Tja jag undrar om det är nån skillnad på magnetventiler till og 900 turbo
T8,T16 o.s.v??
//Cribbe
Tja jag undrar om det är nån skillnad på magnetventiler till og 900 turbo
T8,T16 o.s.v??
//Cribbe
T5 och T7 har inte likadana iaf.
Audi 80 Quattro
Hej!
Magnetventilerna är identiska på alla og900 samt på 9000 utan DI, så när som på en sak:
Tidiga og900 (ca 1982-84) hade flatstiftsanslutning av elsladden till magnetventilen, medan de senare har anslutningskontakt med runda stift.
SAAB 9000 2,3T/225 -98, Valmet 901 -88
Jag har en extra mangnetventil som har flatstift anslutning, går den att använda på min 900 special -89 om jag byter anslutning?
trcyker in en fråga här lite snabbt. jag hade en tråd om min magnetventil och är de så att jag ha kör utan att kontaken är i men de laddar över till rött (rätt högt) sen hackar den till typ som den dö en milli sekund om man skriver så.
är de fel på magnetventilen då??
Får man fråga varför du kört med MVn urkopplad?Ursprungligen postat av andersu
Mvh
allstå bara för att testa va de menat. tänkte ha läst att den ska ladda grundladdning då. men min gå ändå över rött på alla växlar:/
>>Andersu, har du kört uten kontakten i och fått upprepade överladdningar är magnetventilen en mycket trolig orsak.
Kontrollera att slangarrna till/från ventilen är hela innan du byter bara.