Oj, det minns jag faktiskt inte, det var några år sedan som jag var nere på dom siffrorna.. Kan se om jag hittar nå gamla loggar från det programmet, tvivlar dock på det :/
Oj, det minns jag faktiskt inte, det var några år sedan som jag var nere på dom siffrorna.. Kan se om jag hittar nå gamla loggar från det programmet, tvivlar dock på det :/
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Men om du kollar det du har nu, 375/530 vad visar meng och peng då?
Fast jag ligger inte kvar på den effekten längre, nu är 750cc spridarna bottnade, det var dom inte tidigare... så även då så vet jag inte.
Dessutom så kör jag med väldigt aggressiv tändning vilket gör mycket för effekten, både vrid och effekt diffar väldigt mycket vad suiten säger kontra verkligheten... med 375-kittet så sa programmet 340 vilket inte var direkt i närheten..
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Fint projekt, man blir ju sugen. Tack för hjälpen igår med programmet. Tanten gillade det också som tur var
Kör hårt.
// jonas
Ny feature i bilen, säger inte så mycket om de utan låter videon tala sitt tydliga språk
http://youtu.be/1pRsZWw2J60
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Det där var fränt!!
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Me like! Kopplat till magnetventilen eller nått annat fyndigt?
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Knapparna till farthållaren är kopplade direkt till T7-boxen, så någon extra sladd lär inte behövas. Det räcker med några extra instruktioner på rätt plats i Trionic-programvaran.
Jag sedan länge tyckt att någon trimleverantör borde utnyttjat detta, t.ex. genom att sänka effekten (till besiktningsnivå) om "-" hålls inne under start och höja om "+" hålls inne under start. Jag misstänker dock att de flesta trimmade inte klarar av något utöver att ändra lite i tabeller (ibland slumpmässigt) tills de uppnår "resultat". Trevligt att någon gör lite mer. :-)
Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Kände att det var dags att damma av den här tråden lite..
Saaben har tagits ur sin vinterdvala och har nyligen besiktats med blanka papper. Har dock lyckats skjuta både kylarslang och kylare sen den startades efter vintern så topplockspackningsbyte är på gång.
Passade på att piffa till ventilkåpan när den ändå var av, vart dock inte klar men här är lite bilder på framstegen!
Precis demonterad. smutsig och sliten..
Fått sig ett avfettningsbad:
Åsså har ja börjat massera den lite i blästerskåpet..
Mer kommer vartefter, rätt mycket på gång i garaget just nu så tiden räcker inte riktigt till
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Efter lång tids dvala så är den äntligen igång och rullar igen!
Lång tid med problem med alldeles för högt tryck i kylarvattnet, topplockspackning bytts, ARP-bultar monterats, effekten nerställd men även på grundladd så vart kylslangarna så hårda att den både sprängde slangar och tryckte ur sig vatten både här och där.
Nu i helgen vart de äntligen fixat! Ny topp monterad och felet kan man säga hittades...
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Ny topp ordnad, problem solved!
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Verkar brinna rätt varmt för dig!
Mvh Roberth
Nja, faktiskt inte. Den har gått varmt stundvis, något jag fortfarande inte kunnat förklara... Efter toppbytet så märkte jag att bilen gick bra men gick väldigt fett över 4000 rpm. Soppan justerades ner till 0,80 i lambda och allt var frid och fröjd. Tills den plötsligt stack upp och började gå magert PRECIS samma område. La tillbaks gamla soppamapparna sen innan toppbytet och nu har den gått ~200 mil utan några som helst bekymmer på lambdasidan..
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS