Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: smt6 i 9000 turbo 85:a

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Åhus nu mera N Åsum
    Inlägg
    140

    smt6 i 9000 turbo 85:a

    undrar om någon här har kopplat in ett smt6 piggiback system i en 9000 turbo 85:a och i så fall har ett kopplingsschema till det?

    mvh johan
    varför stressa det kommer en dag i morgon med...
    http://www.garaget.org/?car=67478

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    230
    Har eventuellt liggandes. Ska ta en titt i drivorna med filer som jag huserat tidigare.
    Co-Founder SNOWIS Racing - Teori och praktik i fullständigt förvirrad symbios.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    230
    Sorry, de låg nog på den andra datorn...som någon pundare stal i Kallebäck, men jag är inte arg nej... hur som helst. Ledsen, men har inte längre filerna. Lite synd att de tagit bort alla SAABfiler från perfectpowers hemsida.

    De enda kablarna jag har koll på i huvudet är de för givaren för tändningen, MAPsignalen, lambda och spridarsignaler på T5, men det hjälper ju inte så mycket. Ska du köra SMT6:an för att bara styra extraspridare som triggas av ett visst laddtryck/lambda?
    Co-Founder SNOWIS Racing - Teori och praktik i fullständigt förvirrad symbios.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Åhus nu mera N Åsum
    Inlägg
    140
    tänkte hade som komplement till chipet + att jag hade tänkt ta bort lmm
    varför stressa det kommer en dag i morgon med...
    http://www.garaget.org/?car=67478

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    230
    Om du skippar LMM lär du nog ersätta den med något i stil med MAP. Nackdelen är att du inte kan temperaturkorrigera i SMT6 (tror jag), så vid olika lufttemperaturer/-densiteter kommer massflödet variera något. Bilen kanske inte blir optimal vid alla temperaturer, men det är ju ett kul projekt. Vill du krångla till det kan du antagligen bygga någon form av kompensation, men jag skulle nog skippat det steget.

    Du vet vilka kablar i SMT:t som är in för TPS, analog/FM och tändning va?

    Hur som helst; principiellt skulle jag byggt en enkel variant genom att ersätta LMM med MAP. Sen skulle jag monterat in SMT enligt följande:

    Läsa av TPS, MAP och Tändning. Sen skulle jag bara låta SMT't agera tryckvakt som aktiverar extraspridare vid ett visst laddtryck (från MAP) och varvtal. Jag vet inte om det skulle vara ännu lättare att koppla in MAPsignalen på TPSkabeln istället i SMT't, Du har bredbandslambda hoppas jag?

    Behöver du info om kabelhärvan, eller om du behöver hjälp med att spåna på lösningar är det bara att hojta till..
    Co-Founder SNOWIS Racing - Teori och praktik i fullständigt förvirrad symbios.

Liknande ämnen

  1. 9000 2.0 turbo -96, byta turbo till en äldre 9000 PROBLEM!
    Av hangman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 00:19
  2. 95 turbo VS. 9000 Aero turbo
    Av Gunder i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 15:15
  3. 9000 2,0 Turbo, 2,3 Turbo eller V6??
    Av Chrisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 21:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •