Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Elfel: halvljusautomatik,torkare bak,kylfläkten OG9-3

  1. #1

    Elfel: halvljusautomatik,torkare bak,kylfläkten OG9-3

    har en saab 93 aero 02. en del grejer som slutat funkat bla halvljusautomatik,torkare bak,kylfläkten går hela tiden, när man slår på sterion så funkar den i typ 5sek sen står det locked, var inne på verkstan och fick dom upp nån felkod men dom visste inte var det var, inte nåt till sterion, dom trodde det kunde vara nån styrbox eller nåt som satt vid vid säkringarna igemter ratten???. nån som vet vad det kan vara???

    sen har jag en fråga till det är nåt som surrar som sitter vid knappen till stolvärmen till passargerar stolen, håller på typ 10 min efter att jag stängt av bilen???

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: elfel??? 93 aero 02

    Citat Ursprungligen postat av jonas_aero
    sen har jag en fråga till det är nåt som surrar som sitter vid knappen till stolvärmen till passargerar stolen, håller på typ 10 min efter att jag stängt av bilen???
    Innertemperaturgivaren: http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... p_sens.htm
    Ta loss den och gör rent den så gott det går så tystnar den nog lite. Den ska gå en stund efter du har stängt av bilen så det är OK.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Sthlm/Kungsängen
    Inlägg
    475

    Re: elfel??? 93 aero 02

    Citat Ursprungligen postat av jonas_aero
    har en saab 93 aero 02. en del grejer som slutat funkat bla halvljusautomatik,torkare bak,kylfläkten går hela tiden, när man slår på sterion så funkar den i typ 5sek sen står det locked, var inne på verkstan och fick dom upp nån felkod men dom visste inte var det var, inte nåt till sterion, dom trodde det kunde vara nån styrbox eller nåt som satt vid vid säkringarna igemter ratten???. nån som vet vad det kan vara???

    sen har jag en fråga till det är nåt som surrar som sitter vid knappen till stolvärmen till passargerar stolen, håller på typ 10 min efter att jag stängt av bilen???
    Kan inte Twice eller var det Dice modulen ge liknande symptom när den krånglar? Någon som kan bekräfta eller avfärda?
    The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
    // 9³ Aero -02
    #6962

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Problemen du beskriver låter väldigt mycket som att DICE-enheten är felaktig.

    Det som surrar är nog lilla fläkten till ACC-panelen.. Hade liknande fel på våran 9000. För og9-3 har väl också en sådan fläkt?

    /H
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    ok vad kostar en sådan om det är den som är problemet???

  6. #6
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Kolla med SDCC om dom har något.. det skulle jag gjort. Tror den kostar rätt många tusenlappar nämligen.

    Jag vill även veta vad det är för felkod som verkstaden hittade.. Dom måste ju för tusan veta något om felkoden, dom sa väl åtminstone till dig vilken det var?

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  7. #7
    jo dom sa den men kommer inte ihåg den. dom trodde det var nån box som satt vid säkringarna i bilen. vad är det DICE-enheten styr för nåt??

    tack för svaren...

  8. #8
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    DICE styr saker som involverar:

    Yttre belysning
    Inre belysning
    Knapp och reglagebelysning
    Torkare/Spolning
    Eluppvärmda backspeglar och bakruta
    Kylfläktssystem
    AC-funktion
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  9. #9
    tack för hjälpen. var på verkstaden idag och visst var det dice boxen, så nu är det fixat..

    tack för hjälpen...

Liknande ämnen

  1. koppla ur halvljusautomatik og9-3?
    Av classic i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 01:01
  2. [LÖST] Skumma elfel: Varningsblinkers, Torkare, Lampor OG9-3
    Av Pontaaa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 21:51
  3. slippa halvljusautomatik 9-5:a
    Av kjk i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 00:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •