Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 121 till 127 av 127

Ämne: Bygger eget FJÄDERBENSSTAG :) 9-3 ss. Klart inkl foton.

  1. #121
    Guest
    Här både ligger man och står i . Får skaffa mig en sekreterare snart som får sköta affärerna ;-) .
    Får väl kanske ta och putsa upp under huven någon dag om man eventuellt får lite energi över .

    Mvh Magnus

  2. #122
    Guest
    Kikade under huven på en turbo X igår. Jisses det är verkligen helkört att få in ett stag under huven på 2.8:an.
    Ska in med min på service nästa onsdag och då ska jag ta mig en ordentlig testtur med en 2.8. Är sugen på en kombi och 9-5:an tycker jag är för stor.
    Fast man är ju en hel del fundersam ang soppaförbrukningen.

    Mvh Magnus

  3. #123
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Kylestorp mitt i Skåne
    Inlägg
    138
    Jävla osis!!!

    Skulle montera mitt stag idag!
    Gick inte riktigt som jag hade tänkt mig!

    Börjar med vänster sida först tyckte att skruvarna gick jävligt segt så på med lite 5-56 så snurrade de på (dock trögt ännu)!

    Då tar jag nästa sida då... gick också trögt så på med 5-56 igen efter att jag har skruvat upp en skruv typ 3mm så rycker den av!
    *pip* #%¤#* också.
    sen märkte jag att en annan av dom tre också var kass! vet ej riktigt hur bara. går att skruva på men kommer verken upp eller ner!?

    är det en svetsad mutter på under sidan eller hur e det???

    Så nu står jag där o har en skruv kvar på höger sidan
    Bara att skita sig i näven o se glad ut!

    jävla tråkigt!
    OBS detta hände när jag skulle lossa på skruvarna (så jag spände inte isönder dom)
    MVH Oskar "LÄRLING" Kör 9³ ss aero -04 http://www.garaget.org/?car=44599

  4. #124
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Ottafjun
    Jävla osis!!!

    Skulle montera mitt stag idag!
    Gick inte riktigt som jag hade tänkt mig!

    Börjar med vänster sida först tyckte att skruvarna gick jävligt segt så på med lite 5-56 så snurrade de på (dock trögt ännu)!

    Då tar jag nästa sida då... gick också trögt så på med 5-56 igen efter att jag har skruvat upp en skruv typ 3mm så rycker den av!
    *pip* #%¤#* också.
    sen märkte jag att en annan av dom tre också var kass! vet ej riktigt hur bara. går att skruva på men kommer verken upp eller ner!?

    är det en svetsad mutter på under sidan eller hur e det???

    Så nu står jag där o har en skruv kvar på höger sidan
    Bara att skita sig i näven o se glad ut!

    jävla tråkigt!
    OBS detta hände när jag skulle lossa på skruvarna (så jag spände inte isönder dom)
    Vad har du ställt till med? ;-) . Du menar de tre skruvarna/bultarna som går ned i fjädringstallriken? har aldrig haft något problem med dom. Det du måste göra är att montera dit ringarna först och kika lite med staget så att det passar. Sen drar du fast bultarna.
    Men nu när du dragit av 1 bult + förmodligen dragit sönder gängorna i ett par andra hål så måste du skaffa en gängtapp och gänga om hålen.
    har för mig att det sitter en fyrkantig svetsad mutter under tallriken.
    man undrar ju lite om någon innan har demonterat fjäderbenet och satt dit fel bult eller så på din bil.
    Mina bult kan jag skruva i med fingerkraft.
    Lycka till och hoppas det ordnar sig.

    mvh Magnus

  5. #125
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Kylestorp mitt i Skåne
    Inlägg
    138
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Citat Ursprungligen postat av Ottafjun
    Jävla osis!!!

    Skulle montera mitt stag idag!
    Gick inte riktigt som jag hade tänkt mig!

    Börjar med vänster sida först tyckte att skruvarna gick jävligt segt så på med lite 5-56 så snurrade de på (dock trögt ännu)!

    Då tar jag nästa sida då... gick också trögt så på med 5-56 igen efter att jag har skruvat upp en skruv typ 3mm så rycker den av!
    *pip* #%¤#* också.
    sen märkte jag att en annan av dom tre också var kass! vet ej riktigt hur bara. går att skruva på men kommer verken upp eller ner!?

    är det en svetsad mutter på under sidan eller hur e det???

    Så nu står jag där o har en skruv kvar på höger sidan
    Bara att skita sig i näven o se glad ut!

    jävla tråkigt!
    OBS detta hände när jag skulle lossa på skruvarna (så jag spände inte isönder dom)
    Vad har du ställt till med? ;-) . Du menar de tre skruvarna/bultarna som går ned i fjädringstallriken? har aldrig haft något problem med dom. Det du måste göra är att montera dit ringarna först och kika lite med staget så att det passar. Sen drar du fast bultarna.
    Men nu när du dragit av 1 bult + förmodligen dragit sönder gängorna i ett par andra hål så måste du skaffa en gängtapp och gänga om hålen.
    har för mig att det sitter en fyrkantig svetsad mutter under tallriken.
    man undrar ju lite om någon innan har demonterat fjäderbenet och satt dit fel bult eller så på din bil.
    Mina bult kan jag skruva i med fingerkraft.
    Lycka till och hoppas det ordnar sig.

    mvh Magnus

    Det ända jag gjorde var att lossa på skruvarna! Det var då dom gick i knas!
    med andra ord så har jag inte änns haft på staget på bilen!
    MVH Oskar "LÄRLING" Kör 9³ ss aero -04 http://www.garaget.org/?car=44599

  6. #126
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976
    Tråkigt, tråkigt. Behöver du jämnföra med en bil i krokarna så säg till. Har likadan bil och staget monterat. Vet inte om det hjälper men kanske värt att nämna...

  7. #127
    Guest
    Det ända jag gjorde var att lossa på skruvarna! Det var då dom gick i knas!
    med andra ord så har jag inte änns haft på staget på bilen![/quote]

    nej jag förstår vad du menar. Förmodligen så är det någon som inte gjort ett bra jobb med att passa in bultarna tidigare. Trist i alla fall men det borde gå att lösa ganska enkelt. Borra ur skiten och sedan nya gängor en dimension större.

    Mvh Magnus

Liknande ämnen

  1. Hur man lurar GM och bygger eget oljefilterverktyg!
    Av gucpm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 23:07
  2. Bygga eget fjäderbensstag, tips?
    Av walste i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:54
  3. Ett par nya foton på garaget
    Av 9000rsT i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-20, 20:26
  4. bagaget klart..99% klart iaf :)
    Av SaabTurbo95 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 12:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •