Nja, har hört för lite positivt för att peta i en obx i lådan... Kopplingen får duga för denna rivningenUrsprungligen postat av EXD
När har du denna hemma tro?
Nja, har hört för lite positivt för att peta i en obx i lådan... Kopplingen får duga för denna rivningenUrsprungligen postat av EXD
När har du denna hemma tro?
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Bjuder på en bild från morgonens färd till jobbet, fronten nylackad (detta syns dock inte på bilden) men ack så sugen man är på att ta fram polermaskinen och ge sig på årets första rekond-vända
Fjädrar och dämpare börjar sätta sig nu med efter bytet, större fälgar är nog inte att tänka på, då lär det skrapa i.. :-/
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Så ja.
Efter ett snabbt samtal till Henrik på EXD så beställdes en uppsättning JE-kolvar, jakten på alla hästarna kan börja!
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Ursprungligen postat av Manick
Bra där...
God jakt
Hur prioriterar du nu?Ursprungligen postat av Manick
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Lugn och fin johan, tänkte göra dig några slantar rikare nästa vecka med, oroa dig inteUrsprungligen postat av Johan H
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
hehe - det var inte så jag menade - utan Q-diff borde gå före kolvarUrsprungligen postat av Manick
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ähh, en bra IC borde gå före allt!Ursprungligen postat av Johan H
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Jag får köra med hjärnan ett tag Misstänker oilsludge deluxe på min kärra, den börjar sörpla i sig lite väl mycket olja så de e dags å göra något åt kolvarna. Tycker dessutom inte om när det ryker genom oljepåfyllningsröret, det känns inte rätt.. :PUrsprungligen postat av Plupp
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Trodde deluxe var när det kastade olja upp genom påfyllningen
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Nej nej, det är med plusmeny...Ursprungligen postat av Plupp
Det är det jag vill undvika... så det blir nedställt program ett tag för att spara lådan och kolvarna tills EXD och johan levererar
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Johan berättade att mitt "offer" har anlänt till honom. Dvs lådan som kommer bli min utbyteslåda.
Dock är den lite smutsig men Johan fixar biffen säger han
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Lite mer status uppdateringar:
Kolvarna är beställda från staterna och bör dyka upp i nästa vecka enligt EXD, lådan är som ni ser ovan på gång den med, den ska ha skeppats till en "rengörare" innan Johan börjar pula ordning den.
Slavcylinder + packboxen bakom svänghjul bör ligga på posten idag tycker jag.
Kamkedjesats beställs från speedparts, frågan är om man inte ska beställa hem ram och vevlager med. Vad säger folket här? Motorn har gått 18,000 mil utan missljud från ram/vevlager vad som hörs utifrån, bör jag byta när motorn ändå är ur?
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Jag byter lagren när jag ändå har motorn lös. Kontrollmätning gör man givetvis också med plastic gauge
Självklart byte av lager, planerar du på att gå upp en massa i effekt så se det som ett måste.
Men kolla priser på Saab, oftast billigare.
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Tack för tipset! Glider förbi där i morn efter jobbet om köerna hem tillåter :]Ursprungligen postat av Plupp
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Visa STCS kortet, brukar få 10% eller 15% då
Det löser sig ändå Ram/vevlager byts samt kedja och hela den biten.Ursprungligen postat av EXD
Hur är det med T7'orna, bör man plocka bort balansaxeln eller blir det för mycket vibrationer?
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Ska du ha dina 450hk skulle jag ta bort den.
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Dom kusarna inträder inte förens i vinter tidigast men kanske är lika bra att skippa den redan nu?Ursprungligen postat av Plupp
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS