Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Koppla in progressiv bränsletrycks regulator BTR ?!?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92

    Koppla in progressiv bränsletrycks regulator BTR ?!?

    Har införskaffat mig en BTR från speedparts 1;4 och tänkte vara snabb på att koppla in den, men så kom problemet fanns tydligen inte någon sorts sådan utan de styrdes via vacum så snackade jag med en som har jobbat länge med bilar och han sa att jag skulle koppla den till returslangen, men där går in 2 st slangar på bryggan, vilken av dem är till returen den övre eller undre ?


    Sjukt tacksam för svar ;D
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92
    Det är en NG900 turbo
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 513
    Frågan är varför du vill ha en progressive bränletrycksregulator? Behöver du/bilen det och är det anpassat för det i styrprogrammet?

    Vem har gett dig idén eller rådet att skaffa en proggressive regulator?

    Detta är viktiga frågor att besvara innan vi går vidare, så berätta mera om bilen och omständigheterna.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92
    Den är chippad med Maptun steg 3 kittet vilket ger 265hk sen T28 turbon så det är lite mer än 265, när jag ger plattan i mattan så plöddrar den ibland pricis som om den får för lite bensin, ska by stift idag till några som är någon grad lägre och med kraftigare gnista, hjälper inte det så monterar jag BTR för då kan man ställa mängden bränsle...



    MVH kim
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 696
    Inte jättekonstigt att bilen inte går som den ska när du har mjukvara som inte är anpassad efter hårdvaran. Om du vänder dig till Maptun och berättar vad du har för hårdvara i bilen kan dom sätta ihop ett program som matchar hårdvaran.

    Att börja mixtra på egen hand är bara dumt och kan bli dyrt i form av motorras.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92
    Jao de har du ganska rätt i men vill mixtra på egen hand och om motorraset skulle vara framme så får jag ta den smällen
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

  7. #7
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 134
    Medlem#
    2555
    Kan vara stiften, kan även vara DI-kassetten.

    Förstår om du vill pilla lite själv, men detta verkar vara lite över kompetensen.
    Ett motorras är det inte värt, dyrt...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92
    Det är inte DI-kasetten den har jag testat byta mot en spitter ny, ska byta stiften idag till någa med kraftigare gnista som sagt, njae har en hel 2.0T motor som ligger i delar, har helrenoverat motorn som ligger i den just nu, hade den ur o allt så kan lite om det men förstår inte va detta är... det är inte som den spikar heller den förbränner inte allt som går in i i motorn utan den bara plödrar som en moped som har för stor eller för liten förgasare
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av z5x
    Det är inte DI-kasetten den har jag testat byta mot en spitter ny, ska byta stiften idag till någa med kraftigare gnista som sagt, njae har en hel 2.0T motor som ligger i delar, har helrenoverat motorn som ligger i den just nu, hade den ur o allt så kan lite om det men förstår inte va detta är... det är inte som den spikar heller den förbränner inte allt som går in i i motorn utan den bara plödrar som en moped som har för stor eller för liten förgasare
    Som sagt lösningen heter med största sannolikhet mjukvara.. inget man kan olja ner fingrarna för att lösa
    men byt ett par motorer först om du vill

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 252
    Hej,

    MapTun har garanterat färdiga program för din bil med T28, men du lär behöva gröna spridare istället för original.

    En progressiv BTR kommer BARA att leda till skitresultat.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92
    aham mja jag tänkte köpa röda eller gröna spridare, får ta kontakt med maptun då eller någon som kan mappa om skiten till mig, någon som har förslag på det som är relatift nära norra skåne har 11 mil till malmö 23 till gbg 8 till växjö 4 till kristianstad så man får en hum om hur långt ifrån civilisationen denna lilla hålan ligger
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    2 419
    Humm, sätt i nya fräscha orginalstift säger jag.
    Kan mycket väl bero på det att den bluddrar.
    Att testa andra stift än nya orginal skulle jag inte gjort då orginal funkar bra till effekter en rätt bra bit över 265hk.

    Annars håller jag med dom andra. Prata med Maptun, en progressiv btr är väl inte jättelyckat på en trionic bil med ett steg tre. Röda spridare ska du väl redan ha i bilen om jag inte är ute på monarken.
    /Henrik

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 513
    Jag skulle tro att styrsystemets bränsleadaption inte riktigt triv med en progressiv bränsletryxregulator. Då kan det säkert bli lite knas med funktionen.

    Säkrast enklast och bäst är attköra med en linjär regulator och ha en programvara anpassad för förutsättningarna.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    92
    Ja dom jävlar spridarna är röda kollade idag ... aja får nog ta o åka in där o mappa om och sånt ;D men OM jag nu ska koppla in den vilken av bränsleslangarna som går in i bryggan, vilken är retur ?
    Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D

Liknande ämnen

  1. Org bränsletrycks regulator
    Av MickeKr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 17:59
  2. Progressiv metal
    Av Mate Dogg i forum Musikhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 11:14
  3. progressiv bränsletrycksregulator
    Av DeLlE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 17:01
  4. Progressiv BTR, vilken?
    Av 90002.3power i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 18:55
  5. 3,5bar bränsletrycks regulator
    Av sfeer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-10, 10:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •