Med vilka andra bilar kan man gemföra en 9-5 Aero Nordic steg 3 ???
Med vilka andra bilar kan man gemföra en 9-5 Aero Nordic steg 3 ???
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
fråga tony här på forumet han är nog expert på det och kan hjälpa dig!
Sunshine
Hur menar du? Vikt? Storlek? Lastutrymme? Ekonomi? 0-100? 402m? Superstage? Eller Zatzy favoriten: runt ringen?
Mvh
/Niklas
Prestanda mässigt ..Ursprungligen postat av Niklas 185
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Som sagt, 0-100? 402m? Superstage? ringen?
Raktfram så går de ju ganska lika upp till 4:an och ca 150-160 om jag inte misstar mig. Sen drar nog M5an ifrån.
Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
Kör: Tre tüskar och en svensk...
Instämmer helt i det där. Bra drag i 9-5:an i lite "lägre farter", d v s kanske mellan 70-150. 0-100 är ju 9-5:an ingen match och i högre farter kickar M5:an faktiskt det mesta.Ursprungligen postat av Johnken
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Sen kan det ju bero en hel del om man menar E28 "M5" med 286 Hk R6, eller E34 M5 3,6 på 315 Hk R6, eller E34 M5 3,8 på 340 Hk R6, eller E39 M5 5,0 med 400 Hk V8, eller E60 M5 5,0 med 507 Hk V10.
Jag åker ifrån dem alla på 80-180 på fyran
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
jaja, du behöver ju inte skrytaUrsprungligen postat av Tony 418
9-3x TTID 20x9,5
Kör du dubbelhäftande tejp eller häftmassa för att få PRO-kepsen att sitta kvar med de G-krafterna?Ursprungligen postat av Tony 418
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Lutte.
Jo, lite måste jag skryta, alltid retar det någon. Fast egentligen är det inte skryt heller utan bara kul att retas lite. Jag vet nog var gränser och begränsningar finns i div. jämförelser.
KK
Ärligt talat så har jag ingen keps, ännu, men har allvarliga planer på att köpa en redig gubbasmäck på nån auktion eller second hand. Sen kanske låna ett groteskt gammalt takräcke och som pricken över i, en hund med gungande huvud och Trygg Hansa-kudde i bakrutan.
Räcker inte det för luras så får man väl finputsa med ett par turistvimplar eller dekaler från Borgholm och Frösön i bakrutan och motorvärmarkabeln lindad runt ena sidobackspegeln, och kanske en lejontass att garnera slutröret med ......
Skål förresten....
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
LITE skryt? hoho jo just det...
http://saab.ath.cx/community/tony418/Ernst.mpg
Är det inte du som kör i denna film ? Med KEPSEN på
Anders Vikström
PSE II
Ursprungligen postat av vikan
Jag undrar om det inte var den där gången som choken hade hängt sig.........
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
Såld 9-3 AERO 2005
Audi A4 Avant 2.0 TDI quattro 170hk 2008
Hänger nog ihop med att många kör med små aggregat, T25 osv och 15t med #5 är inte så stort heller... de kroknar väl vid högre varvtal?Ursprungligen postat av KK
Annars så: finns effekten så ska det inte vara nån skillnad i jämförelsen om man kör i 250 el 150.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Grabbar!
Kan jag bara haka fast hängslena någonstans så är ni chanslösa!
Hur fort och snabbt ni än kör kommer jag i alla fall tuta och vilja komma om!
Steve med Lloyden