Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ac:n i min 9-5:a

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    75

    Ac:n i min 9-5:a

    Tjenna för några dagra sen så var jag ute och körde med bilen och när jag skulle dra på lite kall luft så kom det bara ut för förarn men inte för dom anndra inte där bak häller.. är det någon som har haft eller har samma problem så plz help!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    117
    Kalibrerat?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    75
    japp men det är fortfarande samma fel

  4. #4
    Att det inte kommer möe luft bak är ju en ganska vanlig grej tror jag ! har heller inget bak på min.

    det beror på att en "axel" som ska öppna ett spjäll hoppar ur!

    Fint uppdatering att köpa på saab.

    Axeln sitter till vänster om handskfacket. men dte räcker nog om du tar dän plasten under det.

    att det inte blåser på passageraren fram vet jag inte varför, kanske liknande problem.

    mvh // Anders

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    117
    Får jag ställa en motfråga? Kommer det bara kyla på förarplats eller bara luft på förarplats?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    75
    asså förar sidan funckar perfeckt jag får varm och kall luft men på dom andra ställen så får jag bara varm luft kan någon visa någon bild eller något så man vet exakt vilken sak det är som jag ska byta tack i förhand
    // ziad

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Du har alltså kalibrerat... & inga felkoder? Det låter ju som att du har nåt strul med luftblandningspjället på höger sida! Men då borde du få felkod tycker jag!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    75
    aha... nee jag har inte felsökt med tech2:an men ska in och göra det så fort jag får tid tack för svaren men ni kan fortfarande komma med förslag det blir bara bättre

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845
    Citat Ursprungligen postat av TheBlackBullit
    aha... nee jag har inte felsökt med tech2:an men ska in och göra det så fort jag får tid tack för svaren men ni kan fortfarande komma med förslag det blir bara bättre
    Om du har kalibrerat så ska det ju dyka upp i displayen ifall du har någon felkod, antalet till vänster och felkoden till höger, en nolla till vänster ifall det inte finns några fel.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  10. #10
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901
    Hade samma fel på min , bara varm luft på höger sidan.

    Plockade bort panelen vid fötterna på högersidan och tog bort motorn och märkte att Kugghjulet på motorn hade hoppat ut för långt och fick inte kontakt med spjället.

    Jag tryckte in axeln och smorde upp allt och sedan monterade jag och kalibrerade.

    Det har funkat sen i höstas.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •