Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: vevhusvent. 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6

    vevhusvent. 9-5

    Tack alla som ingagerade sig i frågan om vevhus och modifiering.
    Var på svenska bil i Kurvan och fick svaret att d inte är nån fara med min bil.Frågan återstår dock vad det är för blåvit rök jag får vid kallstart och varför bilen lägger av vid start efter varmkörning. Har bytt DI för ett år sen o kört ca: 1000 mil efter det. De hittar inga felkoder säger de. Inget ont om SAAB och svenska bil, men man blir lite fundersam efter de
    senaste skriverierna.
    Nån modifieringssats till vevhuset finns dessutom inte förnärvarande, men SAAB jobbar på det, sägs det.
    Kommer denna sats att fungera ungefär lika dåligt som de föregående eller kommer det vara sensation och i såfall varför man inte kom på det lite tidigare?!!
    Enligt vad jag förstår av att läsa Görans förträffliga sida om VV och dess
    problemaik, så behövs det mer än bara byta slangar o borra upp hålen.
    Jag väntar med spänning för det sista optimala lösningen ( om det nu finns någo sådant för detta konstruktionsfel).

  2. #2

    Re: vevhusvent. 9-5

    Citat Ursprungligen postat av cambuz
    Nån modifieringssats till vevhuset finns dessutom inte förnärvarande, men SAAB jobbar på det, sägs det.
    Det "slutgiltiga" modifieringssatsen kommer preliminärt vecka 14 enligt Saab.

    Citat Ursprungligen postat av cambuz
    Kommer denna sats att fungera ungefär lika dåligt som de föregående eller kommer det vara sensation och i såfall varför man inte kom på det lite tidigare?!!
    Vi får väl se hur den fungerar. Min förhoppning är att de har fått lite mer pengar så det kan göra ett riktigt jobb den här gången. Modifiering 3 fick de bara göra med prylar från hyllan, därav bromsoksnippeln som skruvas in in oljesticksröret.

    Citat Ursprungligen postat av cambuz
    Enligt vad jag förstår av att läsa Görans förträffliga sida om VV och dess problemaik, så behövs det mer än bara byta slangar o borra upp hålen.Jag väntar med spänning för det sista optimala lösningen ( om det nu finns någo sådant för detta konstruktionsfel).
    Det går att lösa. Problemet är att det inte får kosta några stora pengar.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    15

    Re: vevhusvent. 9-5

    Citat Ursprungligen postat av cambuz
    Enligt vad jag förstår av att läsa Görans förträffliga sida om VV och dess problemaik, så behövs det mer än bara byta slangar o borra upp hålen.Jag väntar med spänning för det sista optimala lösningen ( om det nu finns någo sådant för detta konstruktionsfel).
    Citat Ursprungligen postat av Göran larsson
    Det går att lösa. Problemet är att det inte får kosta några stora pengar.
    Hmm
    Det är väl bara att byta kolvar och kolvringar så blir det säkert bra !

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 621

    Re: vevhusvent. 9-5

    Citat Ursprungligen postat av gringubben
    Hmm
    Det är väl bara att byta kolvar och kolvringar så blir det säkert bra !
    och det blir inga stora pengar när det ska bytas 4 kolvar på ett par tusen bilar?

Liknande ämnen

  1. Vevhusvent - og9-3
    Av deccan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 11:42
  2. Vevhusvent og 900
    Av eklund i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 12:33
  3. vevhusvent. 9-5
    Av v50danne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 14:24
  4. Vevhusvent på en 9-5a-04 2.3t????
    Av flash-71 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 00:37
  5. Vevhusvent t5
    Av BjörnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 07:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •