Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Maptun?????? Forts...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    158

    Maptun?????? Forts...

    Eftersom jag aldrig han ut på forumet innan föregående tråd låste sig, så skapar jag en ny här.

    Jonas i Värnamo är trevig och duktig kille, men tyvärr saknas en sak, det heter Moral. Jag kan intyga att han inte försökt ringt oss i denna fråga, utan detta handlar om något helt annat, tror inte han vill prata med oss.
    Detta ärendet ligger hos kronofogden som försökt delgivit honom under snart 6 månader, men de får ej tag i honom. Skulden är närmare 35000 kr.

    Trots att detta ärende låg hos Intrum Justitsia för ett tag sedan, ringde Jonas och berättade att hans GT17 pajjat, även kopplingen var dålig, trots skulder hos oss och visat vilken moral han haft innan, men blåst os flera ggr, skickade jag ner Koppling och Turbo (TD04). Tyckte synd om honom och han lovade att betala så snart han kunde, snacka om att jag blev blåst igen.

    Programvaran i hans bil är inte anpassad för den konfigurationen han har, men tycker iof att den borde gett mer effekt än så, något knas är det med den, hade jag fått tittat på bilen, hade vi säkert hittat vad som var fel. Men av någon anledning har inte Jonas ringt oss.

    Trots allt detta ovan, har jag inte varit direkt förbannad på Jonas, Men sen att försöka smutskasta oss för han inte gör rätt för sig, tycker jag är lågt.

    Så nu blev en ganska lång historia sammanfattad i några rader.
    Men jag har lärt mig en sak av detta, man kan inte lita på människor, hur trevliga de än verkar vara...

    /Fredrik
    Maptun
    9-3SS Aero -05 415 Hp @ 450 Nm
    Opel insignia OPC 2012

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    2 166
    Som sagt , ni får väl prioritera om eran "attityd" nu och tänka mera "business" och sen ifall ni ändå vill ha kvar denna kredit av något slag så
    bör gränsen/beloppet vara bra mycket mindre .

    p.s Som alltid , lät att vara vis/klok i efterhand .

    /P
    Tjänstebil : 9-3 08' BioPower SC Maptun 220Hk@340Nm
    Familjebil : 9-5 04' Aero Aut SC Maptun E85 272Hk@384Nm naven, 14,8@155km/h (19")
    ( prmperformance.com ligger på hyllan just nu )#4976

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 786
    Medlem#
    5228
    Fast samtidigt känns dat så himla tråkigt att inte kunna lita på att folk har såpass moral att dom betalar.
    Man blir ju riktigt less när man läser sånt här.
    Hoppas nu att allting ordnar sej snart och att man slipper sådana incidenter i fortsättningen.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    2 272
    snip snap snut så var denna otrevliga lilla historia slut.
    (konstikt att två sidor alldrig låter samma)
    (Och nej kör inte med trim från någon av de acktuella firmorna jag har nått mycke bättre )
    9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
    Ng 9-3 2,0T -05 ss

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    Se där ja, man förstod på "Saab jk:s" inlägg att det måste legat något mer bakom än ett dåligt program.

    Hoppas det löser sig till det bättre för alla inblandade parter.

    Keep up the good work!

    /Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    1 218

    Re: Maptun?????? Forts...

    Citat Ursprungligen postat av F1
    Trots att detta ärende låg hos Intrum Justitsia för ett tag sedan, ringde Jonas och berättade att hans GT17 pajjat, även kopplingen var dålig, trots skulder hos oss och visat vilken moral han haft innan, men blåst os flera ggr, skickade jag ner Koppling och Turbo (TD04). Tyckte synd om honom och han lovade att betala så snart han kunde, snacka om att jag blev blåst igen.
    Lider verkligen med er, fan vad trist att behöva ha med sånt folk att göra...

    Citat Ursprungligen postat av F1
    Men jag har lärt mig en sak av detta, man kan inte lita på människor, hur trevliga de än verkar vara..

    /Fredrik
    Maptun
    Trist att det skall behöva bli så, men förstår dig...
    Mvh. Drutten

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 905
    Ska vi säga att detta är slut diskuterat nu?
    Nu har vi fått 2 sidor av historien och sen är det upp till användarna att tolka efter det.

    Låser denna här med, ni som undrar vart starten av denna diskution finns så är den här:
    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=77240

Liknande ämnen

  1. BSR VS MAPTUN
    Av baskowilma i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 23:20
  2. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 17:09
  3. Maptun??????
    Av saab..jk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 100
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 11:11
  4. Forts. på bilstereoprojektet (uppdaterat 041227 ) *bilder*
    Av jensclaudius i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 11:30
  5. Automatlådeproblem (vill inte växla forts.)
    Av peppz i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 07:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •