Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Navigation Blaupunkt DX-N

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57

    Navigation Blaupunkt DX-N

    Jag har precis införskaffat en 9-5 2,0t combi.I den sitter det en Blaupunkt navigator med fjärr.navin heter DX-N.Problemet är att bilen är importerad från Belgien och skivan är på tyska.Finns det en skiva över skandinavien som är på svenska??Är det i så fall en dyr kostnad??erfarenheter om funktionen av denna navi??

    Svar till okunnig

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Skivor finns att köpa så kolla med dom som säljer ditt märke.
    Funkar väl men är inte det bästa på marknaden.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57
    Tack för upplysningen..Jag som tidigare BMW ägare är väldigt besviken på denna saits aktivitet.Trots allt bör det ju finnas mer Saabägare än BMW ägare i Sverige.BMWpower är mycket mer besök på.Varför är det så????

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 187
    http://www.navshop.com/directsales/cata ... ts_id=1494

    Den skall vara till din navi vad jag förstår...

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 100
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av ferm2
    Jag som tidigare BMW ägare är väldigt besviken på denna saits aktivitet.Trots allt bör det ju finnas mer Saabägare än BMW ägare i Sverige.BMWpower är mycket mer besök på.Varför är det så????
    En fråga som inte riktigt tillhör ämnet, men men.....du frågade.

    Två inlägg & redan negativ. Frågan är ju vad du är besviken på?
    Jag skulle nog inte påstå att det är dålig aktivitet på detta forum, man hinner ju knappt med att läsa alla inlägg som sker varje dygn. Även om man kollar av forumet flera ggr / dag. Frågan är vad du menar med aktivitet, många samtidiga användare eller många inlägg per tidsenhet eller något annat? Det är i.v.f. förhållandevis lite pajkastningsdravel & oftast mogen nivå på diskussionerna här samt många med bra kunskap & erfarenhet. Anledningen till skillnaden i antalet besök kan säkert härledas till bl.a. yngre åldesgrupper utan körkort.

    Ja, förklara lite bättre vad du menar med dina frågor så skall vi nog kunna svara bättre.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 051
    Medlem#
    4097
    Citat Ursprungligen postat av ferm2
    Tack för upplysningen..Jag som tidigare BMW ägare är väldigt besviken på denna saits aktivitet.Trots allt bör det ju finnas mer Saabägare än BMW ägare i Sverige.BMWpower är mycket mer besök på.Varför är det så????
    Brukar inte bli trött på användare men detta var nog rekord

    först ställer du din första fråga på forumet. samma dag som du blev medlem
    Det var ju trevligt

    sen får du svar 50 minuter senare
    ännu trevligare.

    Sen Lägger du ditt andra inlägg. Som ser ut som ett skämt men troligen inte är det. Där du ger oss och forumet en omgång.
    Trevligt med skärpta människor som snabbt kan fånga upp information och förvandla det till solid kunskap.

    Välkommen till Saab akademikernas märke

    Per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av ferm2
    Tack för upplysningen..Jag som tidigare BMW ägare är väldigt besviken på denna saits aktivitet.Trots allt bör det ju finnas mer Saabägare än BMW ägare i Sverige.BMWpower är mycket mer besök på.Varför är det så????
    simpelt, BMW ägare behöver bevisligen mer hjälp.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    57
    Jag har inte varit inne på detta forum pga mycket arbete den senaste veckan.Jag har varit inne och kollat på detta forum en längre tid.Jag vidhåller att aktiviteten är lägre än på autopower.se.Tycker också att forumet är allmänt rörigt.Varför blanda ihop alla olika Saabar .Varför inte ha uppdelat tex 9-3 , 9-5,900 och 9000.Kan meddela att jag köpt senaste uppgraderingen av skivan som passar i min Travelpilot DX-N.Fungerar alldeles utmärkt.Har ingen tidigare erfarenhet av navi.Är grymt imponerad.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 630
    Citat Ursprungligen postat av ferm2
    Fungerar alldeles utmärkt.Har ingen tidigare erfarenhet av navi.Är grymt imponerad.
    mm navi är grymt skönt å ha

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    422
    Jag har också DX-N med en bil från Belgien med inbyggd navi där askkoppen och cigguttaget sitter med en scandinavian skiva från 2004.

    Jag tycker gränssnittet är ruggigt dåligt om man jämför med min förra som hade tomtom4 (widescreen)
    Svårt att hitta eller omöjligt att hitta t.ex. Alla sjukhus, du MÅSTE veta exakt gata till t.ex. Karolinska Sjukhuset.
    Däremot finns Flygplatser inom närbeliggande området (10 mils radie)
    På DX-N finns heller inte sidogator som man passeras som i tomtom4, man ser bara gatan man åker på f.n.

    SKulle önska att DX-N såg lite mer ut som tomtom4

    Vem har ferm köpt bilen av? Kan han månne heta förnamn: C med efternamn O??

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av ferm2
    Jag har inte varit inne på detta forum pga mycket arbete den senaste veckan.Jag har varit inne och kollat på detta forum en längre tid.Jag vidhåller att aktiviteten är lägre än på autopower.se.Tycker också att forumet är allmänt rörigt.Varför blanda ihop alla olika Saabar .Varför inte ha uppdelat tex 9-3 , 9-5,900 och 9000.Kan meddela att jag köpt senaste uppgraderingen av skivan som passar i min Travelpilot DX-N.Fungerar alldeles utmärkt.Har ingen tidigare erfarenhet av navi.Är grymt imponerad.
    Det är ju så att det är helt frivitligt att använda sig av detta forum och hittils så kan jag inte förstå varför du gnäller. Är det så att du har synpunkter på hur forumet är uppbyggt så finns det folk som du ska vända dig till!

    Sluta klaga och kom igen så att forumet blir bättre om det nu inte duger, det går ju att påverka
    Cheffen - SAAB 900 2,0T Talladega -97
    http://www.garaget.org/?car=9211

Liknande ämnen

  1. Blaupunkt DAYTONA MP53
    Av akwai i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 11:04
  2. 9-3 Navigation
    Av CuteStoffe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 22:53
  3. 9-5 navigation i en og9-3
    Av independent i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •