Tänkte kanske om hela fjäder benet å hela kittet gick att smälla på??
Någon med teorier??
Tänkte kanske om hela fjäder benet å hela kittet gick att smälla på??
Någon med teorier??
OG T16 AERO
Går går väl. Men räkna med att flytta över subframe mm, kanske inte behövs men ordentligt krångligt blir det. og900 har dessutom en rätt bra framvagnskonstruktion egentligen.![]()
Är det bultmönstret enbart du är ute efter?
/Henrik
Ja det och modernare hjulupphängning varför vet jag inte egentligen då om OG har ganska bra som du nämnde, men det skulle ju vara lite balltMen bultmönstret hade ju suttit fint i alla fall!
OG T16 AERO
ta från 9-3an istället, är väl snäppet bättre där.
Såg i någon av projekttrådarna där någon monterat 9-3 chassie på en saab 99a, så nog går allt om man vill.
Saab 9-5 2,0t SS -08
Saab 9-5 2,0t SS -06
Det var "Magnus 99?" som gjorde den transplantationen. Allt framför torpeden kommer mer eller mindre från en og9-3. Detta var ju inte pga att få fembultat utan mer för att få ner tvärställd motor och låda.
Jag skulle inte rekomendera att byta ut den upphängning som du har på og900. Framvagnen i og900 anses vara bättre än både og9-3 och ng900, så behåll den är mitt tips.
Om du nu vill ha fembultade fälgar så går det att lösa med adapterplattor. Finns färdiga kit att köpa till Saab 9000 för strax under 3000kr. Vet inte om detta även passar, eller med lättare modifikation, passar og900. En hel del är ju gemensamt på og900 med de "nya" bromsarna.
Om de inte skulle passa så kan du nog få hjälp av en mekanisk verkstad att tillverka en uppsättning som passar till og900.
Värt att tänka på är att detta inte är godkänt för gatbruk, dvs varken Polisen eller SBP gillar dessa adapterplattor.
MVH
ok, då skall vi inte bygga om något nämnvärt, iaf..
går det att sätta 9000 bromsar med 114,3/4?
bultmönstret är ju inga bekymmer egentligen då man är gammal verktygsmakare, så ett gäng adapters fixar man ju i en handvändning...
tänkte bara om man ändå skall byta resten så....
OG T16 AERO