Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Ärdet någon som kör med MAPTUN steg3 i NG900??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Svenljunga
    Inlägg
    433

    Ärdet någon som kör med MAPTUN steg3 i NG900??

    Kommentera gärna i sådanafall.

    H\\Johnny

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    1 685
    Borde finnas en massa att hitta om detta med sökfunktionen
    Image is nothing - Boost is everything
    http://www.garaget.org/show.php?car=61

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    691
    Hade det i min förra bil 900 set 97 kan bara säga att jag var mkt nöjd!
    snacka om skillnad mot orginal!
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    "Kazumi" åker väl med steg 3? Annars åkte jag med det i min förra bil, en 9-3. Det funkade klockrent, gick som en dröm. Kan ordna fram en accfilm om du vill Många andra trimmade 9-3 och ng 900 fick se sig frånåkta av den kan jag säga . Mot slutet hade jag dessutom ett något påställt steg 3 som laddade 1,4 bar i stället för 1,2, då blev den sjukt snabb med tanke på att det "bara" sitter ett T25-agg i den. Det programmet finns för övrigt att köpa hos MapTun både till 9-3 och NG900, det finns andra här som åker med det också. Rekommenderas! Det är bara att ringa Fredrik B på Maptun och säga att du vill ha samma program som "Big Kahuna", han kommer förstå
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 294
    Kasumi kör individuellt program modell större-än-steg-3 om jag inte missminner mig helt...
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 711
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    "Kazumi" åker väl med steg 3? Annars åkte jag med det i min förra bil, en 9-3. Det funkade klockrent, gick som en dröm. Kan ordna fram en accfilm om du vill Många andra trimmade 9-3 och ng 900 fick se sig frånåkta av den kan jag säga . Mot slutet hade jag dessutom ett något påställt steg 3 som laddade 1,4 bar i stället för 1,2, då blev den sjukt snabb med tanke på att det "bara" sitter ett T25-agg i den. Det programmet finns för övrigt att köpa hos MapTun både till 9-3 och NG900, det finns andra här som åker med det också. Rekommenderas! Det är bara att ringa Fredrik B på Maptun och säga att du vill ha samma program som "Big Kahuna", han kommer förstå
    Men BK, jag som trodde du kollat i min signatur


    Mvh

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 711
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    Kasumi kör individuellt program modell större-än-steg-3 om jag inte missminner mig helt...
    Så skulle man nog kunna säga, även om det numera är mer åt steg5


    Mvh

  8. #8
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi

    Men BK, jag som trodde du kollat i min signatur


    Mvh
    Klart jag kollat den Minnet är dock dåligt hehe. Men visst har du åkt med steg 3 innan de nya modsen? Du hade väl steg 3 program och portad topp när du körde på tullinge?
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 711
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-

    Klart jag kollat den Minnet är dock dåligt hehe. Men visst har du åkt med steg 3 innan de nya modsen? Du hade väl steg 3 program och portad topp när du körde på tullinge?
    Tullinge iår?
    Den var fortfarande individuellt mappad, men effekten låg ju ungefär
    som på steg3.
    Innan dom nya moddsen, var det ju andra kammar, portad topp
    och IC som inte följde steg 3 konfigurationen.


    Mvh

  10. #10
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-

    Klart jag kollat den Minnet är dock dåligt hehe. Men visst har du åkt med steg 3 innan de nya modsen? Du hade väl steg 3 program och portad topp när du körde på tullinge?
    Tullinge iår?
    Den var fortfarande individuellt mappad, men effekten låg ju ungefär
    som på steg3.
    Innan dom nya moddsen, var det ju andra kammar, portad topp
    och IC som inte följde steg 3 konfigurationen.


    Mvh
    Okej Så var det ja. Vill minnas du körde en rätt bra tid på Tullinge som nästan verkade lite för bra för att bara vara steg 3 hehe, men det måste varit 2003?
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    "Kazumi" åker väl med steg 3? Annars åkte jag med det i min förra bil, en 9-3. Det funkade klockrent, gick som en dröm. Kan ordna fram en accfilm om du vill Många andra trimmade 9-3 och ng 900 fick se sig frånåkta av den kan jag säga . Mot slutet hade jag dessutom ett något påställt steg 3 som laddade 1,4 bar i stället för 1,2, då blev den sjukt snabb med tanke på att det "bara" sitter ett T25-agg i den. Det programmet finns för övrigt att köpa hos MapTun både till 9-3 och NG900, det finns andra här som åker med det också. Rekommenderas! Det är bara att ringa Fredrik B på Maptun och säga att du vill ha samma program som "Big Kahuna", han kommer förstå

    Den filmen skulla jag hemskt gärna vilja se! funderar på steg 3 på maptune eller på sqr! så du får gärna lägga upp filmen

    Mvh Markus

  12. #12
    Jag har steg 3 maptun i min 9-3:a.
    Fick lov att byta tryckklocka till wastgaten efteråt (orka inte hålla trycket uppe på högre varv), sen gick den grymnt. Hade nog inte varit helt fel om det hade ingått i paketet. Nu har dock kopplingen börjat å slira lite efter att ha dragit skotrarna på vagn nåra gånger efter, så det blir te å uppgradera den till sommaren :P
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 711
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Okej Så var det ja. Vill minnas du körde en rätt bra tid på Tullinge som nästan verkade lite för bra för att bara vara steg 3 hehe, men det måste varit 2003?
    Var inte jag bakom spakarna 2003 tyvärr. Men tiden är bra!


    Mvh

  14. #14
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Andersson
    Jag har steg 3 maptun i min 9-3:a.
    Fick lov att byta tryckklocka till wastgaten efteråt (orka inte hålla trycket uppe på högre varv), sen gick den grymnt. Hade nog inte varit helt fel om det hade ingått i paketet. Nu har dock kopplingen börjat å slira lite efter att ha dragit skotrarna på vagn nåra gånger efter, så det blir te å uppgradera den till sommaren :P
    Tryckklockan ingår i det "nya" steg 3 till 154 och 185-hk modellerna, om jag inte missförstått det hela.
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  15. #15
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    Citat Ursprungligen postat av Saab Markus

    Den filmen skulla jag hemskt gärna vilja se! funderar på steg 3 på maptune eller på sqr! så du får gärna lägga upp filmen

    Mvh Markus
    Här är filmen. Saab 9-3 154 hk, Maptun Steg 3. Högerklicka och "spara som": http://www.nada.kth.se/~jonasj/other/PICT0004.MOV

    Kom ju på att min kompis "900V6" här på forumet åker med MapTun steg 3 i sin ng900.
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  16. #16
    [quote=-big kahuna-]
    Citat Ursprungligen postat av "Mr_Andersson":1pgrt7mv
    Jag har steg 3 maptun i min 9-3:a.
    Fick lov att byta tryckklocka till wastgaten efteråt (orka inte hålla trycket uppe på högre varv), sen gick den grymnt. Hade nog inte varit helt fel om det hade ingått i paketet. Nu har dock kopplingen börjat å slira lite efter att ha dragit skotrarna på vagn nåra gånger efter, så det blir te å uppgradera den till sommaren :P
    Tryckklockan ingår i det "nya" steg 3 till 154 och 185-hk modellerna, om jag inte missförstått det hela.[/quote:1pgrt7mv]

    Det står inget på deras sida om att det skulle ingå (kallas visst för Membrandosa av dem)
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657
    [quote=Mr_Andersson][quote="-big kahuna-":36k8etol]
    Citat Ursprungligen postat av "Mr_Andersson":36k8etol
    Jag har steg 3 maptun i min 9-3:a.
    Fick lov att byta tryckklocka till wastgaten efteråt (orka inte hålla trycket uppe på högre varv), sen gick den grymnt. Hade nog inte varit helt fel om det hade ingått i paketet. Nu har dock kopplingen börjat å slira lite efter att ha dragit skotrarna på vagn nåra gånger efter, så det blir te å uppgradera den till sommaren :P
    Tryckklockan ingår i det "nya" steg 3 till 154 och 185-hk modellerna, om jag inte missförstått det hela.[/quote:36k8etol]

    Det står inget på deras sida om att det skulle ingå (kallas visst för Membrandosa av dem)[/quote:36k8etol]

    Dom har ju kvar även det program som inte kräver byte av membrandosa. Mej vtereligen finns det minst 3 olika "steg 3" program tilll 9-3 154 hk. FÖrst det "gamla" som har orginal tryckdosa, sen finns det "nya" steg 3 där det är starkare membran/tryckdosa och annat program och sist men inte minst, en "hottad" variant av "nya" steg 3 som laddar max 1,4 bar i stället för 1,25. Priset skiljer inget förutom extrakostnaden för den nya/förstärkta tryckdosan som är 800 kr.

    MVH

    Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    180

    =)

    Jag kör med det hottade steg 3 programmet till min ng900
    dock är programmet för 9-3an (200hk) men det spelar ingen roll. samma programvara

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    199
    Medlem#
    5523
    Hej

    Jag har maptun steg 3 i min bil, undrar om de finns någon som vet om de finns "hottat" program till min med?
    Får väll ringa till Fredrik B annars.

    Mvh Per
    Saab 9³ aero -02, MapTun biopower
    Saab 9³ se tid-99 (sambons)

Liknande ämnen

  1. maptun steg3 og9-3 aero, hur funkar era???
    Av Pontaaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 07:14
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 15:40
  3. [LÖST] Ojämt laddtryck ibland 900t -94 Maptun steg3
    Av Frippe_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •