Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Problem Xenonkonventering ng900 -95

  1. #1

    Problem Xenonkonventering ng900 -95

    Tjena

    Har nyligen konveterat om till xenon på saab, allt gick kalas bra men hur gör jag för att få bort varningen som blir när jag starta, att framlyserna är ur funktion. Har sökt men tyckte inte jag hittade nåt.

  2. #2
    ingen som vet?

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    tror du blir tvungen att åka till saab och få de bortprogramerat...
    dock så ställer jag ju mig frågande till vad de kommer säga på saab med tanke på att du satt ditt olaglig belysning.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Så det går alltså att få det bortprogrammerat? Kanske hade blivit en billigare och enklare historia än det motstånd jag köpte idag, då bilen ändå ska in och kontrolleras med tech2 på Onsdag..

    Jag köpte iaf ett sånt här, och de testades innan köp och fungerande fint på min 9-3 -01 -> http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... ts_id=3443

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    frågan är ju om saab gör det mest, kostar väl några hundralappar då tech2an behövs, men ska ju gå att plocka bort lampvarningen...

    Men sen så undrar jag ju vad saab säger om ditt "Nya" olagliga lyse, finns säkerligen dem som inte hjälper dig med det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    frågan är ju om saab gör det mest, kostar väl några hundralappar då tech2an behövs, men ska ju gå att plocka bort lampvarningen...

    Men sen så undrar jag ju vad saab säger om ditt "Nya" olagliga lyse, finns säkerligen dem som inte hjälper dig med det.
    Rent spontant kan man ju tro att SAAB vill tjäna pengar.. Gör dom ju inte om dom nekar kunder.
    Audi A4 allroad

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av cato
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    frågan är ju om saab gör det mest, kostar väl några hundralappar då tech2an behövs, men ska ju gå att plocka bort lampvarningen...

    Men sen så undrar jag ju vad saab säger om ditt "Nya" olagliga lyse, finns säkerligen dem som inte hjälper dig med det.
    Rent spontant kan man ju tro att SAAB vill tjäna pengar.. Gör dom ju inte om dom nekar kunder.
    jo men sen så är ju frågan om de vill hjälpa till med olagligheter, hur mycket pengar man än vill tjäna så är det ju en avvägning, kan mycket väl tänka mig att en del verkstäder kan vägra det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av cato
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    frågan är ju om saab gör det mest, kostar väl några hundralappar då tech2an behövs, men ska ju gå att plocka bort lampvarningen...

    Men sen så undrar jag ju vad saab säger om ditt "Nya" olagliga lyse, finns säkerligen dem som inte hjälper dig med det.
    Rent spontant kan man ju tro att SAAB vill tjäna pengar.. Gör dom ju inte om dom nekar kunder.
    jo men sen så är ju frågan om de vill hjälpa till med olagligheter, hur mycket pengar man än vill tjäna så är det ju en avvägning, kan mycket väl tänka mig att en del verkstäder kan vägra det.
    När jag stoppade i min trimbox i Fredags så var det inga problem. Vad jag vet är det oxå olagligt.

    Tror inte många verkstäder skulle vägra att släcka en varningslampa för att man xenonkonverterat.

  9. #9
    Idag monterade jag motståndet på "riktigt", vid köp så kopplades de bara in temporärt. Men idag så popnitade jag fast motstånden och kopplade in kontakterna på ljusstommen eller vad man ska säga, alltså innan kontakten som går till lysena.

    Fungerande fint vid uppstart och allt verkade gött, men sen när jag testade slå på helljuset så dök ljusvarningen upp

    Trodde kontrollen enbart var vid uppstart (dum som man är).

    Någon som har en idé om de kan fungera att koppla så att motståndet är kopplat till både hel och halv eller måste man köpa ett tiill motstånd till helljuset?

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Hör med er leverantör av Xenonsatsen! De har speciella "reläer" just för detta problemet.

    EDIT: Kolla denna länken: http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... art=513599
    Gone country....

  11. #11
    Problem är ju glödtrådsgivaren efter att snackat med en från ett annat forum kanske jag fått iordning på problemet utan att behöva köpa något dyrt relä.. ska testa koppla väck glödtrådsgivaren.. återkommer med resultat(kommer dröja ett tag för har inte min xenon konventering ikopplad)

Liknande ämnen

  1. ABS problem NG900 -95...
    Av ab_aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 20:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •