Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: vem får åka på era träffar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19

    vem får åka på era träffar

    hallå där alla saabisar

    ny här på forumet, emanuel är namnet å kör honda...anledning till mitt konto här är för att få tillgång till mer bankörningar under 08.
    så min fråga är som topicen lyder; Får vem som helst åka på era träffar och om så är fallet vad kostar det? behövs det någon form av licens för att behöva köra? brukar era träffdagar delas in i rutinerat/orutinerat körpass?

    tacksam för svar!!

    MVH
    emanuel
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona/Hasslö
    Inlägg
    488
    Hej Emanuel

    Alla som är medlemmar i STCS får köra på våra träffar.
    Det behövs ingen licens.

    Det som behövs är en SAAB och hjälm. (och betalt medlemskap)
    //Dennis
    9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
    Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19
    okej... det betyder att ni inte bjuder in några andra förare alls? självklart mot betalning. är det endast saabbilar som gäller också?

    MVH
    emanuel
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

  4. #4
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej Emanuel!

    För tillfället är svaret Nej på din fråga om vi bjuder in andra klubbar att delta med oss under våra banträffar.
    Detta bland annat med anledningen att vi är en stor klubb och vi har svårt att få plats med alla Saab-åkare på banträffarna, än svårare om vi bjuder in någon annan klubb.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19
    fan va tråkigt! hur många brukar ni vara som kommer på träffarna? är det ofta över 80 bilar?

    på en träff på knutan i sommars med TPC så var det över 100 bilar som var där men de flöt på ruskigt bra ändå då de körde ungefär 20 mintuterspass. vet inte vilket upplägg ni har men det kan göra stor skillnad på hur många bilar man kan ha på träffarna. sen självklart finns ju rekommendationer att följa från de som har banan om hur många bilar som får vistas ute samtidigt, mycket viktigt å följa dessa!

    MVH
    emanuel
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona/Hasslö
    Inlägg
    488
    Knutan är vår första träff på säsongen så dit kommer det en himla massa bilar.
    Jag tror att vi brukar ligga runt 200 bilar (om inte mer)
    Det är iallafall väldigt trångt att parkera in alla bilarna.

    I år har vi 4 banträffar och allt dettta kostar oss medlemmar 300:-, det tycker jag är billigt för 3-4 banträffar om året.

    PS. köp en billig saab och kom med i klubben DS.
    //Dennis
    9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
    Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006
    Citat Ursprungligen postat av Dennis
    Knutan är vår första träff på säsongen så dit kommer det en himla massa bilar.
    Ja, vi brukar ju bli några stycken!


  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    767
    Medlem#
    7159
    vad brukar det va för saabar på banträffarna? alla anpassade för bana eller? är sugen på att köra men vet inte om min bil är rätt för banan...

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    vad brukar det va för saabar på banträffarna? alla anpassade för bana eller? är sugen på att köra men vet inte om min bil är rätt för banan...
    Alla saabar är välkomna på våra träffar allt från vanlig insprutare till max trimmad turbo. Se Börnes inlägg för mer information

  10. #10
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    vad brukar det va för saabar på banträffarna? alla anpassade för bana eller? är sugen på att köra men vet inte om min bil är rätt för banan...
    Är bara bilen besiktigad så får du köra,om du är medlem såklart! Sen finns det lite andra regler som kan va bra att veta, men säkerhetsblanketten gick inte att öppna, men det fixas väl längre fram innan första träffen! http://www.saabturboclub.com/images/doc ... yllbar.pdf

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Om banträffar mm

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    vad brukar det va för saabar på banträffarna? alla anpassade för bana eller? är sugen på att köra men vet inte om min bil är rätt för banan...
    Är bara bilen besiktigad så får du köra,om du är medlem såklart! Sen finns det lite andra regler som kan va bra att veta, men säkerhetsblanketten gick inte att öppna, men det fixas väl längre fram innan första träffen! http://www.saabturboclub.com/images/doc ... yllbar.pdf
    Information om våra banträffar finns på hemsidan under just "Information" och därefter "Banträff" i mittenkolumnen.

    En felaktig siffra ställde till det med länken till säkerhetsblanketten, men problemet är nu fixat så nu går det bra att öppna blanketten.

    /Claes

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Dennis
    Knutan är vår första träff på säsongen så dit kommer det en himla massa bilar.
    Jag tror att vi brukar ligga runt 200 bilar (om inte mer)
    Det är iallafall väldigt trångt att parkera in alla bilarna.

    I år har vi 4 banträffar och allt dettta kostar oss medlemmar 300:-, det tycker jag är billigt för 3-4 banträffar om året.

    PS. köp en billig saab och kom med i klubben DS.
    japp de är billigt, vi har samma sak på HPC men som det är nu har vi bara 3-4 bankörningar å 3 SS tycker det är lite för lite, därför jag fråga om man kunde ansluta till era träffar.

    200 bilar på knutan är fan inte lite gött jobbat men tråkigt för de som ska köra, men alla 200 kör ju knappast, eller?! klart om de ligger så satans mycket folk på varje banträff förstår jag er, klubbens medlemmar ska självklart alltid gå först!

    ang det med att köpa en saab är inte lockande....meningen är väl att det ska gå snabbt?
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

  13. #13
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    vad brukar det va för saabar på banträffarna? alla anpassade för bana eller? är sugen på att köra men vet inte om min bil är rätt för banan...
    Personlig åsikt är att man börjar se fler och fler og900:or som rullar runt på banträffarna, vilket är väldigt kul!

    Citat Ursprungligen postat av Tricid
    ang det med att köpa en saab är inte lockande....meningen är väl att det ska gå snabbt?
    Det roliga är att många og900:or lätt håller samma tider runt banorna som en mycket mordernare och mer hk starkare Saab.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Tricid
    ang det med att köpa en saab är inte lockande....meningen är väl att det ska gå snabbt?
    Det roliga är att många og900:or lätt håller samma tider runt banorna som en mycket mordernare och mer hk starkare Saab.

    Mvh Michael
    det kan jag mycket väl tänka mig...men gammal som ny snabbt skulle det ju gå
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Citat Ursprungligen postat av Tricid
    Citat Ursprungligen postat av Tricid
    ang det med att köpa en saab är inte lockande....meningen är väl att det ska gå snabbt?
    Det roliga är att många og900:or lätt håller samma tider runt banorna som en mycket mordernare och mer hk starkare Saab.

    Mvh Michael
    det kan jag mycket väl tänka mig...men gammal som ny snabbt skulle det ju gå
    ...och snabbt åker man inte med Hondor som har små MC motorer och framkrafs, möjligtvis på SS och gocartbanor.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19
    hellre liten å rapp än stor å slapp
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    605
    jag har en jävligt snabb Honda med typ 1000hk fast på Need for speed prostreet ps3
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    767
    Medlem#
    7159
    dum fråga kanske, men hur mkt sliter det på bilen?

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona/Hasslö
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    dum fråga kanske, men hur mkt sliter det på bilen?
    Om du menar "köra på bana" så är det nog däcken som slits mest.
    Men ska man köra 201/402 så är det ju en annan grej då slits kanske lådan i bitar innan däcken ger upp.
    //Dennis
    9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
    Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Dennis
    Citat Ursprungligen postat av Gerling
    dum fråga kanske, men hur mkt sliter det på bilen?
    Om du menar "köra på bana" så är det nog däcken som slits mest.
    Men ska man köra 201/402 så är det ju en annan grej då slits kanske lådan i bitar innan däcken ger upp.
    jag hoppas verkligen inte att du kör bana ofta för du verkar ju inte kunna något, tror du på fullaste allvar att det sliter mer på växellådan att hålla på med lite löjlig dragrace än att hålla å växla hela tiden under ett helt körpass? ett körpass som kan vara 1 timma långt ibland, bara ett par varv på en bana är din olja i lådan ruskigt varm. vissa hävdar att det är mycket viktigare att man tar hand om sin växellådsolja å byter den ofta om man kör på bana ofta än den vanliga motoroljan just för att du ska kunna smörja den ordentligt och för att alla småsmåsmåflisor inte ska förstöra något i lådan.

    gerling: som svar lite på din fråga. JA det sliter på bilen självklart! bromsar/motor/chassi/däck ja hela bilen tar ju stryk av bankörning...det är lite det som är grejen med bankörning...man använder HELA bilen inte bara motor. sen finns det bättre å sämre bilar att köra på bana som är orginal/hyffsat orginal, olika bilar är bra på olika saker

    mvh
    Emanuel
    Emanuel Larsson
    Honda Integra type-R JDM spec

Liknande ämnen

  1. Ang träffar
    Av Cagner i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 11:18
  2. Träffar och medlemskap
    Av lelle^^ i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 13:48
  3. Max ljudvolym på träffar.
    Av 32991 i forum Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 18:14
  4. Träffar???
    Av NK900t8 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 14:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •