Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur släcka airbaglampa OG9-3

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893

    Hur släcka airbaglampa OG9-3

    Hej,

    Har haft airbaglampan lysandes ett tag nu. Konstaterade att "rattrullen" var paj. Har fixat den nu, men lampan lyser än...

    MÅSTE man in med Tech2 och återställa lampan? Borde det inte räcka med att göra bilen strömlös i 10 minuter? Nån som vet?

    Tacksam för snabbt (och korrekt) svar!
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Tech2 som gäller där.

    hjälper inte med att göra bilen strömlös, tänk på att de kan va viktigt att åtgärda då jag är nästan säker på att hela airbagsystemet är inaktivt om du fått lampan tänd, vilket kanske inte alltid är så roligt om de skulle hända nått.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Tech2 som gäller där.

    hjälper inte med att göra bilen strömlös, tänk på att de kan va viktigt att åtgärda då jag är nästan säker på att hela airbagsystemet är inaktivt om du fått lampan tänd, vilket kanske inte alltid är så roligt om de skulle hända nått.
    Jag förstår. Då får vi kika på det på måndag. Skulle kännas bra bara att veta om det var den enda airbagen som inte hade kontakt... Hade vatt skönt att veta att lampan förblir släckt utan att behöva åka förbi SAAB fler gånger.

    Tack för snabbt svar!
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Airbaglampa & B0077 OG9-5
    Av Odmark91 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2021-11-21, 01:48
  2. [LÖST] Släcka airbaglampa = Tech2? OG9-5
    Av Wigglo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 00:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •