Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: OG900: Montera dubbla styrboxar att växla mellan?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Tyresö, Sthlm
    Inlägg
    100

    OG900: Montera dubbla styrboxar att växla mellan?

    Efter att ha läst tråden med etanolkonvertering via större spridare bestämde jag mig för att göra så.
    Det går dock rykten om att etanolen ofta är slut i pumparna när man ska till och tanka.
    Då jag planerar att göra en del långkörning inom Sverige i sommar kan det tänkas bli en mycket otrevlig överraskning om man i ett ödsligt område inte får tag i E85 och då sitter där och måste tanka bensin i en bil som såsar på 40% mer än den ska.

    Kom därför upp med denna lösning.
    Ena boxen är original och den andra har ett mats-chip för bensindrift med röda spridare.
    Tanken är uppenbarligen att kunna stänga av och på strömmatningen till respektive box och bara ha den aktuella i drift.

    Men då kommer frågan.
    Fungerar detta verkligen?
    Blir det möjligen vajsing med resistans och dylikt?

    Jättesnyggt kopplingsschema finnes här:
    http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=64876
    og900 T8 SP, nu åt helvete
    og900 T16 Aero -87, nu på E85

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162
    Utan att fördjupa mig närmare i schemat tror jag inte det kommer funka
    För länge sedan såg jag någon manick som kunde användas för att växla mellan två chip - kanske vore enklare ?

    En budgetlösning är väl annars att ta med en omgång bensinspridare och nödvändiga verktyg för att kunna göra ett akutbyte om det skulle bli kris. En 10lit reservdunk kan också vara bra att ha med
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Tyresö, Sthlm
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Utan att fördjupa mig närmare i schemat tror jag inte det kommer funka
    För länge sedan såg jag någon manick som kunde användas för att växla mellan två chip - kanske vore enklare ?

    En budgetlösning är väl annars att ta med en omgång bensinspridare och nödvändiga verktyg för att kunna göra ett akutbyte om det skulle bli kris. En 10lit reservdunk kan också vara bra att ha med
    Kan du utveckla varför det inte skulle fungera?

    Visst kan man ta med bensinspridare, men SOM det skulle bli stökigt på surfresan att rycka fram verktygen och krångla med spridarbyte medan polarna väntar.
    Reservdunk är en självklarhet.
    og900 T8 SP, nu åt helvete
    og900 T16 Aero -87, nu på E85

Liknande ämnen

  1. Skillnader mellan og900s och og900 t8?
    Av Grotesk i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 22:14
  2. Skillnad mellan dörrar OG900 cab
    Av Turbovin i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 00:14
  3. Og900, går ej å växla längre, vad för fel?
    Av 900turbotokig i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 16:03
  4. går inte växla... og900 *FIXAT*
    Av jimmyjim i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 23:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •