Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bröstkåpa B204L

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    280

    Bröstkåpa B204L

    Tjenare, Jag har renoverat min B204L 2.0T -94 motor och då bytte jag även oljepumpsdreven. Problemet var att mina orginal drev var den modellen som var runda i "taggarna" och dom som jag fick av speedparts var spetsiga. Jaja tänkte jag och tog en bröstkåpa från en annan B204L som jag har ståendes. På den så var det rätt oljepumpsdrev. Tittade ifall dom såg likadana ut och visst gjorde dom det. Samma gjutbossar osv. När jag sedan skulle montera oljepumpsdreven så var dom riktigt svåra att få att tagga i men lyckades efter några min. Sedan noterade jag att oljepumpslocket var skadad så jag tog locket från min motor med rundakuggar på oljepumpsdrevet. Dom såg inte exakt likadana ut men designen var likadan för oljekanaler etc. Igår försökte jag dra igång rovan men får inte upp oljetrycket. Någon som vet på rak hand att detta inte fungerar?

    Om det inte är detta med oljepumpen som är fel, Vad kan jag ha tabbat mig med? Balansaxelkedjan är borttagen men axlarna sitter fortfarande i. Även spännaren sitter kvar.

    /Eric.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    280
    Nvm. Löste sig. Blanda alldrig oljepumpslock bland bröstkåpor. Även fast dom ser likadana ut så kan oljekanalerna gå annorlunda.

    /Eric.

Liknande ämnen

  1. Lossa bröstkåpa B234
    Av Skogen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-03-31, 11:52
  2. Skillnad på bröstkåpa 9000/900
    Av Hyted i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-11-20, 14:27
  3. bröstkåpa
    Av Saabturbo__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 22:24
  4. Skillnad på bröstkåpa och oljepump 16v och 8v?
    Av David V i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 23:38
  5. Bröstkåpa oljeläckage
    Av Erber i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •