Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Champiro hpz-45 däck (17" 225/45/zr17 w91) - något att

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    218

    Champiro hpz-45 däck (17" 225/45/zr17 w91) - något att

    Hejsan,

    någon som känner till däcken enligt topic?

    Champiro hpz-45 däck (17" 225/45/zr17 w91)

    Undrar om det är något att ha?

    Mvh
    //Joris
    ------------------ Nya PÄRLAN ------------------
    Saab 9-5 Aero -00

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    622
    Min pappa har åkt på en omgång sådana däck på sin 9-5 Aero kombi. De fungerade bra, varken bäst eller sämst. Ett bra däck för pengarna helt enkelt. En stor nackdel är att mönstret är pilformat, saab ogillar detta mönster starkt.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trelleborg / Vallby / Skåne
    Inlägg
    1 356
    Ta inte illa upp detta är inget påhopp mot dig, med dessa trådar kommer 5 om dagen och utgången är alltid den samma..

    Lägst pris = Lägst kvalitet
    Högst pris = Oftast högst kvalitet..

    Köper du ett paket bacon om du kanske kan ana att det är smittat med någon sjukdom eller kanske lägge 10kr extra och få ett som räddar ditt liv ?

    Alla de som förespråkar sulor som man knappt hört om eller kan utala namnet på har ju "hört" från sin brorsas polares syrras kille att de var gryyyma på han Supra med 1800hk..

    Eller så har de som talar sig varm för dessa däck endast provat dessa och inget Högkvalitetsdäck .. Och skulle de nu minsan ha gjort det så bullrade de som tusan så de bytes mot de skitbra och billiga "sujimotokatana1600 91v..

    En annan grej : Ett däck är som sämst när det börjar närma sig slitvarnaren och ALLA däck bullrar som ett SJ-tåg när de är så slitna... Med eller utan tå-häl slitage..


    My 2cents = Lägg till några hundringa och få ett bra däck som kanske räddar ditt liv en dag när de 10 metrarna bromsträcka mindre eller det lilla extra våtgreppet på E6:an i ösregn räddar ditt liv

    Mvh Henrik
    *BMW 530D LCI-07*
    *9000 2,3T M5 Classic-1998*
    *BMW M3 CSL-2003*

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    218
    Jag borde kanske skrivit att jag undrade för att jag var intresserat av en uppsattning fälgar som råkade ha dessa däck på (ganska nya). Och då var väl frågan om det var ett bra paketköp eller om däcken är helt värdelösa så man ändå ska räkna med att priset i stort sett endast avser fälgerna.

    Hittade en sida med en del recenser, mest på Tyska, men det har jag läst så det gick bra. Verkar vara skapliga däck, så jag köpte fälgarna igår kväll. Får väl se hur de känns, är de dåliga så byts de helt enkelt.

    Det där tillfället när ett bra däck skulle rädda livet... jaja. Kanske. Och så blir man påkörd bakifrån av den som ligger bakom och har Champiro däck...
    ------------------ Nya PÄRLAN ------------------
    Saab 9-5 Aero -00

Liknande ämnen

  1. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 08:07
  2. Skruvdragare från "Birka Tools", något att ha?
    Av frostyman i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 15:27
  3. KUMHO 712 215/45 ZR17 till 9-5, e dessa däck ok ?
    Av mackan99gl i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 16:18
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 11:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •