Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Koppling av magnetventil på 95 aero

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    10

    Koppling av magnetventil på 95 aero

    Som rubriken lyder så gäller det magnetventilen på en 95 aero, vid köpet av bilen så gick den oerhört bra, gick många gånger bättre än vad vår 95 aero som är original gör och det skulle bara sitta ett 3-tums rör på den. Så jag kollade under huven och såg att massa slangar från magnetventilen var pluggade, kopplade ihop dessa igen men nu går den oerhört dåligt istället, vid fullt gaspådrag så laddar bilen upp ett laddtryck för att sen sekunden efter tappa det helt och håller på så hela tiden, det blir med andra ord en mycket ryckig gång i bilen vid fullgas. Det ska ju egentligen inte fungera att rycka slangar och ha sej på 95:an men i detta fallet gjorde det underverk. kan magnetventilen vara trasig eftersom att den går dåligt när den är inkopplad eller kan jag ha satt slangarna fel? Tacksam för svar. //Michael
    Saab 9-5 Aero -02
    BMW M5
    http://www.garaget.org/Donvito

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087

    Re: Koppling av magnetventil på 95 aero

    Citat Ursprungligen postat av Donvito
    Som rubriken lyder så gäller det magnetventilen på en 95 aero, vid köpet av bilen så gick den oerhört bra, gick många gånger bättre än vad vår 95 aero som är original gör och det skulle bara sitta ett 3-tums rör på den. Så jag kollade under huven och såg att massa slangar från magnetventilen var pluggade, kopplade ihop dessa igen men nu går den oerhört dåligt istället, vid fullt gaspådrag så laddar bilen upp ett laddtryck för att sen sekunden efter tappa det helt och håller på så hela tiden, det blir med andra ord en mycket ryckig gång i bilen vid fullgas. Det ska ju egentligen inte fungera att rycka slangar och ha sej på 95:an men i detta fallet gjorde det underverk. kan magnetventilen vara trasig eftersom att den går dåligt när den är inkopplad eller kan jag ha satt slangarna fel? Tacksam för svar. //Michael
    Ja antingen har du satt slangarna fel eller är MV;n slut. Tidigare ägare kan, om han varit dummsnål gjort en billighetslösning med pystrim och kopplat bort laddtryckssystemet som just är till för att få motorn o hålla under så lång livstid som möjligt

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 251
    Förmodligen läckage i någon backventil, som det var kopplat är det en felsökning. Sök och det finns svar om det på forumet.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 018
    Om jag inte minns helt fel så finns W, C och R inpräntat på slangarna också.

    Kontrollera att slangarna sitter enligt bilden.

    Gone country....

Liknande ämnen

  1. 9-5 aero koppling vs bio-power koppling
    Av Apex i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 23:39
  2. Magnetventil saab 9-5 aero
    Av FenioN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 17:14
  3. magnetventil 9-5 aero
    Av knutte66 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •