monterade nya fjädrar och dämpare i veckan som var. 45/35 sänkning
passade även på att byta ut samtliga bussningar i bakvagnen, alla är saab orginal förutom krängingshämmarbussningarna som blev powerflex (långt ord).
fram så bytte jag ut kräng-bussningarna samt knarrstagen mot powerflex, innan detta så hade jag bytt ut länkarmsbussningarna fram och bak samt nya lagerstöd.
allt detta till en kostnad av ca 7500:- inl tidigare utbytta bussningar fram.
och äntligen så vet jag hur det känns att KÖRA en saab 9000 och inte bli körd av den, får verkligen ut allt ur Maptunprogrammet nu allt känns sååååå mycket mera (bättre), ta det jag nu kommer att säga med en nypa salt men det känns som om man fick 50Hk till (psykologiskt inte i verkligheten jag vet).
så mitt råd är.. skit i större turbo om man inte har gjort ovanstående och kör omkring i ett chassi som har rullat över 25k utan lägg dom pengarna på väghållningen..
vill tacka SP för den otroligt snabba leverans som jag fick
beställde på måndag fick allt på tisdag
GEM en dag efter
//T