Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur varm blir en Bilstereo?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    101

    Hur varm blir en Bilstereo?

    Det har hänt något skumt nu. Allt mitt ljud har slutat att fungera utan fronthögtalarna. Alltså allt som går på lågnivå är dött där bak.

    När jag tog ut stereon och skulle kolla om remotekabeln hade hoppat ut så märkte jag att den var helt galet varm. Man kunde inte hålla på den länge för då blev det för varmt. Jag vet inte men brukar dom bli så varma eller? Har ingen koll alls. Men eftersom inte mitt ljud funkar och jag inte hittar nåt annat fel så kanske man ska lämna tillbaka den?

    Eller har nån någon aning om vad felet kan vara? Det är två steg som är döda. Men jag är säker på att dom får ström fast dom startar inte.

    Ska testa en annan stereo men frågan är egentligen om det är normalt att en stereo blir så varm för isf lämnar jag tillbaka den.(Har haft den i ca 4 månader)
    http://www.brl.se/default.aspx?mc=5&p=4554

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571
    Att den blir så varm så du inte kan hålla i den låter inte normalt. Jag skulle slå en signal till butiken du köpte den i och höra med dom.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487
    Varm blir den säkerligen. Den har förmodligen en uteffekt på nånstans runt 4x50W eller något i den stilen.

    Min blir rätt varm den med men knappast så det inte går att hålla i den men det känns iaf... Har vart så med alla stereos jag haft so far och alla har funkat utan större bekymmer.

    Du har ju dessutom en skärm inbyggd i din.. Den alstrar en del värme den med.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    101
    Hehe okej. Jag får nog ringa dom och höra då. Ska testa en annan stereo först och se om den funkar. Isf är det ju bara att lämna tillbaka om jag nu hittar mitt kvitto

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973
    Jag hade en stereo som blev tokvarm pga att det låg en bit isolering på den som hindrade avkylningen.

    Blev så varm så att lasermekanismen nöp fast och inte kunde röra sig=obra.

    När isoleringsbiten försvann så försvann även problemen så se till att det finns luft runt stereon är mitt tips.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Liknande ämnen

  1. 9-3T dör i 5 sek när den blir varm
    Av StRob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 14:33
  2. Motor dör när den blir varm !?
    Av matte1979 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 15:00
  3. Slirar när den blir varm!
    Av moschini i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 12:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •