Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: besiktia og 900

  1. #1

    besiktia og 900

    snart dags o bessa en 900i som är införskaffad.. något man skall titta extra noga på? 2maj är ju små nervös redan haha...

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Rost i länkarmsinfästningar fram/bak samt stötdämparinfästningen bak. Klassiska ställen där det gärna vill rosta. Annars är det det vanliga - se till att allt som ska lysa lyser, se till att varningstriangel finns samt spolarvätska (det var de tre saker jag kom på nu, finns nog fler). Jag har hört om folk som har åkt på en tvåa pga "spolare ur funktion" där anlednignen var att det var slut på spolarvätska.

    Inte modellspecifikt direkt - men kolla gärna så att handbromsen verkar ta ordentligt.

    MVH

  3. #3
    tack för tipsen skall kila under o titta på den på söndagkväll men på lördag e de ju klubbträffen i byn där ja bor knutan

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Spindellederna brukar bli glappa speciellt de övre men det hör du när du kör i gropar mm. Rost infästning länkarmarna i fram pga att man inte har spolat rent hålrummet där drivaxelx går igenom för där är det helt öppet & det brukar ligga en jäkla massa skit som ligger fuktigt. Handbromsen är en svag punkt även på den som är 87 & äldre när de sitter i fram samt 88 & nyare när de sitter i bak. Se till att de är välsmorda & fungerar. Bakaxeln har börjat bli lite rostiga men har inte varit med om någon som brukar spricka men man kan upptäcker någon nån gång. Har själv en -89 som jag är kanonnöjd med som gårr ca 22k nu. Sätt ihop alla bälten & lägg varningstriangeln på framsätet så får du nog lite pluspoäng & kanske tvätta den innan. Kolla att torkarbladen är bra samt har spolarvätska i behållaren. Är de för oljig under motorn försök tvätta av det då de brukar läcka lite olja så slipper du ev anmärkning på det!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •