Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Angående trim och besiktning

  1. #1

    Angående trim och besiktning

    Hur är det om jag skulle trimma min bil med ett chip och dom ser att den är trimmad då går den inte igenom el ? För att på besiktningen så dom ju börja att köra genom diagnosutagen på modeller efter och tillochmed 02 vad jag har hört.. men om man trimmar med ppc så och ställer till orginal när man besiktar bör det väl gå?? Och sen hur är det med försäkringen

  2. #2
    Besiktnigen behöver du inte oroa dig för så länge du har steg 1-2, kör in original prg om du är tveksam och har PPC. Att bilprovnigen skulle kolla mjukvaran tror jag lika mycket på som på tomten.
    Försäkringen är en moralfråga.

  3. #3
    Okay nej det var en kompis som sa att dom skulle göra det hans farsa jobbar på bilprovningen... men har man ppc så är det väl lungt,,, Men skulle man smälla ordenligt och bilen blir demolerat och den är trimmar får man inte ut nått på försäkringen el ?
    Är lite blåbär i sånna här sammanhang

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Citat Ursprungligen postat av larrenilsson
    Okay nej det var en kompis som sa att dom skulle göra det hans farsa jobbar på bilprovningen... men har man ppc så är det väl lungt,,, Men skulle man smälla ordenligt och bilen blir demolerat och den är trimmar får man inte ut nått på försäkringen el ?
    Är lite blåbär i sånna här sammanhang
    Jag fick ersättning när jag totalskrotade min 900 Turbo -97 med steg4.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  5. #5
    Om det är steg 1-2-3 borde den gå igenom utan problem, så länge det är ordentligt gjort.

    Dom kollar nog inte all mjukvara, skulle bli många Tech2 etc. "Mjukvaruhallen" kanske kunne funka. Helt tills dom strular till en mjukvara och VAG stämmer dom eller något.

    Jag va inne med min i januari, steg 3 maptun. (Även 3" avgas och open air)
    Killen sa den gick ruskigt bra, men alla avgasvärden va perfekta, och bilen var försvarlig, bromsor och chassis bra.
    Enda jag fikk va en etta på diffust halvljus fram.

    Har du riktigt otur träffar du en sur gammal gubbe som egäntligen hatar sitt jobb, sina kolleger, och alla smutsiga bilar som kommer. Då kan du avbryta om du ser det går åt skogen. (Säg du har magsjukan, en moster har dött etc).

    Lycka till!

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 16:03
  2. Kollar dom chip trim vid besiktning?
    Av terner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 23:56
  3. Regskylt-Trim-Fälgar/besiktning
    Av ZerOMikE i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 07:49
  4. Angående Besiktning
    Av xor i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 16:13
  5. angående besiktning 9-5
    Av j-boy i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 12:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •