Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: KetchupEffekt

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351

    KetchupEffekt

    Kan man på något sätt "fixa" ketchup-effekt på en steg3-trimmad 9000?
    Eller är det bara jag som tycker det är ...lite... trevligt!?

    Mvh

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 120
    Om du orkar så är det ju bara att kontakta närmsta trimfirma så kan de ju fixa ett program som funkar precis så. Låt bilen gå med bara grundladd till 3500rpm och sen ge allt vad tygen håller så lär du ju få ketchup i hela knät

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351
    Tyvärr är det närmsta Bsr-Malmö och de (vad ja vet) sysslar inte med individuella programm. Men jo, kan ju inbilla mig lite ketchup vid sådan körning men det är inte jättekul...

    Mvh

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560
    Individuellt steg3 och asa på med tändning till bilstackarn kräks.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av viktor9k
    Tyvärr är det närmsta Bsr-Malmö och de (vad ja vet) sysslar inte med individuella programm. Men jo, kan ju inbilla mig lite ketchup vid sådan körning men det är inte jättekul...

    Mvh
    Bilpartner i Lund har iaf varit ÅF åt Nordic, vet ej om de är de längre! Men kan ju kolla med dem så kan de ju säkert hjälpa dig!

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    851
    Varför vi vill du ha det? Jag vet att det är kul, men du tröttnar ganska fort.

    Lite tråkigt att få pisk av en svensson V70, som flinar nöjd när han drar ifrån dig. När ditt ladd infinner sig har han redan svängt av vägen, är hemma och steker köttbullar till barnen.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Varför vi vill du ha det? Jag vet att det är kul, men du tröttnar ganska fort.

    Lite tråkigt att få pisk av en svensson V70, som flinar nöjd när han drar ifrån dig. När ditt ladd infinner sig har han redan svängt av vägen, är hemma och steker köttbullar till barnen.
    Hehe... ja men tröttnar man inte på det identiska registret från 2000-6000 rpm då tror du?
    De känns mer att de verkligen sitter en turbo i motorn om det skvätter ifrån lite... men men. Får väl skaffa mig en andrabil

    Mvh

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 448
    Billigast och enklart är väl att använda höger hälsena.....?

    20% gaspådrag upp till 4500 rpm sen kramp i H-senan och pang i botten med pedalen.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  9. #9
    eller montera en hx 50 eller gt 40 så får du ladd mycket... mycket senare

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av cossie_martin
    eller montera en hx 50 eller gt 40 så får du ladd mycket... mycket senare
    går det ens att fåt dit en hx50 på den motorn utan att kapa ur halva motorrummet?
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  11. #11
    Hehe... en till som tycker det är roligt med lite kick.

    Eftersom jag inte racea mot någon eller på bana... så jag struntar i penis faktorn där

    Utan det skall vara roligt och köra, och en plat momentkurva är inte rolig.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Jocke93
    Utan det skall vara roligt och köra, och en plat momentkurva är inte rolig.
    Precis... funderade bara på om man kunde göra något åt de. Min bror hade finfin Ketchup i sin Steg 3 trimmade A4 1,8t

    Skitkul att köra lite då och då iaf ..

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av viktor9k
    Citat Ursprungligen postat av Jocke93
    Utan det skall vara roligt och köra, och en plat momentkurva är inte rolig.
    Precis... funderade bara på om man kunde göra något åt de. Min bror hade finfin Ketchup i sin Steg 3 trimmade A4 1,8t

    Skitkul att köra lite då och då iaf ..
    instämmer

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    469
    900 T16/T8 !!!!



    Lätt mest ketchup för pengarna
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Vetlanda/Småland
    Inlägg
    248
    Har en polare som kör en saab ng900 -97a 2.0T steg 1 trimmad, han har ju den där "ketchup effekten" i sin, och det känns som om att hans bil går mycket bättre än min, tror faktsikt det beror på den där effekten, att det känns som om det är bra mycket bättre tryck i hans än i min 9000 Aero.. Har raceat mot honom och då går våra bilar exakt lika, drar han i början vid växlingar bara pga hans dåliga spolup, känns som om det är mer hästar och bättre drag i ketchup effekten tycker jag :P och roligare också enligt mig..


Liknande ämnen

  1. Klent laddtryck och sen ketchupeffekt vid ca 2800 rpm
    Av -94 9000 2,3T cse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 17:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •