Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: 900s -91 blir aero

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67

    900s -91 blir aero

    Kände att det var dags att starta en projekt tråd idag när jag äntligen fick köpt en aerovinge och hela lägenheten är full av og900 delar.
    så här såg bilen ut när jag köpte den i augusti förra året.





    har börjat med det utvändiga och fått på komplett aerokjolpaket. kofångarna jag fick tag i var i dåligt skick så det blev till att lacka om de jag själv hade och jag blev ordentligt nöjd med resultatet. för de som undrar så använde jag ordoargrå



    passade på att byta till vita blinkers. och har även dragit bort den svarta listen runt om.



    färgskillnaden gjorde sig lite orättvis på kort. bilden nedan visar bättre.



    nästa steg var att hitta en ny förarstol eftersom den som satt i hade böjt sig i ryggen. smart som man är tänkte jag det är lika bra att slå på stort och få tag i en skinninredning det jag fick tag i var en mörk A50 inredning. stolarna passar perfekt men vet inte hur jag ska göra med baksätet men i ska det hur som helst. bild på när dom sitter i kommer.



    det är min första bil så har inte helt koll på vad som ska hända under huven. vet dock att det blir ett nytt chip, öppet luftfilter, 9000 IC samt höjt laddtryck. Och nya bromsar runt om som är redan på har tyvärr förlorat bilderna på dom.

    Sen till en annan sak jag behöver lite tips och råd med är aerovingen som ligger på vardagsrumsmattan. Den är målad kolsvart och även gummikanten är målad. färgen lossnar ganska så lätt från gummit men jag vet inte om jag vågar sanpappra på det? nån som vet om man kan sandpappra med fint papper utan att första den.

  2. #2
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    603
    Medlem#
    6833
    Ser riktigt fin ut. Kul med en 900S till Är väl en 5-6st här i projektdelen.
    Snygga stolar. Hur gör du med fällning av ryggstödet?
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67
    hehe jag fäller dem väl inte så ofta helt enkelt. fällningen var halvkass på de tidigare stolarna också

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67
    blev en före och en efter bild i hjulhuset, tyvärr med mobilen





    blir lite mer fix där snart för spindelleden glapade så det behöver bytas ut.

  5. #5
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Talladegarött på og900 är verkligen snyggt, det går det bara inte att komma undan.

    Ta väl hand om pärlan!

    MVH

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Mycket trevlig projekttråd

    Alltid kul att följa förädlingarna utav dom återstående og900:a i vårat land.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #7
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Trevligt projekt! Försök fixa bakre och främre aerosköldar också, det tycker jag du ska klämma dit. Annars ser det fint ut Kanske fixa några 16" fälgar ?

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  8. #8
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Trevligt projekt! Försök fixa bakre och främre aerosköldar också, det tycker jag du ska klämma dit. Annars ser det fint ut Kanske fixa några 16" fälgar ?

    Mvh
    Henrik
    Citat Ursprungligen postat av Fis-herman
    har börjat med det utvändiga och fått på komplett aerokjolpaket. kofångarna jag fick tag i var i dåligt skick så det blev till att lacka om de jag själv hade och jag blev ordentligt nöjd med resultatet. för de som undrar så använde jag ordoargrå
    *host host*...

    Håller med om att en uppsättning 16" fälgar skulle göra sig fint, kanske klassikern 16" Aero eller 16" SuperAero?

    MVH

  9. #9
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Trevligt projekt! Försök fixa bakre och främre aerosköldar också, det tycker jag du ska klämma dit. Annars ser det fint ut Kanske fixa några 16" fälgar ?

    Mvh
    Henrik
    Citat Ursprungligen postat av Fis-herman
    har börjat med det utvändiga och fått på komplett aerokjolpaket. kofångarna jag fick tag i var i dåligt skick så det blev till att lacka om de jag själv hade och jag blev ordentligt nöjd med resultatet. för de som undrar så använde jag ordoargrå
    *host host*...

    Håller med om att en uppsättning 16" fälgar skulle göra sig fint, kanske klassikern 16" Aero eller 16" SuperAero?

    MVH
    Ah, kollade mest på de första bilderna

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67
    klart det blir 16''. det köpte jag för ett par månader sen men nämnde det inte för att jag inte har nåra bilder med dom på min bil. dessa köpte jag det är nåra små märken i en fälg annars är dom i kanonskick. blir nya däck på dom också, riktigt längtar efter våren nu.


  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 800
    Synade projektet i helgen, riktigt fin å snygg den bilen. Blir nog bra det här. Tack för stötfångaren
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67
    blev ett test med baksätet i under långhelgen. det gick ganska bra behöver dock byggas nåra fästen till ryggen. det var svårt att ta kort på hur det ser ut, så här blev det iaf.



    blev lite trångt där bak


  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    699
    Ser riktigt bra ut! Önskar jag hade en röd..

    Får helt enkelt köpa mig en röd Aero

  14. #14
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    603
    Medlem#
    6833
    Snyggt med skinnet!
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  15. #15
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Mycket stiligt med dessa stolar i en og900. Hur fick du baksätet att passa såpass bra som det verkar göra? Har du kvar mittarmstödet?

    MVH

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Mycket stiligt med dessa stolar i en og900. Hur fick du baksätet att passa såpass bra som det verkar göra? Har du kvar mittarmstödet?

    MVH
    har varit på semester i alperna därför det sena svaret. jag har faktiskt inte monterat fast sätena alls bara klämt dit dom, så de fick plats utan att ta bort mittarmstödet. ska bygga fästen men inte säker på hur jag ska göra det än

    snart åker sommardäcken och massa annat gott på. så jag ska ta lite fler bilder efter polering.

    mvh manne

  17. #17
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Skaffa original baksäte annars (og900, skinn utan mocka).. Det har aldrig funnits baksäte med mockainlägg på og900 ändå.. Men de klart att du har ju ett baksäte att testa med så det är väl bara att köra på..
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 20:56
  2. Aero paket till Saab 900s -90?
    Av 16vTurbo i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 09:56
  3. 900s 2,0T lägre varvstopp ju vamare bilen blir?
    Av Krutis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 15:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •