Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Min älskling "bilen" påbackad av en lastbil

  1. #1
    Guest

    Min älskling "bilen" påbackad av en lastbil

    Ja som topic lyder så backade en klantig lastbilsmekaniker på min bil idag.
    Säljaren på jobbet kom in och frågade mig vad som hade hänt med min bildörr. Fattade ingenting först och sen så trodde jag att han skämtade.
    Vi gick ut och kikade och till min fasa fick jag se en kraftig bula på passagerardörren.
    Tur i oturen så var det grannföretaget(serviceverkstad) för lastbilar och killen hade lämnat en lapp på rutan.
    Skrev lite skaderapport m.m. Körde bilen till en verkstad och dom gjorde en kostnadskalkyl och tur i oturen (upprepning ) så blir det en helt ny dörr.
    Foton för dom intresserade



    Fan man blir så jäkla förbannad/less när något sånt här händer men en jäkla tur att det var en ärlig person/företag som ställde till med det.

    Mvh Magnus

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976
    Tradigt, japp. Men som du säger, tur att det inte var en som bara drog iväg. Ruggigt märke det där...

  3. #3
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Tradigt, japp. Men som du säger, tur att det inte var en som bara drog iväg. Ruggigt märke det där...
    Jo jag är verkligen glad att det var en ärlig person som hade vett att lämna en lapp på rutan.
    Ruggigt märke ja, hela dörrsidan är skev. Tur som f*n att dom byter dörren och inte ger sig på att reparera. kostnadsförslaget låg på ca 20 000:-

    Mvh

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Tradigt, japp. Men som du säger, tur att det inte var en som bara drog iväg. Ruggigt märke det där...
    Jo jag är verkligen glad att det var en ärlig person som hade vett att lämna en lapp på rutan.
    Ruggigt märke ja, hela dörrsidan är skev. Tur som f*n att dom byter dörren och inte ger sig på att reparera. kostnadsförslaget låg på ca 20 000:-

    Mvh
    En tråkig sak är att en omlackering i grå/silver är svår att
    få i exakt samma färg som resten av bilen.
    9-3 SC Aero V6 -08

  5. #5
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Expressoblack
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Tradigt, japp. Men som du säger, tur att det inte var en som bara drog iväg. Ruggigt märke det där...
    Jo jag är verkligen glad att det var en ärlig person som hade vett att lämna en lapp på rutan.
    Ruggigt märke ja, hela dörrsidan är skev. Tur som f*n att dom byter dörren och inte ger sig på att reparera. kostnadsförslaget låg på ca 20 000:-

    Mvh
    En tråkig sak är att en omlackering i grå/silver är svår att
    få i exakt samma färg som resten av bilen.
    Jo man är ju lite orolig för det men han svor över sin ev döda mor att det inte skulle synas någon skillnad. Han har en sådan där apparat som känner av vilken färg det är på bilen. Är inte alls insatt i det där med billacker o.s.v kan bara hoppas att det blir bra.
    Han vet redan om att jag är MYCKET noga med att det blir ett bra resultat
    Mvh

  6. #6
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706
    Surt, hoppas resultatet blir bra!
    Men skönt att det finns några ärliga människor kvar i världen.

    M.v.h. Andreas

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    208
    Lider med dig, vet hur de känns...Min pärla blev påbackad på nästan exakt samma sätt också av en lastbil får nåt år sedan. Tur som sagt att de finns ärliga människor man hade ju blivit galen om dom smitit...
    SAAB 9-3 SS Aero 2004

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    686
    Citat Ursprungligen postat av Expressoblack
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Tradigt, japp. Men som du säger, tur att det inte var en som bara drog iväg. Ruggigt märke det där...
    Jo jag är verkligen glad att det var en ärlig person som hade vett att lämna en lapp på rutan.
    Ruggigt märke ja, hela dörrsidan är skev. Tur som f*n att dom byter dörren och inte ger sig på att reparera. kostnadsförslaget låg på ca 20 000:-

    Mvh
    En tråkig sak är att en omlackering i grå/silver är svår att
    få i exakt samma färg som resten av bilen.
    Fick min 945 -97 omlackerad på d-stolpen, förardörr, framskärm och stötfångare nyss. Bilen är "Silversand" (ljusgrå-silvermetallic) och det går inte se någon färgskillnad alls. Inte illa på en 11 år gammal bil med 28500 mil på mätaren. Beror nog lite på vem som lackar, Autolacken i Vetlanda som lackade min bil är riktigt duktiga.
    Toyota Verso 1,8 -11

  9. #9
    Guest
    Då har jag fått tillbaks min älskling från verkstaden . Kan som tur är ej så någon direkt skillnad mellan den nylackade dörren och resten av bilen . Tyvärr så fick min grip som satt på framskärmen sätta livet till då han lackerade en del av framskärmen + bakdörren för att det ej skulle synas någon skillnad på färgen.
    Bra resultat som sagt.
    Ny grip ska beställas snarast.
    Funderar på att ev kosta på mig 18" ASA fälgar också

    Mvh Magnus

Liknande ämnen

  1. [LÖST] "larmet" slutat fungera så jag kommer inte in i bilen 9000
    Av blivandemamma i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 13:03
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 14:54
  3. [LÖST] Bilen startar inte, står och "klickar" NG9-3
    Av Suedish i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 23:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •