Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Projekt-BruksRacer

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Projekt-BruksRacer

    Ok efter en massa skrivande i allmänna forumet så har jag tillslut kommit fram till att Bruks Saab:en nog snart kan räknas som ett projekt.

    Blir ett snikprojekt då frugan troligen skulle göra en K*str*t Sångare av mig om jag avslöjade mina demoniska planer för familjebilen, helst eftersom jag kör mitt www.mazdamania.se projekt samtidigt

    Så vad är utgångsläget?

    En SAAB 900 2.0T -97 dvs alla öppna dumpventilflåsares önskedröm


    Det som görs i Steg 1

    Rensning av inloppsluft (se www.motormaniac.se för bilder)
    Öppet Filter
    Avgassystem (när ekonomin återhämtat sig)
    3" downpipe
    Stereo (Pioneer HU 6x9" 6.5" 4" )

    Steg 2
    Programvara
    Utseendeoptimering
    Fälg & Däck
    Mer Stereo

    Ska försöka vara med på Knutstorpskörningen i år med en trevlig bil

    Janne
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Provkörning NR 1 med nya filtret

    Jodå den flåsar på bra, känns lite snabbare och varv villigare men det kan ju också bero på att man mera hör turbon jobba, plus att det blir ett mera distinkt dumljud från bilen nu.
    Riktigt trevligt


    Satt och lekte lite med OBD-II programvaran och gjorde en före och efter mätning via programvaran och lite förändring visade den, till det bättre bör jag tillägga.

    Så nu blir det väl att skaka plånboken och se vad som trillar ut för mera roliga uppgraderingar
    Tur att frugan inte läser trevliga Turboforum, annars fick jag nog övervakning när jag vistas nära bilen

    Janne
    www.motormaniac.se
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Provkörning NR 1 med nya filtret

    Citat Ursprungligen postat av niccman
    Satt och lekte lite med OBD-II programvaran och gjorde en före och efter mätning via programvaran och lite förändring visade den, till det bättre bör jag tillägga.

    Hej!

    Vad för värden loggade du då?

    /M

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167
    Skratt min OBD-II har en sk soft dyno funktion som jag naturligtvis vet kan troligen visa efter golvdraget, men för självkänslan så funkar den bra.

    Det är helt ovetenskapligt och ska naturligtvis tas med en stor nypa salt eller socker beroende på vilken smak man har *ler*
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Långt mellan gångerna

    Japp det har blivit lite långt mellan händelserna på projektsidan, mest för att mitt andra projekt har lansering i Juli (kolla www.motormaniac.se )
    Så vad händer med Projekt-BruksRacer då, den ska få agera test för nya Alpine IDA-X300 på stereosidan, så dumpventilens väljud ska dränkas av musik.



    Jo då Saab:en ska få en Media anläggning som ska få göra rätt för sig, med allt från en trevlig HU till en komplett Bil-Pc anläggning plus lite mer under huven.
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504
    Ser riktigt bra ut
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Försöker bara

    Göra mitt bästa.
    Känner jag har ett akut behov av bromsar efter hrm lite aktiv körning där jag märkte att bromssträckan blev lite väl lång .
    Blir jag desperat blir det kinabromsar från Biltemas styling/tuning hylla *suck*
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Så Stereon Monterad

    Ok det har varit tyst kring bruksracer projektet, det beror på att det blir mellan skjutsen av frugan till jobb, grabben till skolan och där mellan så ska det komma in pengar *skratt*

    Har äntligen fått börja testköra Alpine's IDA-X200 i SAAB:en just nu, kör testen på www.motormaniac.se .

    Så nu sitter den på plats, och jag älskar ljudet ur enheten, plus att jag slipper en massa cd-skivor drällande runt kupén, det räcker med ett USB-Minne och/eller min Ipod så har jag musik så det räcker.

    Hade tänkt komma till Träffen på Knutstorp, men mina bromsar tillåter knappt att jag kör i vanlig stadstrafik just nu, så fort det rullar in lite pengar så blir det en ny beställning till speedparts så jag slipper dom rostbruna skivorna bak. (såg dom inte när vinterlaggarna var på, och föll för bilen så det missade jag att kolla, cest la vie)
    Önskar Er alla en skön Vår och försommar, kör så det ryker
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    SAAB 900 T Internet HotSpot Edition

    Nu har jag äntligen hittat ett tema som jag kan känna är rätt för bruks kärran, med hjälp av en Wippies Router ett 3G USB modem och en massa kabel och likriktare så börjar min kära SAAB dela ut Internet på väl valda Event och träffar, och inom en snar framtid IP Telefoni.



    Men naturligtvis så ska det inte stanna där, Alpine Stereon kommer byggas ut, Bil-Pc ska kopplas in och utseendet förändras så den inte ser ut som 1000-tals andra SAAB:ar

    skriver mer om Internet kopplingen på www.motormaniac.se
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Helsingborg --> Stockholm med 3g och wifi

    Premiärturen från Helsingborg till Stockholm gick hur bra som helst, junior satt bak i bilen glad som en lärka med laptopen i knät och Msn i full gång (17 bast och helt internet beroende hehehee)

    Fick bygga en spännings stabb så jag inte skulle steka wifi routern från wippies , så nu när första delen är klar så är det dags att göra det snyggt, kommer stå på Vallåkra Cruisingen och dela ut 3G nätverk i Augusti, och ev nästa år på själva träffen när min lilla SAAB drunknar bland alla andra små röda 900 : or


    Har mer matnyttigt på www.motormaniac.se *ler*
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    36
    Medlem#
    13167

    Lite BAS tack!!

    Har tagit stora kniven (plus bågfil) för att få in lte Extra ljud i SAAB en på Cruisingen, kan säga att fruga är mindre nöjd med reklam och moddningar, men livet är för kort för at ha tråkigt (lärde jag mig 2002 när jag stod på huvudet över en bil med min MC)
    Lite bilder... Mer finns på www.motormaniac.se

    Reklam:
    SAAB 9-5 BioPower 2007 Jubileums Edition Brukspulkan

Liknande ämnen

  1. 93 SSR projekt!
    Av Micke i forum Projekt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 08:18
  2. Projekt V6 3,0
    Av CosmicAeroWagon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 13:10
  3. projekt 9-3
    Av fleng i forum Projekt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •