Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Laga frontspoiler istf byta?

  1. #1
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Laga frontspoiler istf byta?

    Hej

    Har spräckt min frontspoiler mot ett fartgupp, och skall få det ordnat på försäkring mot en dyr självrisk. Firman vill laga spoilern istf att byta den mot en ny, då detta blir mycket billigare, och instruktionerna från frösäkringsbolaget (Saabia vagnskadeförsäkring i detta fall) påstås säga detta.

    Min fråga är: Måste jag acceptera detta eller hur kan jag få spoilern bytt istf lagad? Någon som har lyckats med detta, och isf hur? Då jag har tidiagre erfarenhet av en upplagning som gick upp efter 3-5 år och där den firman då inte ville kännas vid att jobbet var undermåligt gjort utan hävda att bilen har bilvit påkörd igen, så vill jag verkligen inte hamna i denna sits igen. Och när jag drar denna historia för bilverkstaden så säger även de att de inte tror att skadan har gått upp av sig själv utan att bilen blivit påkörd en andra gång. Summa summarum, jag vill inte stå där om 5 år med en spoiler där skadan har gått upp av sig själv och jag inte får någon hjälp.

    Tack på förhand
    /Johan

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827
    När jag fick min viggenfront spräckt så lagade de den med hänvisning till miljöregler hit och dit. Tror att det kan bli mkt svårt att få en ny tyvärr.
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

Liknande ämnen

  1. 2550 istf 2613 rem på 9-5a?
    Av blanks i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 17:32
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 22:54
  3. Laga Frontspoiler!
    Av Larzzon i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 23:51
  4. Byta/laga växellåda på Saab 900!
    Av Kai i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •