Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Är 9-5 Aero Nordic steg 3 gemförbar med Bmw M5 ??

  1. #1
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 194

    Är 9-5 Aero Nordic steg 3 gemförbar med Bmw M5 ??

    Med vilka andra bilar kan man gemföra en 9-5 Aero Nordic steg 3 ???
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 194
    fråga tony här på forumet han är nog expert på det och kan hjälpa dig!
    Sunshine

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Hur menar du? Vikt? Storlek? Lastutrymme? Ekonomi? 0-100? 402m? Superstage? Eller Zatzy favoriten: runt ringen?

    Mvh
    /Niklas
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  4. #4
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 194
    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    Hur menar du? Vikt? Storlek? Lastutrymme? Ekonomi? 0-100? 402m? Superstage? Eller Zatzy favoriten: runt ringen?

    Mvh
    /Niklas
    Prestanda mässigt ..
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 308
    Som sagt, 0-100? 402m? Superstage? ringen?

    Raktfram så går de ju ganska lika upp till 4:an och ca 150-160 om jag inte misstar mig. Sen drar nog M5an ifrån.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Som sagt, 0-100? 402m? Superstage? ringen?

    Raktfram så går de ju ganska lika upp till 4:an och ca 150-160 om jag inte misstar mig. Sen drar nog M5an ifrån.
    Instämmer helt i det där. Bra drag i 9-5:an i lite "lägre farter", d v s kanske mellan 70-150. 0-100 är ju 9-5:an ingen match och i högre farter kickar M5:an faktiskt det mesta.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 448
    Sen kan det ju bero en hel del om man menar E28 "M5" med 286 Hk R6, eller E34 M5 3,6 på 315 Hk R6, eller E34 M5 3,8 på 340 Hk R6, eller E39 M5 5,0 med 400 Hk V8, eller E60 M5 5,0 med 507 Hk V10.


    Jag åker ifrån dem alla på 80-180 på fyran


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 537
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Sen kan det ju bero en hel del om man menar E28 "M5" med 286 Hk R6, eller E34 M5 3,6 på 315 Hk R6, eller E34 M5 3,8 på 340 Hk R6, eller E39 M5 5,0 med 400 Hk V8, eller E60 M5 5,0 med 507 Hk V10.


    Jag åker ifrån dem alla på 80-180 på fyran


    MVH Tony
    jaja, du behöver ju inte skryta
    9-3x TTID 20x9,5

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Jag åker ifrån dem alla på 80-180 på fyran
    Kör du dubbelhäftande tejp eller häftmassa för att få PRO-kepsen att sitta kvar med de G-krafterna?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 448
    Lutte.

    Jo, lite måste jag skryta, alltid retar det någon. Fast egentligen är det inte skryt heller utan bara kul att retas lite. Jag vet nog var gränser och begränsningar finns i div. jämförelser.

    KK

    Ärligt talat så har jag ingen keps, ännu, men har allvarliga planer på att köpa en redig gubbasmäck på nån auktion eller second hand. Sen kanske låna ett groteskt gammalt takräcke och som pricken över i, en hund med gungande huvud och Trygg Hansa-kudde i bakrutan.

    Räcker inte det för luras så får man väl finputsa med ett par turistvimplar eller dekaler från Borgholm och Frösön i bakrutan och motorvärmarkabeln lindad runt ena sidobackspegeln, och kanske en lejontass att garnera slutröret med ......


    Skål förresten....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 107
    LITE skryt? hoho jo just det...

    http://saab.ath.cx/community/tony418/Ernst.mpg

    Är det inte du som kör i denna film ? Med KEPSEN på
    Anders Vikström
    PSE II

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 448
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    LITE skryt? hoho jo just det...

    http://saab.ath.cx/community/tony418/Ernst.mpg

    Är det inte du som kör i denna film ? Med KEPSEN på

    Jag undrar om det inte var den där gången som choken hade hängt sig.........



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140
    Såld 9-3 AERO 2005
    Audi A4 Avant 2.0 TDI quattro 170hk 2008

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 200
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Som sagt, 0-100? 402m? Superstage? ringen?

    Raktfram så går de ju ganska lika upp till 4:an och ca 150-160 om jag inte misstar mig. Sen drar nog M5an ifrån.
    Instämmer helt i det där. Bra drag i 9-5:an i lite "lägre farter", d v s kanske mellan 70-150. 0-100 är ju 9-5:an ingen match och i högre farter kickar M5:an faktiskt det mesta.

    Mvh

    KK
    Hänger nog ihop med att många kör med små aggregat, T25 osv och 15t med #5 är inte så stort heller... de kroknar väl vid högre varvtal?
    Annars så: finns effekten så ska det inte vara nån skillnad i jämförelsen om man kör i 250 el 150.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 740
    Medlem#
    9176
    Grabbar!
    Kan jag bara haka fast hängslena någonstans så är ni chanslösa!
    Hur fort och snabbt ni än kör kommer jag i alla fall tuta och vilja komma om!

    Steve med Lloyden

Liknande ämnen

  1. nordic steg 3+ 9-5 aero
    Av Niska i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 16:27
  2. Nordic Steg 1 9-3 SS Aero
    Av Mattssi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 22:46
  3. 9-5 Aero Nordic steg 4 VS Bmw E39 M5
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 16:55
  4. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •