Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Byte box 9-3ss

  1. #1

    Byte box 9-3ss

    Varför ser man så få trimboxar till 9-3ss T8?
    Till alla andra saab så finns det många annonser.

    Är det svårt att byta eller varför finns det inga?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 196
    Medlem#
    6124
    Största problemet är att det inte finns så många boxar att tillgå.
    Du kan ju beställa från vissa firmor men du får skicka in din original box om du inte vill betala mer för trim boxen.

    Sedan skall ju original boxen tas bort med Tech II an för att inställningar skall flyttas över till nya boxen.

    Mvh Håkan

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av daree
    Största problemet är att det inte finns så många boxar att tillgå.
    Du kan ju beställa från vissa firmor men du får skicka in din original box om du inte vill betala mer för trim boxen.

    Sedan skall ju original boxen tas bort med Tech II an för att inställningar skall flyttas över till nya boxen.

    Mvh Håkan
    Ok. Så det är knappt ingen ide att lägga ut en annons på köpes?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 196
    Medlem#
    6124
    Tror inte det eftersom dom som jag vet chippat har kört med sina orginal boxar.

    Vill du däremot ha en extra box så finns det ju skrotade bilar att hämta från. Kolla med SDCC.

    Mvh Håkan

  5. #5
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Sen kan man ju inte "byta" box fram och tillbaka som man kan på t.ex. 9-5:an, där man kan växla box efter att man lärt bilen den nya. På 9-3ss måste du alltid använda Tech2 när du byter box.

    Jag har köpt en T8 box här på STCS forumet så visst finns det, men det är inte många.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Sen kan man ju inte "byta" box fram och tillbaka som man kan på t.ex. 9-5:an, där man kan växla box efter att man lärt bilen den nya. På 9-3ss måste du alltid använda Tech2 när du byter box.

    Jag har köpt en T8 box här på STCS forumet så visst finns det, men det är inte många.

    /Henrik
    '

    Ok. Så om jag får tag på en box så måste saab plocka ur de n gamla och sätta i den nya?

  7. #7
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av 9-3_aero_ss
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Sen kan man ju inte "byta" box fram och tillbaka som man kan på t.ex. 9-5:an, där man kan växla box efter att man lärt bilen den nya. På 9-3ss måste du alltid använda Tech2 när du byter box.

    Jag har köpt en T8 box här på STCS forumet så visst finns det, men det är inte många.

    /Henrik
    '

    Ok. Så om jag får tag på en box så måste saab plocka ur de n gamla och sätta i den nya?
    Japp.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av 9-3_aero_ss
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Sen kan man ju inte "byta" box fram och tillbaka som man kan på t.ex. 9-5:an, där man kan växla box efter att man lärt bilen den nya. På 9-3ss måste du alltid använda Tech2 när du byter box.

    Jag har köpt en T8 box här på STCS forumet så visst finns det, men det är inte många.

    /Henrik
    '

    Ok. Så om jag får tag på en box så måste saab plocka ur de n gamla och sätta i den nya?
    Japp.

    /Henrik
    Tak så mycket.
    Då ska jag kolla och sätta ut en köpes ändå. Man vet aldrig.

Liknande ämnen

  1. Byte av TWICE?
    Av Steman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 03:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •