Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Montering kjolar frontläpp saab 9-5 -04 HJÄLP

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69

    Montering kjolar frontläpp saab 9-5 -04 HJÄLP

    Hejsan funderar på att montera aerokjolar och läpp på min 9-5 -04 är det svårt?

    någon som har lite bilder eller kan ge en liten snabb förklaring hur man ska gå tillväga.kostar nämligen 2500 kr att få det dit satt på saab.

    tackar för svar mvh Thomas
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034
    Jag monterade mina aerokjolar i helgen med hjälp av FinnUbbes kanonfina guide som finns i denna tråden: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=123032

    Inte alls speciellt svårt, tog väl ca en timme att byta båda, det var lite tjurigt att få på fästet som sitter under bakskärmen men annars gick det förvånansvärt smidigt.

    Surt bara att "knullputsen" jag fick till på lacken i lördags inte direkt fick sitta i länge pga det bedrövliga vädret/väglaget i GBG just nu...
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Lind
    Jag monterade mina aerokjolar i helgen med hjälp av FinnUbbes kanonfina guide som finns i denna tråden: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=123032

    Inte alls speciellt svårt, tog väl ca en timme att byta båda, det var lite tjurigt att få på fästet som sitter under bakskärmen men annars gick det förvånansvärt smidigt.

    Surt bara att "knullputsen" jag fick till på lacken i lördags inte direkt fick sitta i länge pga det bedrövliga vädret/väglaget i GBG just nu...
    hehe du förstår du väl att man inte kan putsa i detta vädret.här nere i småland är det oxå skit väder.
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    det är orginal kjolar behöver man limma då?

    vad är det för list alla snackar om som man ska ta bort?kollade på mina nya kjolar och "under" är det hål för skruvar kan man ha dom skruvarna som sitter på dom gamla?eller måste man borra hål för nya hål i karossen eller är det inga alls? är det isåfall bara två stycken skruvar som håller allt?'
    köpte begagnade kjolar så har inte fått några skruvar.
    hur är det att sätta frontläppen är det redan hål för skruvorna eller hur monterar man det
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    har hittat listen nu

    hur sitter den? ska man montera dit den igen med dom nya kjolarna?elelr är det bara att slita bort den???
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034
    Citat Ursprungligen postat av Bisk
    har hittat listen nu

    hur sitter den? ska man montera dit den igen med dom nya kjolarna?elelr är det bara att slita bort den???
    Citerar mig själv i den andra tråden du ställde frågan i:

    Gummilisten drar du rakt upp, du börjar lämligen längst bak. Den sitter inte alls hårt och det är i princip omöjligt att förstöra den.

    Vid återmontering trycker du bara fast den igen, du ser direkt hur du skall köra. Återigen är det lämpligt att börja längst bak och även här är det omöjligt att misslyckas.
    När det kommer till skruvar, lim och borrning så behövs inget lim och inte heller någon borrning.

    Fästena på dina nya kjolar likadana som på de gamla, och det fungerar alldeles utmärkt att använda de gamla skruvarna och muttrarna som redan håller fast dina gamla trösklar.

    Skriv ut FinnUbbes instruktioner samt bilder och gå ut till bilen och börja skruva, då ser du hur allt hänger ihop.


    Och när det gäller putsen i helgen så var jag bara tvungen när jag hade tillgång till ett sånt fint garage, och ett lock öl i kylen...
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    okej du hade öl då förstår jag det hela
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •