Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: elhissar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    16

    elhissar

    monterade tillbaka dörrsidor idag på min saab 9-3 -03 vers. 2. och till min förvåning så funkar inte elhissarna till bakdörrarna.....dom lyser om än mycket svagare än framdörrarna....men jag kan öppna vänster bakruta med panelen vid förardörren men inte högra och det går inte att stänga av hissarna bak med hjälp av knappen på panelen vid förardörren heller.
    när jag låser bilen med fjärren låses allt utom höger bakdör.....lustigt någon som kan hjälpa mig med detta. anledningen till att dörrsidor har varit av är att jag har haft loss alla handtag. bilen var på toning i samma veva idag och dom hade kört upp och ner med fönster hissarna bak när dom tonade rutorna.....kan inte komma på vad det kan vara.....har kollat säkringarna till båda dörrarna bak......tacksam för snabbt svar
    kör 9-3 Aero -03

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Det jag kan tänka mig är att något kontakthus spökar, men till båda dörrarna bak låter ju inte skumt. Att du inte kan stänga av elhissarna med knappen i fram låter som det är något strul med busskommunikationen.

    Fungerar dörrkontakterna? Visar SID att rätt dörrar är öppna/stängda?
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    16
    sid kontakterna funkar.......det indikerar på mitt displayen iallafall. var nere en sväng till nu och då funkade höger bakdörr klockrent.....vänster strular dock ännu och samma med centrallåset.....konstigt.. skall ringa biva first thing tomorrow morning....
    avstägning av elhiss med knapp fram funka nu med på höger bak.....vet inte kanske är något med någon knapp för högar bak lyser även lika stark som dom fram nu och funkar medans den vänstra bak lyser fortfarande svagt och funkar inte.....jaja....
    kör 9-3 Aero -03

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Skumt... Berätta gärna vad du kommer fram till sen. Tror du skulle behöva koppla in en Tech2 och läsa felkoderna.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    16
    mitt svar är att jag dränkte in kontakterna i kontaktspray sen funka skiten,,,,,underskatta aldrig lite jävla anamma......hahaha
    kör 9-3 Aero -03

Liknande ämnen

  1. elhissar paj EJ el
    Av jaker i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 19:04
  2. Elhissar 9000cs?
    Av Scarabgreen9000 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 12:59
  3. Elhissar 93 SS
    Av zeki i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 14:52
  4. Elhissar.
    Av FV i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 15:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •