Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: bilen svarar inte på gasen

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    107

    bilen svarar inte på gasen

    hej
    jag har en 9000 2,3T -91 med tcs.
    igår när jag var ute och åkte med den så dog den bara,jag starta den och den gick igång på tomgång .när jag gasade så hände det inget.
    gick u t ock kollade så att varjern satt fast riktigt,gasade ifrån spj ällhuset men funkade inte det heller..
    väntade ett tag så gick det köra bilen igen i en stund fram tills samma problem dök upp..
    någon som har någon idé?

    tacksam för snabbt svar

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146

    Re: bilen svarar inte på gasen

    Citat Ursprungligen postat av ederby
    hej
    jag har en 9000 2,3T -91 med tcs.
    igår när jag var ute och åkte med den så dog den bara,jag starta den och den gick igång på tomgång .när jag gasade så hände det inget.
    gick u t ock kollade så att varjern satt fast riktigt,gasade ifrån spj ällhuset men funkade inte det heller..
    väntade ett tag så gick det köra bilen igen i en stund fram tills samma problem dök upp..
    någon som har någon idé?

    tacksam för snabbt svar
    Det sitter 2 st luftventiler , sett framifrån, upp till vänster på torpeden samt en likadan på hf framskärm. Byta plats på dom eller kolla om du har någon i din närhet som har ett par du kan prova.. kolla även uppe på spjällhuset om vakuum slangen sitter som den ska! Prova, har du otur e det ett nytt spjällhus du behöver....
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    107
    den funkar bra nu..
    pratade med en som sa att det förmodligen var ngt som hade fryst när jag var ute och å¨kte igår.han hade vart med om samma sak sa han ..

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av ederby
    den funkar bra nu..
    pratade med en som sa att det förmodligen var ngt som hade fryst när jag var ute och å¨kte igår.han hade vart med om samma sak sa han ..
    Nu blir jag fruktansvärt intresserad, eftersom du sa att efter den blivit varm svarade den dåligt på gas men om den fick svalna gick den normalt.. vad var det som frös????
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    107
    nej det var nog inget som blivigt varmt som behövdes kyla ner ..
    jag vet inte vad det var . men hela denna varma dag har den funkat fint . mekanikern jag pratade med sa att det var ngt med bränsle pumpen som kunde frysa så den inte fick upp ngt tryck

Liknande ämnen

  1. Turbon svarar inte
    Av Nokton i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 21:38
  2. Bilen svarar inte direkt på gasen.
    Av IsoM i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 22:45
  3. 9-5 2.0t svarar sent på gasen
    Av Torpalasse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 18:17
  4. svarar inte på gaspådrag
    Av berts i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •