Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 101

Ämne: Maptun??????

  1. #1

    Maptun??????

    Har länge varit ett stort fans av deras produkter,men nu är det slut med det.... Jag har stor erfarenhet av saab och Maptun.. har tidigare sålt deras prudukter. Jag åker 95a med deras steg 3(trodde jag) Har aldrig fått bilen att funka bra.. så jag tar kontakt med Frank på SQR och gör en bänkning.. Den ska lämna 260 hk men lämnade 207 hk... Det är viktigt att säga att allt på bilen är i toppskick och allt funkar som det ska.
    Sätter i SQR steg 2 och har 254 hk utan att röra något på bilen.
    Jag vill uppmana alla maptunkunder att kolla effekten i era bilar.

  2. #2
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 361
    Eh... jaha. Det var la träligt då...

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 818
    va tråkigt att höra fårstår din frustration måste va en jävla otur har du inte kontaktat maptun ? dom skulle säckert ordna felet

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Wow! Första inlägget du gör så börjar du gnälla!
    Jag är riktigt imponerad...
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    348
    Lite tråkigt att du har haft problem med din bil men om du har har haft problem med den och inte fått den att funka bra så förstår jag inte varför du inte har vänt dig till dom?

    Så hade dom hjälpt dig med att fixa problemet och det kan ju inte varit bra för din egen del om du var ÅF för dom med tanke på att din bil gick så dåligt att kundernas 9000/9-5 st1 gick bättre.

    Hade du som första inlägg berättat mer om dig själv och vilken ÅF du har varit så kunde man ju ta det här lite mer seriöst.

    / Morgan

  6. #6
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 654
    Citat Ursprungligen postat av Schäfer
    Wow! Första inlägget du gör så börjar du gnälla!
    Jag är riktigt imponerad...
    hum, skulle inte du va sur om du betalt för 260hk men fått ut 207?! sen om det är första, andra el 1000 inlägget spelar väl mindre roll.. de flesta är väl välkommna här?!

    tycker dock att han kunde pratat med första leverantören om sitt missnöje.. men det kanske är svårt när han inte bänkade den där.. tror åxå att det är så att det är ganska ovanligt.. så alla maptun åkare kan nog va lugna.. ><

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 127
    men snälla nån, får vi slippa dessa pajkastartrådar!! man blir så less! denna bör låsas
    Subaru Legacy

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    582
    Tjenix gubbar.

    kan hålla med om att hans inlägg e mycket dåligt skrivet.

    Då jag pratade med Frank tidigare i veckan.
    Vad jag förstod: obs kan ha missuppfattat de hela.
    Men han har tagit upp problemet med maptune.
    Men av andledning som jag inte känner till, vänder han sig till frank och de visar sig efter omfattande fel sökning vara fel på mjukvaran.

    Kan tillägga att Frank som har bra kontakt och inga problem med någon på maptune började felsöka på alla tänkbara hårdvarudelar. då denna bil hade en effekt kurva som en EKG stapel. upp till 21hk i topp vs dal.


    Hoppas verkligen ingen hoppar på mig bara, då jag inte alls vill med detta inlägg kasta skit på maptune. utan bara ett konstaterande att de va mjukvarufel i just DENNA bil.

    mvh micke
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  9. #9
    Steg 6 TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    6 985
    Köper jag Corn flakes på SPAR och blir missnöjd så inte f*n går jag till ICA och tjötar om det...


    / TD
    CH43J6 m.m.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Köper jag Corn flakes på SPAR och blir missnöjd så inte f*n går jag till ICA och tjötar om det...


    / TD


    Näe, just det TD....Behåll denna inställning och lägg ett
    liknande inlägg nästa gång någon gnäller på en annan trimfirma.

    Det är inte bara afro-amerikanerna som är färgade...



    Om man skall kommentera tråden så tror jag nog att trimåkaren
    skall åka tillbaka till sin ursprungliga trimleverantör och få den bänkad och sedan ett nytt program som fungerar.
    Detta var säkerligen bara ett olycksfall i arbetet, kan hända vem som helst.

    Mvh
    Patrik 319
    ( +300 okorr... )
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    454
    Du kan ju ha fått fel program, människor gör fel ibland. Sen är det inte ping-pong bollar vi snackar om , jag menar mjukvaror kan strula även om självaste Microsoft har tillverkat dom.
    9-3 aero 2,8XT

  12. #12
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 017
    Medlem#
    1540
    Håller lite med Pata..
    Tänk att det kan va så, att även trimleverantörer kan göra fel.
    Detta resonemang skulle aldrig tillämpas om det Norrköpingsborna som pillrat i mjukvaran. Då hade minsann drevet gått... (Vad var avgastempen??)

    Till saab..jk kan jag bara säga, trist som faan, men det skulle vara VÄLDIGT intressant o veta OM du talat med "maptune" och få höra vad de sagt till dig, har de hjälåt till (vilket jag tror) eller har de struntat i bekymren (har jag svårt att tro..)

    Synd när bara ena parten kommer till tals...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  13. #13
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    919
    Medlem#
    8839
    Säger inget så har jag inget sagt.

    Tydligen så får man vara försiktig om vem man är missnöjd med...
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

  14. #14
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 892
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Masse
    Säger inget så har jag inget sagt.

    Tydligen så får man vara försiktig om vem man är missnöjd med...
    Ja, det är ju ingen nyhet direkt. CC sade upp bekantskapen med klubben för att en av deras kunder pratade av sig här och BSR har hotat med stämning.

    Det bästa är givetvis att ta upp problemen med berörd part. Om man kör fast där så kan det klart vara idé att använda vårt forum som bollplank, men man får tänka lite på vad man skriver.

    Oavsett vilket så är det alltid av intresse att läsa sådant här. Vi har ju en tendens att höja våra kära firmor till skyarna, delvis pga att vi aldrig hör något negativt. Dock är det ju så att även solen har sina fläckar och det är inte dessa fläckar som avgör om det är en bra tuner eller ej, utan sättet hur dessa fläckar hanteras.

    Mvh Stoffe

  15. #15
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 842
    Medlem#
    1574
    varför inte ta kontakt med maptun innan du skriver an massa saker här? jag är 100% säker på at de skulle hjälpa dig.

  16. #16
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    Mycket tråkigt att höra saab jk. Men jag förstår inte varför du skriver ett sådant här inlägg här (ditt första och enda dessutom) istället för att snacka med MapTun direkt. Jag kan lova dej att bättre kundservice och lyhördhet får du inte hos någon annan firma (men lika bra kanske ). Jag har åkt med 3 olika program till olika saabmodeller (9-3 och 9-5) från MapTun och två olika program från andra firmor och inget har funkat så bra som MapTuns produkter, dessutom är dom som jag sagt tidigare väldigt flexibla och lyhörda för önskemål och problem.

    Återkom gärna vad som var fel på din bil. Det minst sannolika (även om det inte är otroligt) är ju att det är knas med programmet. Annars finns det ju rätt många slangar som kan vara spruckna/lossnat osov, tändkassett, magnetventil, you name it....

    Lycka till. Annars får du väl byta till nån som "vet" hur man trimmar bilar
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 294
    har åkt i maptun trimmade bilar med, inga probs alls...
    i mina ögon känns det som någon "rolig" person vill ha ett nytt mini-krig här o bara vill röra om lite i grytan, första inlägget o allt...
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 141
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    har åkt i maptun trimmade bilar med, inga probs alls...
    i mina ögon känns det som någon "rolig" person vill ha ett nytt mini-krig här o bara vill röra om lite i grytan, första inlägget o allt...
    Jepp förstår lite hur du menar. Menn tar samtidigt det som SQR-Micke säger hyffsat seriöst då ja vet att han inte brukar snacka dynga hur somhelst. Men tror nog att det hade vart smidigare att få Maptun att fixa felet(mjukvaran vid detta tillfället) Kan tillägga att min bil går som ett "skott" med maptunmoset iaf. Går jämt mot 9-5 M02-> aero, har en 9-3 2.0t med steg 1.

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    681
    Det är säkert bara ett inlägg för att få igång ett krig. Har mycket svårt att tänka mig att inte Maptun skulle försöka åtgärda felet vid en dialog med dem.
    Dessutom om jag hade varit ÅF så hade jag säkert kunna byta mjukvaran hur lätt som helst....kanske något att tänka på, eller?
    Canns axiom:
    När inget annat hjälper, läs instruktionsboken.
    9-5 BioPower 390 Hk 610 Nm.

  20. #20
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 892
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Det minst sannolika (även om det inte är otroligt) är ju att det är knas med programmet.
    Jag förstår din syn på saken, men om enbart byte av mjukvara ökat effekten så mycket så är det nog inte ett hårdvarufel. Men visst, allt är ju möjligt i trimmens förlovade land...

    Mvh Stoffe

Liknande ämnen

  1. BSR VS MAPTUN
    Av baskowilma i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 23:20
  2. Maptun can 95
    Av fiddex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 20:21
  3. Maptun 9-3 1.8t sc
    Av mg3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 15:05
  4. maptun vs bsr
    Av slasherkill i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 158
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 11:05
  5. SP ic vs maptun ic
    Av elin_rrr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-20, 12:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •