Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Höjt GLT, vilken skillnad!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    684
    Medlem#
    6934

    Höjt GLT, vilken skillnad!

    Meckade dit mitt APC system i helgen och det var ju en ordentlig skillnad mot hur bilen var innan. Dock kände jag att den inte laddade riktigt fullt ut. Misstänkte att GLT'n behövde justeras lite.

    Då jag har läst någonting här om att ett varv på wastegatearmen är ca 0,03 Bar så begav jag mig till garaget och började skruva. Skruvade 3 varv. Dvs en ökning från 0,3 bar till 0,39 bar. Det gick fint. Justerade ytterligare 2,5 varv dvs nu ligger GLT på 0,47 Bar. Nu började det hända grejjer:P...

    Kopplade in APC'n igen så att bilen skulle gå som den borde göra. Ut o gasa, POFF; KABAM.... Bilen tvärdog.... Blev skraj och trodde att något hade gått sönder:S. Detta var dock itne fallet. Var bara ett utav tryckrören som inte pallade trycket och åkte ur sitt läge.

    In i garaget, efter ett antal "Varningsblinkers meckningar" och systemet satt som gjutet.

    Ut och gasa igen. 0.9 bar som mest!!!! Dock har jag ingen direkt använding för det nu eftersom det e lite blött på vägen samt en del grus så det spinner bara o skakar i lådan :P...

    Något som jag däremot är fundersam till är att jag klockade vad den gjorde 80-120 på och fick samma resultat som innan APC.... visserligen detta kanske beror på att jag inte använde samma accelerationsteknik...:S?

    Aja det var allt jag hade och säga.

    Mvh/ Micke

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 122
    Medlem#
    7182
    Hej!

    Härligt att det fungerar som det skall! Skall försöka mig på en FTT-konvertering till våren på min 900S, får hoppas att det går lika bra. De som konverterat brukar ju säga att det inte är speciellt svårt och går på en dag om man tar det lugnt. Får hoppas att det stämmer.

    Mvh

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    684
    Medlem#
    6934
    Mjo. Det är jäkligt najs. Funtar på att beställa en G-tech RR så att man kan se sina förbättringar och se lite mer korrekt om bilen verkligen går bättre efter Te.x GLT' justering istället för att bara kika på ladd-mätaren och hastioghetsmätaren....

    Mvh/ Micke

  4. #4
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    606
    Medlem#
    6833
    Trevlig läsning
    Då finns det mer att hämta alltså. (Jag som mest av lathet inte orkade justera upp GLT förra året)
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

Liknande ämnen

  1. Höjt ladd och bilen dör på fullgas?
    Av Rapid85 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 16:20
  2. Vilken skillnad!!!
    Av Hotrodder i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 00:38
  3. hur skulle ni gjort höjt motorn eller bytt till org fjädrar?
    Av sleepy86 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 00:40
  4. Höjt soppatryck=motorras?
    Av Sårb i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 08:21
  5. Vilken skillnad..
    Av Jesper 1873 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 15:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •