Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp med stereobyte ...

  1. #1

    Hjälp med stereobyte ...

    Hejsan!

    Är väldigt dålig på ljud så skulle behöva lite hjälp, har försökt letat runt i forumet men hittar inget...

    Det är så att jag vill byta ut originalstereon, så jag tog ut den igår.
    Uttaget på bilstereon ser ju ut såhär: http://www.mitt-eget.com/saab/images/head_connector.jpg , sen finns de ju 3 kontakter dragna (röd, gul, grå) i bilen som man kopplar in i stereon.
    Men finns det nån adapter för att koppla in alla de där 3 kontakterna så jag får ut det i en iso-kontakt så jag kan koppla in i min nya Pioneer? Eftersom det inte finns 3 uttag i nya stereon...

    Eller måste jag hålla på å klippa kablarna osv?

    MVH
    Fredrik

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    263
    Nej inte behöver du klippa i orginal kablaget iaf. Hör med en billjudsfirma ala MDS, BRL eller hör med dom på "blekingebilradio.se".
    Audi A4 allroad

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    Jag förutsätter att du har en 9-5.

    Har du AS1 eller AS2/AS3? (Läs på sidan där du hittade bilden om du är tveksam)

    Har du AS1 är det inga problem. Bara att plugga in de två kontakterna från din pioneer där de passar. Eventuellt får du skifta röd och gul(Minns inte hur det var).Om detta behövs märker du det på att stereon tappar minnet när den stängs av. Kablaget på Pioneer är förberett för att göra detta.

    Har du AS2/AS3 så kan du plugga in strömdelen av kontakten.
    Pluggar du i högtalardelen kommer du att skicka högnivå till bilens slutsteg. Det blir med största sannolikhet inte bra och något kanske t.o.m. går sönder. En sökning på AS2 och AS3 för 9-5 borde ge info så det räcker och blir över.

    Behöver du något av det som finns i den del av originalkontakten som inte används får du lösa det efter hand. T.ex. Rattstyrningen fixas med separat låda till stereon (strax under 1000:-). Handsfree-ljudet kopplas antingen med ingång på stereon, separat högtalare eller någon annan lösning.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  4. #4
    Ne jag har en 9-3:a -99 ...

    Antar att det e AS1 jag har, för det gick att koppla in med de kablarna jag fick med Pioneer stereon
    Och minnet fungerar så jag slapp byta nå kablar

    Men en sak jag undrar över som ni kanske kan hjälpa mig med är radion.
    Nu när jag tagit bort originalstereon så åker ju inte antennen upp så jag får otrolig dålig mottagning.
    Finns det nåt man kan göra för det? Eller måste man skaffa en sånhär FM-reciver eller vad det heter?

    MVH
    Fredrik

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    För 9-3 är det inte säkert att något stämmer av det jag skrev i inlägget ovanför.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

Liknande ämnen

  1. 9-3 my08 -11 stereobyte
    Av mange39 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 09:11
  2. Stereobyte
    Av Klumpen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 20:00
  3. Stereobyte på 900 -97.
    Av Cheffen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 14:31
  4. Ljudproblemvid stereobyte
    Av mattias6 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •