fått ett pyttemärke och frotnspoilern blivit duktigt skrapad i underkant ..

    Blev såpass skakis att jag drog in i depå direkt efter den incidenten ..
    Hehe ja den avkörningen såg jag....skrapade ganska duktigt. Tur att inte mer blev skadat.

    Jaså du såg spektaklet, hade hoppats på att ingen såg det
    Dundertabbe!
    Såg du om mina högerrhjul också var i curbsen eller om jag bara tog dem med vänsterhjulen och sedan gränslade dem?

    Måste hissa upp bilen imorn och inspektera undersidan med

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Ja jag såg och hörde det
    Nej jag tror inte högerhjulen gick i.
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Dagens höjdpunkt var ju helt klart å få se Black TURBO "LIVE".........
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  12. #12
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006
    Hemma igen efter en kanonbra träff... idag tycker jag att allt funkade perfekt, jag hann inte gå ur bilen när jag väl kom in & hade parkerat, satt & käkade en frukostbanan i den fortfarande varma bilen, då dök besiktningsnubben upp & frågade om jag ville öppna huven, sen var det klart... kanon!

    Tråkigt med avåkningen (silvrig og 9-3) tydligen såg man hela underredet precis innan däcksbarriären stoppade bilen!

    Tack alla för en kul dag på Knutan!

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    South of Sweden
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Hemma igen efter en kanonbra träff... idag tycker jag att allt funkade perfekt, jag hann inte gå ur bilen när jag väl kom in & hade parkerat, satt & käkade en frukostbanan i den fortfarande varma bilen, då dök besiktningsnubben upp & frågade om jag ville öppna huven, sen var det klart... kanon!

    Tråkigt med avåkningen (silvrig og 9-3) tydligen såg man hela underredet precis innan däcksbarriären stoppade bilen!

    Tack alla för en kul dag på Knutan!
    Synd om killen, men han verkade ju klara sig väldigt bra... Dock så tycker jag det tog lång tid innan någon gick fram till honom?
    Och när ambulanspersonalen väl var på väg, så GICK dom saaakta sakta...
    Hakuna matata

  14. #14
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Kul träff och bra väder blev det ju oxå det trodde man inte imorse.

    Hoppas det gick bra med honom som körde av!

    Tog en del bilder, de kommer upp sebare ikväll när jag kommit hem.

    M.v.h. Andreas

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    mkt trevlig dag!
    kanon väder blev det ju lagom till bankörningen med!
    Hade riktigt skoj, känner dock stor saknad av R-däck å diff.
    har film på när silvriga 900/9-3 körde av och visa underredet. dock inte så tydligt eftersom det är innifrån min bil när jag körde.
    men han verkade ju klarat sig bra iaf. hoppas d bara blev plastskador på bilen å inget värre.

    tack alla som gjorde träffen så bra!
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  16. #16
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Det låter som att ni som har varit där under dagen har haft det trevligt! Själv blev det inget pga en ordentlig förkylning samt lite väl ostadigt väder.

    Jag såg en bild på 9-3an som hade kört av. Hoppas verkligen att skadorna täcks av hans försäkring, annars blir det nog inte billigt att laga. Verkade som om båda dörrarna, bakflygel och framskärm hade fått sig en ordentlig smäll.

    Vem blir först och lägga upp ett galleri med bilder?

    MVH

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    566
    Medlem#
    5497
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Tråkigt med avåkningen (silvrig og 9-3) tydligen såg man hela underredet precis innan däcksbarriären stoppade bilen!!
    Aj aj aj, låter inte roligt, hoppas föraren klarade sig oskadd,
    bilar finns det ju nya att köpa!!

  18. #18
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Mer än så, han får väl lägga upp bilder själv.
    Jag stod flaggvakt 1, i den kurvan och höll på att skita i byxorna när han gick av, det hände otroligt fort!
    Såsom jag kommer ihåg så är dörrar, bak och skärm höger sida, ev huv kass. Airbag utlöst på passagerarstolen, bältessträckaren på förarsidan, rutan på passagerarsidan väck då backspegeln blev intryckt där.
    Hjulen ville inte riktigt snurra när de skulle bogsera bort bilen så något har hänt med drivningen.
    Den kommer troligen behöva lite avancerad riktning av bakaxeln och ny länkarm och en del mer fram. Såg ut som fälgen gjort sitt fram också.
    Riktigt, riktigt tråkigt. Killen själv sa att bromsarna inte tog och det såg ut som han försökte utnyttja fållan till att stanna, men bilen bara flög över gruset.

    Jag hade en 9000 som snurrade innan, hade X12 på rutan. Om någon vet vem det var/du ser detta så låg det en bit lagerstöd kvar efter bilen hade snurrat (tror det kom från den iaf) så ni med 9000 bör kanske kolla era lagerstöd och speciellt X12 då (blå 9000 CD).

  19. #19
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Riktigt bra träff iår, blev skapligt förvånad när jag fick köa ute på "stora vägen" efter att hört alla som backat ur pga väder osv..

    Dock riktigt synd för "Rickard" som krökte ena växelwire´n, sjukt synd att alltid ngt skall krångla..

    Tummen upp för övrigt! Bra jobbat Racecrew, man ser en förbättring!

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  20. #20
    Mycket bra!!! redan i kön tyckte jag att det märktes att det va bättre än förr om åren! när det kollades säk.blankett långtbak i kön! smidigt!

    underbart att få se den nya turbo X.. trevligt att den körde några repor också, inte bara stod och visa upp sig!! kul kul!!

    jag åkte dessvärre tidigare, därav jag såg inte avåkningen..
    jag har runt 80 bilder från idag men det har jag på den andra datorn, där jag inte har tillgång till internet för tällfället...men jag lovar att bilder kommer imorgon kväll pga arbete på förmiddagen! var kan man ladda upp dem?
    underbart att se min förebild på plats också, (på garaget.org heter han saabturbo79).. visserligen har jag ca 85hk mer men färgen hirsch aerodynamic-kit är helt rätt!!! snyggt!! den röda 9-5 (K/ra),nice... alla bilar på knutan idag är ju grädden av alla sveriges saabar.. underbart att se så många trots vädret!!! mycket inspiration!!!

    kommer bilder snart!!!

    mvh henrik
    http://www.garaget.org/hirsch-305 -Mitt åk!
    Performance!!

Liknande ämnen

  1. Eftersnack/bilder/filmer Ring Knutstorp 2012
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 126
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 23:35
  2. Eftersnack STCS Ring Knutstorp 18/4 2009
    Av AxlSam i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 11:38
  3. Inför STCS Ring Knutstorp 18/4 2009
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 18:50
  4. Inför STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008
    Av axelsson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 176
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 05:12
  5. Eftersnack: STCS @ knutstorp 2007-04-21
    Av 9-3 Mike i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 219
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 15:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •