Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Service i Växjö

  1. #1

    Service i Växjö

    Det är dax för 5000-milan på min og 9-3.

    Är nyinflyttad växjöbo och vill ha tips på bra och prisvärda verkstäder som ska få äran att ta sig an min pärla.

    Tidigare verkstäder (saab märkesverkstad) har jag fått hjälpa att slå i deras register efter rätt tändstift etc!! Därför vore det kul att serva på ett ställe som har lite mer koll och kanske inte bara vet hur man byter olja.

    PM:a gärna ifall det skulle strida mot forumets reklamregler att lägga ut namn.

    Mvh, Fredde

  2. #2
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    691
    Medlem#
    1014
    Hej rekomenderar dig att köra ner till fridafors bilservice prata med jocke kanon kille som skruvat trimmat saab hela sitt liv.Jag kör gladeligen de milen extra för att lämna i bilen där.
    9-3 Aero-08

  3. #3
    Tack för tipset!
    Har sett att fler verkar nöjda med deras service. Synd att det ligger ute i obyggden bara

  4. #4
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087

    Re: Service i Växjö

    Citat Ursprungligen postat av ~Fredde~
    Det är dax för 5000-milan på min og 9-3.

    Är nyinflyttad växjöbo och vill ha tips på bra och prisvärda verkstäder som ska få äran att ta sig an min pärla.

    Tidigare verkstäder (saab märkesverkstad) har jag fått hjälpa att slå i deras register efter rätt tändstift etc!! Därför vore det kul att serva på ett ställe som har lite mer koll och kanske inte bara vet hur man byter olja.

    PM:a gärna ifall det skulle strida mot forumets reklamregler att lägga ut namn.

    Mvh, Fredde
    Har du en 9-3 med T7 kanske det är läge att serva på märkesverkstad för att behålla den 8-åriga motorgarantin?
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  5. #5
    Tack för omtanken!

    Som tur är så sitter det en T5 i min 9-3 (-99). Jag antar att den inte drabbas av det omtalade fab.felet om det var det du syftade på. (?)

    Annars är det väl ok så länge det är en auktorised verkstad?

  6. #6
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Citat Ursprungligen postat av ~Fredde~
    Tack för omtanken!

    Som tur är så sitter det en T5 i min 9-3 (-99). Jag antar att den inte drabbas av det omtalade fab.felet om det var det du syftade på. (?)

    Annars är det väl ok så länge det är en auktorised verkstad?
    Dåså, bara att trimma på m.a.o.. Nej den är ju inte drabbad.
    Vågar inte svara på några garantifrågor i övrigt..
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  7. #7
    Ja, lite smygtrimmad är den. Från början en ltt som uppgraderats med en styrbox från B204R (200hk) och mv.

    Dock är ic och allt annat original men den har gått så i snart 2 år och allt har funkat bra. Behovet av en bättre ic märks visserligen varma sommardagar då den tappar orken lite på de högre växlarna om man står på från stilla och upp.

    Problemet är igentligen att jag inte har något annat än original att jämföra med (polarna kör inte Saab) och det vore kul om nån med lite mer erfarenhet kunde bekräfta att den går som den ska, laddar som den ska osv.

    Det var mest därför jag sökte någon verkstad med folk som vet mer än pystrimm.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    641
    Citat Ursprungligen postat av ~Fredde~
    Ja, lite smygtrimmad är den. Från början en ltt som uppgraderats med en styrbox från B204R (200hk) och mv.

    Dock är ic och allt annat original men den har gått så i snart 2 år och allt har funkat bra. Behovet av en bättre ic märks visserligen varma sommardagar då den tappar orken lite på de högre växlarna om man står på från stilla och upp.

    Problemet är igentligen att jag inte har något annat än original att jämföra med (polarna kör inte Saab) och det vore kul om nån med lite mer erfarenhet kunde bekräfta att den går som den ska, laddar som den ska osv.

    Det var mest därför jag sökte någon verkstad med folk som vet mer än pystrimm.
    Då skall du definitivt besöka Fridafors. Dom har ju kör ju riktig racing också. Jävla snygg Snaab som står i deras verkstad Där är lite mer än pystrim

    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

Liknande ämnen

  1. Bra verkstad för service i Växjö
    Av Mackan_vaxjo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-17, 11:45
  2. Torsdagsträffar vid Max i Växjö, 18:30
    Av MrLila i forum Region Syd
    Svar: 553
    Senaste inlägg: 2014-03-06, 20:34
  3. Lackbehandling i Växjö
    Av Fredrik / 1941 i forum Region Syd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-13, 18:37
  4. affär i växjö?
    Av Anton! i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 23:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •