Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp mig![T8 -89]

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    62

    Hjälp mig![T8 -89]

    Har en 900 T-8 aero -89. Bilen hade stått över natten ute och gick jätte bra innan jag ställde den. Sen idag dag vid lunch skulle jag tvätta av den och köra in i hallen med då gick den bara på 3 cylindrar och orkade knappt fram. Sen gjorde jag en lite motortvätt och då startade den men dog igen och efter det vägrar den starta. Jag tog i sär fördelarlocket och blåste rent. inget liv, sen gjorde jag rent alla stift men fortfarande inget liv. Sen kollade jag gnista och det fanns det. Startar forfarande inte. Efter den släppar jag loss en spridare och kollar om den pumpar fram soppa men det gjorde det inte. Men pumpen hörs i bagaget. Öpnnar upp till pumpen och släpper på slangen över pumpen och vrider om tändningen och den pumpar upp som fan. Släpper den slangen som matar fram bensin till inprutingsanordnings grejset och där verkar det pumpa fram till eller om det bara var bensinen som låg kvar där?? Hjälp mig, vet inte vad jag ska göra? Kan det vara täppt i bensinfiltret eller är stiften paj? Någon som vet???
    Saab 900 T16 Aero -88
    http://www.garaget.org/Aspha

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    62
    Ingen som vet?
    Saab 900 T16 Aero -88
    http://www.garaget.org/Aspha

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 673
    Styrtrycksventil eller termotidgivare, dessa har för sig att spöka på 8v.
    Anledningen till att det inte kommer soppa ur spridaren (om du nu hade motorn avstängd) är för att du glömt att lyfta på luftmängdmätarens tallrik...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

Liknande ämnen

  1. Byta till Trionic i OG900
    Av tummen87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-08-21, 02:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •