Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Är detta möjligt??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    153

    Är detta möjligt??

    Om man köper en ny komplett bränslepump från Speedparts med armatur till sin 9-5:a och den går bra efter detta och bilen tre veckor senare plötsligt inte startar när den är varm - kan det då i efterhand visa sig att man kopplat matningen och returen på pumpen fel?? Så om man byter plats på dessa - så kommer den att starta igen? Jag läste nämligen någon som fått problem efter att köpt Speedparts kompletta bränslepump med armatur och som hävdade att Speedparts har bytt plats på matning och retur jämfört med Saab original. När han växlade dessa så funkade hans 9-5:a igen.

    Min fråga är:

    1. om man kopplar matning och retur fel så finns det väl ingen chans att bilen går överhuvudtaget???
    2. Har Speedparts verkligen bytt plats på matning och retur jämfört med Saab original??? Jag monterade min matning och retur som de satt på originalpumpen.



    Se inlägget nedan:


    Sv: 9-5 startar ej (svar på "Sv: 9-5 startar ej" av Håkan S)
    Jag köpte bränslepumpen på speedparts och installerade den precis som den gamla satt. Av någon konstig anledning har de bytt plats på matningsledning och retur på pumpen, och det var tyvärr inte heller uppmärkt. Bytte plats på slangarna och provade och bilen startade. Tack till er som gett snabba svar och tips.

    Martin, 2007-12-09 20:05


    Sv: 9-5 startar ej (svar på "Sv: 9-5 startar ej" av Martin)
    Tack underbara Du!!
    Det var en komplett tankarmatur du köpt va??
    Har också köpt en sån till min 9-5:a Och har nu skruvat i & ur pumpjäveln 4 gånger. Tanken slog mig att det kanske kunde vara så som du säger, men ville inte chansa, Tänkte returnera pumpen imorrn, men nu ska jag allt prova först!!
    Tack Tack

    Tony, 2007-12-20 23:03


    Sv: 9-5 startar ej (svar på "Sv: 9-5 startar ej" av Tony)
    Nu vet jag inte hur det är på Speedparts pumpar, men på originalpumparna så står det "PUMP" vid tryckanslutningen och "RETUR" vid returanslutningen.
    Anslutningen på tryckslangen är vit och anslutningen på returledningen är svart om jag minns rätt!
    Mvh. Anders.

    Anders E., 2007-12-22 21:38


    Sv: 9-5 startar ej (svar på "Sv: 9-5 startar ej" av Anders E.)
    Hej Igen! jajamen, jag gjorde på samma sätt med Speedpartspumpen, Bytte alltså plats på matningen och returen och då starta bilen! Mycket märkligt. Men på Speedpartpumpen finns det inga markeringar alls om vad som är vad.. Bilen går klockrent. Ringde till Speedparts och förklarade, men dom visste ingenting om att det skulle vara så..

    Kan det vara så att pumpen är kopplad så den går åt andra hållet?? Då skulle det ta stopp i Backventilen va?? Är lite småorolig om det är nåt som är hemskt galet så det blir nåt fel på bilen, Men som sagt, den startar och går klockrent, När jag kopplade på samma sätt som originalpumpen så sörplade den bara.

    Tack för mkt bra svar och hjälp!

    Tony, 2007-12-24 01:19

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    153
    Nej det är inte möjligt, svarar Speedparts.

    "dessvärre hade vi 1 leverans av pumpar som annslutningarna var skiftade på , tror vi skickade ut ca 4-6 st innan vi uppmärksammade detta ...
    o märkte om alla pumpar

    men de var förra året , efter den lev har vi inte haft de problemet

    bilen går inte om man kopplar fel "

Liknande ämnen

  1. Drömprojekt Saab 99, är detta möjligt?
    Av BlauMes i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-11-13, 12:30
  2. 9-5 IC på 9-3 är detta möjligt?
    Av seboo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 19:05
  3. Köp råd är detta möjligt?
    Av Micke-srs i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 22:54
  4. Är detta möjligt
    Av mort i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-25, 22:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •