Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 9-3 SS Trionic 8 boxupptadering!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Panos
    Inlägg
    86

    9-3 SS Trionic 8 boxupptadering!

    Någon som uppdaterat sin box på SS 03,04?Ska man göra det enl fabriksanvisningar eller varför finns nyare program?Har man någon vinst av att ha senaste program eller blir bara krångel?*Tacksam för svar.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    785

    Re: 9-3 SS Trionic 8 boxupptadering!

    Citat Ursprungligen postat av panosvasilakis
    Någon som uppdaterat sin box på SS 03,04?Ska man göra det enl fabriksanvisningar eller varför finns nyare program?Har man någon vinst av att ha senaste program eller blir bara krångel?*Tacksam för svar.
    När jag monterade motorvärmare så blev jag tvungen att programera om motorstyrboxen.
    Killen på Saab som gjorde det sa att det var "hur mycket uppdateringar som helst" och det tog en bra stund innan det var klart.
    Det enda jag märkt efteråt är att bilen nu startar fast man har motorvärmaren i
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Panos
    Inlägg
    86
    det kan jag föstå att det kan vara såna uppdateringar.Men enl. vad jag har vet så lämnar man in bilen när laddtrycket är för lågt och inte pga. att bilen laddar för mycket...Så här är det!Haft lite krångel med min bil de senaste 2 veckorna.Ibland när man gassar för mycket och och efter bilen laddar som den ska så blir det plötsligt bara grundtryck.Sen om man stänger av motor och kör man iväg igen så laddar den normalt igen.Läste av felkoder med tech2 och som första åtgärd är att man ska uppdatera mjukvara eftersom problemet är att bilen laddar för mycket(spikar kanske) och boxen känner av det och laddtrycket hamnar automatiskt i grundtrycksläge. Enl. fabriken så är det vanligt att man uppdatera programvara när bilen är ny och ska servas på verkstad.Någon annan som haft liknande situation med sin bil?Saab är den gjort för att ladda för lite eller hur?Så att man vill bara höga den.hehe

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Panos
    Inlägg
    86
    Ingen som har någon som helst erfarenhet eller?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    199
    Varför inte följa fabriksanvisningar?

    //Mr MEP

Liknande ämnen

  1. Trionic 5.2 med TCS konvertera till Trionic 5.2 utan TCS
    Av pallander i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-23, 19:41
  2. Trionic 5 och e85
    Av TurboVulc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 11:44
  3. trionic 5.2
    Av DaDa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 01:35
  4. Trionic 7 Box
    Av Tajger i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •