Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: C-Lås, Bagagerumslåsknapp

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12

    C-Lås, Bagagerumslåsknapp

    Min 9k 2.3t -95 vill inte alltid släppa in mig. Den vägrar låsa upp dörrarna med automatik, så jag får låsa upp dem med nyckel. Det verkar vara att motorerna inte får tillräcklig spänning för att orka upp med låsen, för när jag kört en liten stund, eller haft motorn igång ett litet tag, går det alldeles utmärkt.


    Knappen med vilken man öppnar bagaerummet fungerar inte heller. Har haft loss kontakten men inte kunnat konstatera något fel. Finns det något standardfel på de där rackarna, som är enkelt att kontrollera? Eller har ni några andra bra idéer på vad som kan vara fel?

    /Per

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    72
    Har samma fel men inte med bakluckan ;(((((
    Saab 9³-02 Nordic Uhr Steg 2

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    301

    Re: C-Lås, Bagagerumslåsknapp

    Citat Ursprungligen postat av Rockryder


    Knappen med vilken man öppnar bagaerummet fungerar inte heller. Har haft loss kontakten men inte kunnat konstatera något fel. Finns det något standardfel på de där rackarna, som är enkelt att kontrollera? Eller har ni några andra bra idéer på vad som kan vara fel?

    /Per
    Min knapp till bagaget funkade inte på min bil, efter att ha grävt igenom hela bilen så hittade jag till slut felet.

    Kabeln i bälgen i vänster dörröppning hade gått av. Ofta på 4D bilar så går kablaget av vid vänster luckgångjärn, och då brukar skyltbelysningen också lägga av.
    SAAB 9-5 Aero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •