Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lock system failure 9-3ss 2003

  1. #1

    Lock system failure 9-3ss 2003

    Hei alle sammen.

    Jeg får denne feilen opp i SID: Lock system failure contact saab dealer

    Problemet er venste bakdør, den låser seg ikke opp. Selv om jeg låser opp manuelt får jeg ikke åpnet døra. Når jeg låser opp elektronisk med nøkkelen spretter den manuelle låsen opp og ned som den skal. Man kan høre at låsen prøver å låse opp en ekstra gang, så kommer feilen opp i SID.
    Noen som kan guide meg til å få opp døra? (har tatt av dørtrekket).

    Jeg får også til tider opp rear brake light failure, men det kommer og går. Pæra har vert ok hvær gang jeg har fått feilen. Noen ideer her?

    Takker for alle svar (Nordmannen =D)

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 499
    Medlem#
    5622
    Lock system failure får du om systemet begär låsning/upplåsning men dörrmodulen aldrig detekterar att låset ändrar status och signalerar då att något är fel.

    Det bästa är förstås om du har en TECH2 och kollar felkoderna, för det lär du ha. Funkar elhissar och annat på den dörren? Min gissning är att du behöver byta lås.

    Sen förstod jag inte, du får inte upp dörren varken med upplåsning på nyckeln eller när du drar upp "låspinnen" på dörren manuellt ?
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Lock system failure får du om systemet begär låsning/upplåsning men dörrmodulen aldrig detekterar att låset ändrar status och signalerar då att något är fel.

    Det bästa är förstås om du har en TECH2 och kollar felkoderna, för det lär du ha. Funkar elhissar och annat på den dörren? Min gissning är att du behöver byta lås.

    Sen förstod jag inte, du får inte upp dörren varken med upplåsning på nyckeln eller när du drar upp "låspinnen" på dörren manuellt ?
    Ja, elhissar fungerer som det skal.

    Man får ikke opp døren ved å dra opp låsspinnen på døren manuelt, døren er fortsatt "låst". både med håndtaket inne og ute
    Har desverre ingen tilgang til tech 2.

    Finns det delebiler i sverige med en lås til venstre bakdør som passer på min bil?

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 499
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av alex007
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Lock system failure får du om systemet begär låsning/upplåsning men dörrmodulen aldrig detekterar att låset ändrar status och signalerar då att något är fel.

    Det bästa är förstås om du har en TECH2 och kollar felkoderna, för det lär du ha. Funkar elhissar och annat på den dörren? Min gissning är att du behöver byta lås.

    Sen förstod jag inte, du får inte upp dörren varken med upplåsning på nyckeln eller när du drar upp "låspinnen" på dörren manuellt ?
    Ja, elhissar fungerer som det skal.

    Man får ikke opp døren ved å dra opp låsspinnen på døren manuelt, døren er fortsatt "låst". både med håndtaket inne og ute
    Har desverre ingen tilgang til tech 2.

    Finns det delebiler i sverige med en lås til venstre bakdør som passer på min bil?
    Du har något som kallas "TSL" låsning på din bil. Dvs att när du låser bilen så kopplas den manuella låspinnen bort och det går inte öppna dörren t.ex. om du slår in en ruta. Troligtvis har ditt lås fastnat i det läget..
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av alex007
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Lock system failure får du om systemet begär låsning/upplåsning men dörrmodulen aldrig detekterar att låset ändrar status och signalerar då att något är fel.

    Det bästa är förstås om du har en TECH2 och kollar felkoderna, för det lär du ha. Funkar elhissar och annat på den dörren? Min gissning är att du behöver byta lås.

    Sen förstod jag inte, du får inte upp dörren varken med upplåsning på nyckeln eller när du drar upp "låspinnen" på dörren manuellt ?
    Ja, elhissar fungerer som det skal.

    Man får ikke opp døren ved å dra opp låsspinnen på døren manuelt, døren er fortsatt "låst". både med håndtaket inne og ute
    Har desverre ingen tilgang til tech 2.

    Finns det delebiler i sverige med en lås til venstre bakdør som passer på min bil?
    Du har något som kallas "TSL" låsning på din bil. Dvs att när du låser bilen så kopplas den manuella låspinnen bort och det går inte öppna dörren t.ex. om du slår in en ruta. Troligtvis har ditt lås fastnat i det läget..
    Takk for svar, men hvordan får jeg løsnet låsen igjen?

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    216
    Det hände på min 9-3a lossade dörrpanelen innefrån inte det lättaste med det gick sedan är det bara att sätta pinnen i läge & öppna
    9000 2,3t a50 -97 // 9-3 aero cab -00

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av evo
    Det hände på min 9-3a lossade dörrpanelen innefrån inte det lättaste med det gick sedan är det bara att sätta pinnen i läge & öppna
    Hvor er denne pinnen? Kan du legge ut ett bilde?

  8. #8
    Du har något som kallas "TSL" låsning på din bil. Dvs att när du låser bilen så kopplas den manuella låspinnen bort och det går inte öppna dörren t.ex. om du slår in en ruta. Troligtvis har ditt lås fastnat i det läget
    TSL låsing kobler den ut eletrisk opning også? For hverken manuel eller eletrisk opning fungerar.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    969
    Har inget att tillföra, men detta kanske hjälper:

    Edit: Fel bilder...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Har inget att tillföra, men detta kanske hjälper:

    Edit: Fel bilder...
    Har du ett mer detaljert bilde av #184 på det første bildet??

    Tror ikkje TSL låsing er problemet mitt

Liknande ämnen

  1. Felkod: Theft Protection Failure
    Av _Hydra_ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:08
  2. fog light failure
    Av robhagg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 20:20
  3. Xenon på 9-5 - headlight failure?
    Av chtulu69 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 11:56
  4. Rear light failure!
    Av Guztav i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 20:08
  5. Front Light Failure
    Av Jisstus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 19:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •