Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: 93 info inför köp

  1. #1

    93 info inför köp

    Något man bör tänka på när man kollar på en aero?
    Vill ha en som gått under 9k mil och är manuell...

    Vad är det för skillnad på stereon? Vissa har med dispay o vissa med bara knappar? :S

    Något man bör tänka på när man köper en aero?

    Vad är det i alla dem här paketen nu då?

    Finns ju pilotpaket, linnear, vector med flera...
    Någon som vill vara snäll o förklara dem?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571
    Hej!

    Info skrivet av "Lerne" i annan tråd:
    Linear (basmodell) - Clean kaross utan lackade kjolar eller bottensvällare. Sober intreör.
    Arc - klassisk designlinje med träinslag i intreören. Fler tillval kan oftast göras till denna linje.
    Vector - Sportig design med nedlackade kjolar, sportstolar och aluminium eller kolfiberinslag i interiören.
    Aero - Toppmodellen med största motorn och specialkjolar. Intreörmässigt likadan som Vector.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: 93 info inför köp

    Köpråd ska ligga i forumdelen som handlar om just köpråd. Tråden är nu flyttad dit.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #4
    Tack för svaret!

    Vad är det i pilot och performance pakten?
    Finns det fler?

    är det 150w stereon som har den dära displayn eller vad är det för utrustning som gör att man får den?


    Sry admin att jag startade tråden på fel ställe

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Vilken 9-3 gäller det? og9-3 eller ng9-3?

    Det kan vara bra att veta för att svara på rätt saker.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Nu vet jag inte vad det är för skillnad på og & ng..
    Är iaf SportSedan jag syftar på, runt 03-05 ca...

  7. #7
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 545
    Citat Ursprungligen postat av mozZe
    Nu vet jag inte vad det är för skillnad på og & ng..
    og9-3= OldGeneration 9-3, alltså gamla karossen, samma som ng900 (newGeneration900)
    ng-93 är alltså nya karossen..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  8. #8
    Blev inte så mycket klokare på det...
    og93 är alltså coupén? 900s/93
    ng93 är alltså SS/Sportkombi?

    Men det har ju kommit ut nyare version på 93an, den utan lister, alltså den från -08?

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 042
    Medlem#
    4869
    Pluspaket innehåller: mugghållare (två fram, två bak), textilmattor, extra 12v-uttag, mynthållare och justerbart armstöd fram.

    Pilotpaket innehåller: ACC, stöldlarm, elmanövrerad stol på förarsidan, parkeringssensor, hf-förberedelse, komfortlåsning och regnsensor.

    Köp inte en bil utan pilotpaket, är mitt tips.

    Stereon har tre olika paneler och effektuttag.
    ICM1 = panel med bara knappar, 70 eller 150 watt
    ICM2 = panel med liten monokrom skärm, 150 eller 300 watt
    ICM3 = panel med färgskärm för navigation, 150 eller 300 watt.
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  10. #10
    Tack för toppensvar!
    Vad visar den här monokromskärmen då?
    Är väldigt nyfiken på den....

  11. #11
    Tack för toppensvar!
    Vad visar den här monokromskärmen då?
    Är väldigt nyfiken på den....

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av mozZe
    Tack för toppensvar!
    Vad visar den här monokromskärmen då?
    Är väldigt nyfiken på den....
    Den visar radiokanaler, CD, AUX, och har man som jag inbygdtelefon så visar den SMS och telefonboken m.m.


    Förutom Pilotpaketet så skulle jag inte ta en bil utan
    Horisontpaket
    Bi-Xenon-strålkastare, Backspeglar (utvändiga) med elmanövrerad infällning, Backspeglar (invändigt), automatisk avbländande.

  13. #13
    okej, så om den har bi-xenon så har den alltså horisontpaketet eller kan folk ha köpt xenon endast?

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034
    Citat Ursprungligen postat av 93ss Daniel
    Hej!

    Info skrivet av "Lerne" i annan tråd:
    Linear (basmodell) - Clean kaross utan lackade kjolar eller bottensvällare. Sober intreör.
    Arc - klassisk designlinje med träinslag i intreören. Fler tillval kan oftast göras till denna linje.
    Vector - Sportig design med nedlackade kjolar, sportstolar och aluminium eller kolfiberinslag i interiören.
    Aero - Toppmodellen med största motorn och specialkjolar. Intreörmässigt likadan som Vector.

    Hur hårt är dessa designlinjer hållna? Det kryllar ju av 9-3 SC Linear på blocket som är nedlackade...
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  15. #15
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Citat Ursprungligen postat av mozZe
    Blev inte så mycket klokare på det...
    og93 är alltså coupén? 900s/93
    ng93 är alltså SS/Sportkombi?

    Men det har ju kommit ut nyare version på 93an, den utan lister, alltså den från -08?
    Ja, det stämmer. Den nya 2008-modellen av 9-3:an räknar jag samma som tidigare, d.v.s ng9-3. Det är mer en facelift än en helt ny generation av bilen, enligt min åsikt.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Lind
    Hur hårt är dessa designlinjer hållna? Det kryllar ju av 9-3 SC Linear på blocket som är nedlackade...
    På senare årsmodeller (from 2006 tror jag) så kunde man köpa till Properformancepaket till Linear, och då fick man lackade kjolar och dörrhandtag, lättmetallfälgar, elmanövrerad förarstol, textil/leatherettklädsel (som folk ofta felaktigt kallar halvskinn) med mera. Jag tror att huvuddelen av Linear som såldes blev utrustade med Properformance, det kryllar ju som sagt av dem på Blocket.
    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034
    Citat Ursprungligen postat av Ronnie S
    Citat Ursprungligen postat av Lind
    Hur hårt är dessa designlinjer hållna? Det kryllar ju av 9-3 SC Linear på blocket som är nedlackade...
    På senare årsmodeller (from 2006 tror jag) så kunde man köpa till Properformancepaket till Linear, och då fick man lackade kjolar och dörrhandtag, lättmetallfälgar, elmanövrerad förarstol, textil/leatherettklädsel (som folk ofta felaktigt kallar halvskinn) med mera. Jag tror att huvuddelen av Linear som såldes blev utrustade med Properformance, det kryllar ju som sagt av dem på Blocket.

    Då fattar jag, tack för infon. Är det skillnad på stolen i en Linear med Prpperformancepaket mot en Vector eller är det samma el-stol i båda?
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252
    Det är olika stolar. Linear med Properformance har standardstolarna, men med tygklädsel i mitten och konstläder ("leatherette") vid sidorna (Linear utan paket har tyg över hela sittytan). Tyget och konstlädret har ungefär samma kulör.

    Vector (och Aero) har mer skålade sportstolar, med skinn vid sidorna och tyg i kontrasterande färg i mitten (om man inte köpt till helskinn förstås).
    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034
    Citat Ursprungligen postat av Ronnie S
    Det är olika stolar. Linear med Properformance har standardstolarna, men med tygklädsel i mitten och konstläder ("leatherette") vid sidorna (Linear utan paket har tyg över hela sittytan). Tyget och konstlädret har ungefär samma kulör.

    Vector (och Aero) har mer skålade sportstolar, med skinn vid sidorna och tyg i kontrasterande färg i mitten (om man inte köpt till helskinn förstås).
    Var ute på Saab efter kneget och sonderade terrängen lite och det verkar som att det som skiljer mellan en Vector och Linear med properformance är:

    Sportstolar
    17" istället för 16"
    Lite alu-lister i kupén
    Xenon

    Så nu gäller det bara att bestämma sig för om Vectors mervärde motiverar prisskillnaden, inget snack om att sportstolarna är bekvämare men man satt inte så dåligt i snikstolarna heller.
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    192
    Citat Ursprungligen postat av Lind
    Så nu gäller det bara att bestämma sig för om Vectors mervärde motiverar prisskillnaden, inget snack om att sportstolarna är bekvämare men man satt inte så dåligt i snikstolarna heller.
    Jag hade alla gånger i det valet satsat på en Vector. Blev för min del en Linear istället pga ett bra objekt. Stolarna är skapligt bekväma, så länge det går rakt fram! Har inte testat de andra (sport)stolarna utförligt, men i min har jag mer än en gång kasat av mot dörren i högerböjar
    Dessutom har väl Vector alltid sportchassi? Rätta mig någon om jag har fel.
    Ska man ändå sänka mer så spelar det kanske ingen roll, men det är ju inte gratis med sänkning. Nästa gång blir det en AERO direkt för min del. Lika bra att köpa en färdig (nåja )bil liksom. (Sänkning, lackade kjolar och lite trim så är snart en Linear dyrare än en AERO, beg. alltså)
    9-3 AERO SC 2,8T aut. A60 MY07 (såld)
    9-3 SS 1,8t -05 (såld)

Liknande ämnen

  1. Info inför Kinnekulle
    Av Cagner i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 20:42
  2. Råd inför köp 9-5
    Av clownen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 00:21
  3. Inför vevhusuppdateringen...
    Av Falcy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:07
  4. Tips inför byte av fjädrar OG9-3
    Av Jonas Grankvist i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 00:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •