Hej
Någon som vet vilken std kamaxel som är vassast till
en 8 ventilare
Hej
Någon som vet vilken std kamaxel som är vassast till
en 8 ventilare
//Benke
Exakt denhär frågan vill jag också ha svar på så jag lyfter denna tråd istället för att skapa en ny. Sug kammarbrukar väll i regel vara lite vassare än turbo kammar? Men är det någon här som vet säkert vilken som är den "vassaste" kamaxeln som passar på en 8ventilare?
I H-motorn (B201) så är det samma kam i alla
Men i B-motorn (B20) så är EMS-kammen vassast.
Vaddå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väll inte för att man ska titta på den?!?
Ursprungligen postat av dohc16
//T
900s-90 & 900T8-87
9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002
När jag köpte 99an så sa säljaren att 99 EMS -78 var den vassaste, och den fanns i min 99a
aah deppigt jag som såg de som en enkel genväg till mer ös i bilen. Ja får väll göra en lite mer genomgående service istället å kanske hitta igen några borttappade hästar.
Vad jag vet så passar inte den vassa EMS kammen från B-motor i en H-motor.
Dessutom så sitter väl den vassare modellen av EMS kamm bara -72-74 med D-jettronic?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Mitt minne säger 272 grader för den och 10.7 i lyft.? Har du koll på om det stämmer?Ursprungligen postat av Andreas Plars
Mvh
Hur mycket skiljer en B-motor kam från en H-motor?
Drivningen av fördelaren är en stor skillnad, men i övrigt?
Sen finns det ju omslipade kammar till 8-ventilare. Kolla på t.ex på www.folkraceshop.se. Vore kul att testa i tubobilen och inte alls dyrt heller.
/David
900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
Senaste uppdatering: 100131