Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Intercooler!

  1. #1

    Intercooler!

    Hej en snabb fråga bara! den ic som sitter på viggen! är det samma ic som alla andra 9-3 från -00

    /Mvh Markus

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Ja.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 790
    Nej
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778

    Re: Intercoller!

    Citat Ursprungligen postat av Saab Markus
    Hej en snabb fråga bara! den ic som sitter på viggen! är det samma ic som alla andra 9-3 från -00

    /Mvh Markus
    B235R 99-02: 47 29 521
    Diesel 98-02: 47 29 521
    B205L, B205R 00-: 47 29 521
    B204E M00: 42 83 552
    B204L, B204R, B205 98-99: 42 83 552

    Alltså, samma from M00 förutom B204E motorn, dvs alla T7 motorer M00 och nyare har samma IC som Viggen, samt att Dieseln har samma 98-02
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Men x-flow modellen finns det väl bara en modell av?!

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av _JB_
    Men x-flow modellen finns det väl bara en modell av?!
    Det är väl 47 29 521 isåfall.
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Jo, och det är ju den som är intressant.
    Alltså, hittar man en x-flow ifrån en 9-3 så är det den man ska ha.

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 535
    X-Flow finns av två modeller..

    En svart och en olackad
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av _JB_
    Jo, och det är ju den som är intressant.
    Alltså, hittar man en x-flow ifrån en 9-3 så är det den man ska ha.
    Japp, sitter isåfall på B235R 99-02, Diesel 98-02, B205L, B205R 00-
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    X-Flow finns av två modeller..

    En svart och en olackad
    Och vad skulle skillnaden vara?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    176
    Medlem#
    5582
    Rimligen att svart lättare upptar och avger värme än andra färger. Kan möjligen vara intressant i sammanhanget

    mvh /Bus
    Mvh /Bus - A.k.a. Lars Johansson

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    X-Flow finns av två modeller..

    En svart och en olackad
    Och jag har en olackad.

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 535
    Citat Ursprungligen postat av _JB_
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    X-Flow finns av två modeller..

    En svart och en olackad
    Och jag har en olackad.
    Jag har en av varje
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Jag har en av varje
    Jamen du har väl mer prylar än Saab har på lager.

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 535
    Citat Ursprungligen postat av _JB_
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Jag har en av varje
    Jamen du har väl mer prylar än Saab har på lager.
    Njaaa.. De tror ja inte
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av Bus
    Rimligen att svart lättare upptar och avger värme än andra färger. Kan möjligen vara intressant i sammanhanget

    mvh /Bus
    På plast?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 282
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av Bus
    Rimligen att svart lättare upptar och avger värme än andra färger. Kan möjligen vara intressant i sammanhanget

    mvh /Bus
    På plast?
    Öhhh.... Båda modellerna av IC har gavlar av svart plast, det är på cellpaketen det skiljer sig då vissa har svart färg och vissa är olackerade.

    Antar att det var menat som ett skämt.

  18. #18
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 818
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Nej
    vill du utveckla det lite mer vad är skilnaden och går det att se på ic om det är en viggen

  19. #19
    Men är det någon ide att skaffa en X-Flow till en 9-3:a stor skilnad mot orginal eller ska man kosta på en ic från tex speedparts?
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Bästa är ju en större eftermaknads intercooler, men "viggen" ic´n är bättre än original.

Liknande ämnen

  1. Intercooler 9-3 ss -04 ??
    Av stolze i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 13:28
  2. Intercooler 9-3 SS
    Av xoxzzj i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 20:52
  3. Intercooler
    Av Bobb_y i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •