Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 2-din i ng900

  1. #1

    2-din i ng900

    Hej, Är riktigt sugen på 2-din dvd spelare i min ng900 cab o har mätt och klurat på att få in en men har inte blivit färdig att testa men börjar bli säker på att det ska gå om man moddar och väljer rätt apparat.

    Någon här som genomfört operationen? vet att det finns de som gjort det i og9-3 och söker man på 2-din dvd i 900:an (1 1/2-din) så övergår tråden snabbt till 9-3.(2-din) där det självklart är lättare

    Får väl annars bli den första som gör det.
    9-5 aero-03 , 900 2,0T cab -97

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    10
    Har en 2-din spelare i min NG900, en JVC KW-XG701

    När du plockat bort originalstereon och fästramen till den så kommer det att finnas en annan ram under det, denna är svart och tillverkad i plast

    Den ramen satte jag sågen i och kapade bort den delen av ramen som är längst ner. Det kommer fortfarande finnas stödpinnar som stereon kan vila på (om du inte råkar kapa bort dem med)

    Du kommer även behöva kapa lite i panelen under originalstereon, men det är inget som kommer att synas.

    Sen är det bara att se till att du har bantat ner stereon från ramar och allt annat som gör den större än vad den behöver vara, och helt enkelt skjuter in den

    Jag behövde aldrig fästa den i något utan det var så sjukt trångt att när den väl sitter där så rör den sig inte en millimeter

    En sak till, täckramen som ska sitta runt stereon kommer du antagligen inte kunna använda, hålet kommer inte bli stort nog, så antingen modifierar du den du får med eller gör en egen som jag.

    Har en sjukt kass bild här också, men den är verkligen värdelös.

    http://www.garaget.org/?car=73939&image=738704

    Hoppas du får någon vägledning av detta iaf.

    Mvh

  3. #3
    Äntligen någon som vågat testa.. ska på mitt i påskhelgen tänkte jag.. hoppas jag får det snyggt.
    9-5 aero-03 , 900 2,0T cab -97

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    10
    Jag blev grymt nöjd med min, så slipper man ha en vanlig spelare med det fula facket istället

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Funkar NG900 2,0t -97 motor till min NG900 2,0t -95
    Av SaabXXXTurbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •